Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Alkohol(sprit,øl og vin) vs Narko(hasj,amfetamin,adrenokrom osv..)
Alkohol 108 58,70%
Narko 76 41,30%
Stemmegivere: 184. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  65 9319
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
*Sigh*
Kan noen være så snill å stenge denne tråden?
Her snakker dere om mange "harmløse" narkotiske stoffer og sammenligner disse med alkohol. Poenget er at de på ingen måte kan sammenlignes... Hasj er kanskje ikke så farlig i seg selv, men faren for å begynne med noe kraftigere og farligere er desto større enn om man drikker alkohol.

Så kanskje ikke hasjen dreper, men det neste stoffet man begynner med. Slik blir oxo statistikken missvisende...
Håper dere tenker gjennom det før dere begynner med disse "harmløse" stoffene.

Selv drikker jeg kun alkohol, og har aldri prøvd noen narkotiske stoffer. Mange av dere vet sikkert mye mer om dette emnet enn meg, men jeg har selv sett eksempler på dem som det har gått skikkelig, skikkelig dårlig med...
Opprinnelig postet av HME
Er hasj et narkotisk stoff?ja..
Vis hele sitatet...
Jeg kaller ikke hasj et narkotisk stoff. Jeg kaller det bare et rusmiddel på samme linje som øl og vin, noe jeg tror mange andre her er enige med meg i.
Presonlig røyker jeg en gang i blant, men jeg kan ikke si jeg er noe særlig nysgjerrig på andre 'stoffer'.
RipZ: sant i det du sier, man må selv sette sin personlig grense eller eventuellt vite når en bør slutte. Skal man diskutere et emne som det her, syns jeg også det er viktig at man tenker over grensene, dvs man skal ikke sette cannabis og kjemikaler i samme bås, da dette blir missvisende.
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av RipZ
Her snakker dere om mange "harmløse" narkotiske stoffer og sammenligner disse med alkohol. Poenget er at de på ingen måte kan sammenlignes... Hasj er kanskje ikke så farlig i seg selv, men faren for å begynne med noe kraftigere og farligere er desto større enn om man drikker alkohol.

Så kanskje ikke hasjen dreper, men det neste stoffet man begynner med. Slik blir oxo statistikken missvisende...
Håper dere tenker gjennom det før dere begynner med disse "harmløse" stoffene.

Selv drikker jeg kun alkohol, og har aldri prøvd noen narkotiske stoffer. Mange av dere vet sikkert mye mer om dette emnet enn meg, men jeg har selv sett eksempler på dem som det har gått skikkelig, skikkelig dårlig med...
Vis hele sitatet...
det jeg og mener!
Opprinnelig postet av RipZ
Her snakker dere om mange "harmløse" narkotiske stoffer og sammenligner disse med alkohol. Poenget er at de på ingen måte kan sammenlignes... Hasj er kanskje ikke så farlig i seg selv, men faren for å begynne med noe kraftigere og farligere er desto større enn om man drikker alkohol.
Vis hele sitatet...
Det var alkoholen som fikk meg interessert i hasj ihvertfall, og jeg tror de fleste som prøver hasj har drikki før. Så på en måte kan man si at alkohol er inngangsport til hasj, som igjen er inngangsport til sterkere stoffer. Konklusjon: alt bør være ulovlig, t.o.m. alkohol.
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av rune420
Det var alkoholen som fikk meg interessert i hasj ihvertfall, og jeg tror de fleste som prøver hasj har drikki før. Så på en måte kan man si at alkohol er inngangsport til hasj, som igjen er inngangsport til sterkere stoffer. Konklusjon: alt bør være ulovlig, t.o.m. alkohol.
Vis hele sitatet...
den var ny...
tror ikke det er så vanlig at det er noe problem vel?
trenger ikke hasj..er bare å drikke mer alkohol heller
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Burde hatt lisens på rusmidler, slik at en måtte ha "lappen" på alkohol, hasj osv. Da kunne en finne ut om en var psykisk egnet til å ruse seg...

Har jeg nevnt dette før?
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Tias
Burde hatt lisens på rusmidler, slik at en måtte ha "lappen" på alkohol, hasj osv. Da kunne en finne ut om en var psykisk egnet til å ruse seg...

Har jeg nevnt dette før?
Vis hele sitatet...
Nei,men det var en ganske bra ide..men hvordan hadde "kjøretimene" blitt da
more like, flyvetimer
du hadde nok ikke bestått oppkjøringen da du hadde vært rusa
hvis en tror mann blir like knulla av alkohol som kjemikalier, er de rett og slett bare lite opplyst!

ffs
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
mhm..er det noen som tror det da??

Hva er det snakk om?
Alkohol er bedre en narkotika fordi det er lovlig, eller,Alkohol er bedre en narkotika fordi det gir mindre skader?

Hvor mange av dere har ikke brutt loven _mange_ ganger ved å gå til den lokale spritpushadudeyo og kjøpt brennevin inneholdende sprit over 65% alkohol?

Jeg har ihvertfall gjort det, sannsynligvis er det mange bak meg.. Tro det eller ei, 96% er narkotika i følge norges lover, noe som gjør en hel del flere, enn hasj røykerene til narkomane..

Hasj er tvilsomt mer skadelig en paraceten du tar dagen etter du har svelgt 7 liter gift, der du våkner på sofaen med hodepine,uttørka kropp og fylla nerver....

Kjemikalene er difinitivt mer skadeligt en alkoholen.. Men hvorfor føye alle stoffer under samme gruppe? Ikke alle er like farlig..

jeg vil si at rusmidler er rusmidler.. Uansett, Alkohol eller narkotika.. Jeg synest ikke alkohol er noe bedre en narkotika..

Dere som er så trangsynt, og tror at dere ikke kan bli avhengig av alkohol.: Jeg har vokst opp med 2 stykker.. 2 brødre, han ene er alkoholiker og han andre er narkoman..
Alkoholikeren er 20 år og sitter nå i varetekt.. Han brukte kun (som oftest)alkohol, men drakk da også hver dag.. Da han drakk ble han ofte litt mer liberal, og glefset avogtil i seg noen rohypnoler..Men røykte aldri hasj eller gjorde andre ting..
Her kan du lese litt om dem(han mest aktive er alkoholikeren):http://www.ba.no/65/53/95/6.html

Man kan lett bli alkoholiker når man er _ung_ selv om man ikke tror det, selv om det kanskje skal litt mer til..

Om alkohol ikke fantes, er jeg sikker på andre ville ha prøvd andre rusmidler.. Om du tenker nå.. NEIHEI!! ALDRI..
nehei? Hvorfor drikker du alkohol da? det er et rusmiddel, dyrt sådan, og det er ikke _bare_ fordi du synest det er godt..

Det er mye som er godt..

Alkohol vs. Narkotika?
det gjør samme nytten, bedøver deler av hjernen slik at man får en rusopplevelse av det..s
så jeg vil si at det går under det samme..rusmidler..
Opprinnelig postet av Tias
Visst du har sett en alkoholiker noen gang, en som har vert på flaska i mange år, så vil du se at han ikke er helt klar i toppen han heller...
Vis hele sitatet...
Det er ikke alltid det er mulig å se på en alkoholiker at vedkommende er det, alkoholisme er mer enn folk som sitter i parken med ei flaske i en brun pose...

Har ikke lest hele threaden, bare halvveis eller noe, men gå på narvesen og kjøp nyeste illustrert vitenskap, så er det en lang artikkel der om diverse rusmidler og hvor avhengighetsdannende disse er (inkl. nikotin og alkohol). Heroin kan man forresten bli avhengig av etter første gangs bruk... skummelt
Opprinnelig postet av sp3q
Jeg har vokst opp med 2 stykker.. 2 brødre, han ene er alkoholiker og han andre er narkoman... Her kan du lese litt om dem(han mest aktive er alkoholikeren):http://www.ba.no/65/53/95/6.html
Vis hele sitatet...
kanskje ikke så rart du er litt liberal sp3q!??!?

damn
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Opprinnelig postet av na1t
kanskje ikke så rart du er litt liberal sp3q!??!?

damn
Vis hele sitatet...
litt dårlig formulert av meg egentlig..
det kunne vel se ut som om det var mine brødre.. men det er to brødre som bor(bodde) rett nedi gata her,som jeg da har "vokst" opp med.. som i at de har vært mine lekekamerater..

Men uansett.. Nei, de har lite med min liberale holdning å gjøre..