Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 838
Hei, har fått et veldig irriterende problem på pcen min. Når jeg skal trykke på noe reagerer den ikke med en gang, Dvs at jeg må trykke mange ganger på feks "Google Chrome" ikonet på skrivebordet for å åpne et nytt vindu eller feks når jeg skal bytte mellom to faner.
Det virker liksom som om Windows ikke oppfatter at jeg trykker før etter at jeg har trykket noen ganger.


Noen som har noen ide om hvorfor dette skjer?
Kanskje musa er gammel og slitt og bør byttes ut med en ny?
Er det bare at du må trykke flere ganger eller går alt sammen treigt?

Om det er selve trykkinga så hadde jeg prøvd en annen mus, om alt sammen går treigt og henger seg opp kan det være en harddiskfeil på gang.
Beskrive gjerne hva du fysisk sitter og trykker på, og hva du har gjort for å feilsøke problemet.
Sitter du på ett gammelt eller tregt system?
Jeg tipper at pcen din bare er utroligt treg. At pcen din henger seg opp når den får oppgaver.

Eller så kan det jo hende at musa di er ødelagt som mange andre her fåreslår. Dette kan du lett teste ut ved å prøve musa på en annen pc eller bytte mus, du kan også prøve å trykke med tastaturet å se om det er samme problem da også

Om det er hardware som er problemet så tipper jeg hardisk eller cpu som er problemet.

Eller om systemet ditt ikke er utroligt gammelt så kan det faktisk være virus som er laget for å trolle deg eller virus som bruker så mye av pcens kapasitet at den blir utrolig treg og henger seg opp.

Edit:
Før du begynner å bekymre deg for hardware eller virus så test ut musa eller spør deg selv: hvor gammel er pcen?
Sist endret av Alge; 18. september 2017 kl. 19:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I går kveld fungerte Pcen helt fint igjen, men nå i morges var det tilbake.

Det er ikke noe gale med musen og pcen er kun 2 år gammel. Det som hovedsakelig skjer er at alt nesten "fryser". Når jeg klikker på noe så skjer det ingen ting, så plutselig etter at jeg har prøvd x antall ganger fungerer det en liten stund før det fryser igjen.

Også når jeg trykker på en link så åpnes den i samme fane + en fane til, og når jeg klikker på fanen som ble åpnet lukkes den automatisk uansett hvor jeg trykker innenfor det faneområdet.

Fant ut av problemet. Det er en knapp midt på musen, trykket på den og da ordnet det seg... Kun det som skulle til og jeg som stresset med å reboote pcen og alt..
Sist endret av JackLondon; 19. september 2017 kl. 07:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Meget bra det løste seg!