Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 12000
Heisann, er på en evig søken etter filmer som får meg til å drite i buksa.

Jeg har sett endel skrekkfilmer etterhvert og lite er noe serlig skummelt lenger.

Her er noen filmer som jeg faktisk syntes var litt creepy:
The Strangers
Blair Witch Project
The Orphanage
Noroi (The Curse)
The Shining

Så hvis dere har en SKIKKELIG skummel film så fyr løs, i want a good scare!
Ghostwatch (1992) !!
Sånn halvveis off topic, men griseulve maska på saw er det mest creepy ever..
Kommer ikke på så mange i farten, desverre :/
Men kan i hvert fall anbefale The Descent
God stund siden jeg selv så den nuh, men syns i hvert fall og huske at det var noen scener der som jeg skvatt litt til

Har kommet en The descent part 2 også, men denne var imho av lavere kvalitet enn 1`ern

Av filmer jeg har sett i det siste så hadde Paranormal activity 2, tror jeg, noen scener der hjertet hoppa over noen slag..Tho, filmen i seg selv er vell egentlig ikke så alt for skummel

Edit - Avataren til Countdrugula var freaky! ^^
Sist endret av Hightime; 23. februar 2012 kl. 00:40.
Insidious - Ganske creepy og bra laget til å være en moderne hollywood-skrekkfilm.
Det lages desverre få virkelig skumle filmer. Personlig synes jeg Paranormal Activity 1 og 2 var bra. Insidious var og ganske bra.
The Exorcist er jævlig kul og en del creepy.
Alle Paranormal Activity filmene (det er 3 hittil, kommer en firrer i år).
Som nevnt: The Descent.
Saw 1
Dead Silence

Siste er skumlere, men Saw 1 er bedre. Begge har epic twist
Trådstarter
The Descent har jeg sett, syntes den var dårlig jeg. Insidious har jeg hørt mye blanda om, men vil definnitivt sjekke den ut! The Exorsist har jeg av en eller annen grunn aldri sett, men har stått på "To Watch" lista leeeeenge. Paranormal Activity skal jeg sjekke ut til tross for at jeg har hørt mye negativt om den.

Saw filmene har jeg også sett. Ganske bra filmer, men ikke særlig skumle.
Det finnes ikke noe negativt med Paranormal Activity, sikkert bare folk som forventet å bli skikkelig skremte.
Filmene er gjennomførte, jeg sitter hvertfall og er redd hele filmen og noen dager etter.
En av de absolutt skumleste filmene jeg har sett er "Vanishing on 7th Street".
Hvorfor? Om du har tatt psykedeliske stoffer kan du godt skjønne hvorfor. Badtrip fra helvete.
Du kan ikke mene at The Strangers havner i kategorien "skikkelig skumle filmer"? Selv jeg har sett den, og jeg blir drit redd for skrekkfilmer. Hver gang noe skjer så ser jeg vekk eller holder for øynene

Paranormal activity er heller ikke så skummel. Eller det kommer også veldig an på omgivelsene. Er du alene hjemme midt på natta og ser den så er den sikkert drit skummel.
Sist endret av Xernox; 23. februar 2012 kl. 00:53.
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Det lages desverre få virkelig skumle filmer.
Vis hele sitatet...
Enig.
De fleste nye skrekkfilmene gjør det mye lettere for seg selv ved å legge til plutselige høye lyder osv. for å prøve å publikum til å skvette mest mulig eller ved lage scener som bare er vemmelige å se på, slik som mange av scenene i Saw.
Det er sjeldent det kommer en skrekkfilm som virkelig klarer å bygge opp stemningen slik at uhyggeligheten når et klimaks så vanvittig at man ikke en gang klarer å drite på seg, selv om man har lyst noen ganger.

Syns dog at japanerne er dyktige på nettopp dette!

Flere Hollywood-filmer har også klart å gjøre ting temmelig creepy:

- The Shining
- The exorsism of Emily Rose
- 1408 (litt for mye mindfuck, men creepy til tider)
- The Blair witch project
- The Omen (Tenker på den nyeste, men de originale er klassikere da!

Dette var bare noen raske eksempler på noen creepy filmer som dukket opp i hodet på meg her og nå.
The Woman In Black har nylig kommet ut. Jeg har ikke sett den, men den skal etter det jeg ha hørt være skummel.

http://www.youtube.com/watch?v=TXXRS3Kghh4&ob=av3e
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
The Woman In Black har nylig kommet ut. Jeg har ikke sett den, men den skal etter det jeg ha hørt være skummel.

http://www.youtube.com/watch?v=TXXRS3Kghh4&ob=av3e
Vis hele sitatet...
Har sett den og må si at de ner ganske grei, men er altfor mange sånn typiske skremmescener hvor lyden blir dritthøy og man holder på å få herteattack

personelig syns jeg the sixth sense er bra
Trådstarter
Vel, mener ikke The Strangers er SKIKKELIG skummel, men hele stemningen i filmen er skikkelig hårreisende. Når du sitter der og bare tenker "hva faen, hvordan... hæææ?" på den kjipe måten. Det er det skrekk er for min del. Så foretrekker helt klart den der stemnings-skrekken som fucker opp psyken fremfor den derre BO!-skrekken. Som har blitt rimelig forutsigelig og kjedelig for min del.

Så trailer for Vanishing on 7th Street nå, minna om en mer skrekkifiser version av Pitch Black.
The Ring, både japansk og amerikansk versjon
Trådstarter
Sett begge versionene av The Ring, syntes de var ganske kjedelige begge to egentlig.
"The Orphan" , denne bygger opp til et sinnsykt spennende og creepy klimaks!
Ikke les om den på imdb eller se trailer da de avslører for mye.
Insidious
REC og REC 2
The Descent
Martyrs
▼ ... over en uke senere ... ▼
Wrong Turn fryser jeg på ryggen av!
The last exorsicm.

Kanskje ikke den skumleste filmen, men utrolig bra handling.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
De er ikke akkurat skumle i den forstand, men det meste av David Lynch er ganske sprø og tidvis creepy saker. Twin Peaks- Fire walk with me og Lost Highway kan være ganske skumle.

Ellers har man jo gode gamle De dødes tjern fra Norge. Eldgammel, men gjør fremdeles jobben sin. Onskapens Hotell/The Shining er også en klassiker.
Sist endret av 83leo; 7. mars 2012 kl. 12:57.
Rart ingen har nevnt "The Collector"... sykeste og mest creepy filmen jeg har sett. Var nesten vondt til tider å se den Anbefaler alle å se den!

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Insidious - Ganske creepy og bra laget til å være en moderne hollywood-skrekkfilm.
Vis hele sitatet...
Jeg ble egentlig paff når jeg så den var laget i 2011, kunne like så godt vært laget sent på 90-tallet. Alt for urealistisk og generelt dårlig etter min mening.
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Cannibal holocaust
▼ ... over en uke senere ... ▼
Faces Of Death 1-5
Death The Ultimate Horror
Traces Of Death
og Cannibal Holocaust
The Fourth Kind er det skumleste jeg har sett tror jeg. Den ble ekstra skummel fordi noen sa at filmklippene i filmen som liksom skal være ekte, var ekte på ordentlig, og fikk meg til å tro på det.
Sitat av Chirgilchin Vis innlegg
The Fourth Kind er det skumleste jeg har sett tror jeg. Den ble ekstra skummel fordi noen sa at filmklippene i filmen som liksom skal være ekte, var ekte på ordentlig, og fikk meg til å tro på det.
Vis hele sitatet...
Det er jo det kuuleste, trodde selv Cannibal Holocaust var ekte første gang jeg så den.
28 days later var skummel. Sier meg også enig i at The descent var drit skummel.

Ellers har jeg hørt at Nattevakten, en dansk film eller mini serie, visstnok skal være en veldig god thriller/ skrekk film. Hander om en medisinstudent som tar seg jobb som nattevakt på en sinnsykehus. Aner ikke hvordan man får tak i den da, den er fra begynnelsen av 90-tallet tror jeg.
Sist endret av mellow_yellow; 20. mars 2012 kl. 14:27.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Nattevakten er en ekkel sak ja. Lars Von Triers Riget er også skumle saker, men med en god slump sort humor iblandet. Anbefales på det sterkeste begge to. Riget er det forøvrig laget to "sesonger" av og såvidt jeg husker er de noenlunde like gode.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Insidious - Ganske creepy og bra laget til å være en moderne hollywood-skrekkfilm.
Vis hele sitatet...
Noe av det kjedeligste jeg noensinne har sett. Ikke noe særlig skummelt eller creepy!
Whismaster var den skumleste filmen jeg hadde sett i mange år, men så den for litt siden og var langt i fra like skummel. Fortsatt litt creepy though
Sitat av Azarat Vis innlegg


Jeg ble egentlig paff når jeg så den var laget i 2011, kunne like så godt vært laget sent på 90-tallet. Alt for urealistisk og generelt dårlig etter min mening.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke akkurat satse på realisme i en film som handler om det overnaturlige. Ta det for hva det er.

Sitat av Sexarz Vis innlegg
Noe av det kjedeligste jeg noensinne har sett. Ikke noe særlig skummelt eller creepy!
Vis hele sitatet...
Fint at filmsmaken er subjektiv da.
Sist endret av TheGloryHole; 20. mars 2012 kl. 15:36.
Visitor Q
Ingen kan toppe den.

/thread
Er i samme situasjon som deg, den evige søken etter verdens skummleste film, men jeg har mer eller mindre innsett at jeg aldri kommer til å finne den. Av den enkle grunn at når du hører om en film så forventer du så mye mer enn den klarer å levere.
I tillegg så er det veldig stor forskjell på hva folk synes er forskjellig, fks så synes jeg at The Descent er noe av det minst skummle jeg har sett pga det at det er "monster" som er spenningsmomentet, noe jeg ikke har frykt for. Derimot så er The Grudge en av de skummleste jeg har sett, fordi denne gjenferd, komme frem i mørket er det som virkelig skremmer meg. Kan også tilføye at jeg husker jeg ble rimelig skremmt av The Eye, men da var jeg ynge og sansynligvis opplevde det hele som skummlere.

Jeg trur at du heller må satse på å se filmen i skumlere omgivelser for at helheten i filmen skal bli bedre. Du kan jo fks se filmen på en skummel hytte hos noen venner, kanskje da blir den minst skumle filmen skummel?

Edit: Fikk dobbelpost
Sist endret av Paranoid; 20. mars 2012 kl. 15:53.
Sitat av Crème Fraiche Vis innlegg
Visitor Q
Ingen kan toppe den.

/thread
Vis hele sitatet...

For en rar film det er.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Nattevakten er en ekkel sak ja. Lars Von Triers Riget er også skumle saker, men med en god slump sort humor iblandet. Anbefales på det sterkeste begge to. Riget er det forøvrig laget to "sesonger" av og såvidt jeg husker er de noenlunde like gode.
Vis hele sitatet...
Trivia: Både Nattevakten og Riget finns i amerikanske utgaver også. Ikke så værst remakes faktisk.
Stephen king's it synes jeg var drit skummel når jeg var liten.

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://static.guim.co.uk/sys-images/Film/Pix/pictures/2009/3/13/1236947436382/Tim-Curry-as-Pennywise-in-001.jpg&imgrefurl=http://www.guardian.co.uk/film/2009/mar/13/stephen-king-it-film-adaptation&h=276&w=460&sz=28&tbnid=fZyD8llqYGnGbM:&tbnh=90&tbnw=150&zoom=1&docid=QYylj86A9QzejM&hl=en&sa=X&ei=HMBoT7DmFuXT4QTVpYGBCQ&ved=0CEoQ9QEwBQ&dur=88
Sist endret av twisted shroom; 20. mars 2012 kl. 18:42.
The Others med Nicole Kidman : http://www.imdb.com/title/tt0230600/

Omen 1-3
Generelt laget mye bra i "Found Footage" sjangeren de siste 10-12 årene. Har tråla gjennom og sett det meste her nå:

http://en.wikipedia.org/wiki/Found_footage_(genre)

Bør sees med headset og lyset av :-D
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Jeg har sett mye skrekkfilmer opp gjennom tidene, i hovedsak alene på rommet mitt i mørket. Ingen film har klart å skremme meg mer enn det Insidious gjorde idag. En voksen mann som må slå av filmen og sette seg og se simpsons... Det er flaut!
Sitat av Wiggles Vis innlegg
Jeg har sett mye skrekkfilmer opp gjennom tidene, i hovedsak alene på rommet mitt i mørket. Ingen film har klart å skremme meg mer enn det Insidious gjorde idag. En voksen mann som må slå av filmen og sette seg og se simpsons... Det er flaut!
Vis hele sitatet...
Haha, samma her. Måtte ta pauser og surfe litt på nettet innimellom :P

Vil forresten anbefale alle skrekkfilmene til James Wan: saw, dead silence og insidious.
the haunting in connecticut

Der har du en god en
Dead silence....
lenge siden sist jeg har fått en slik creepy følelse gjennom ryggraden,, "where are you Billy?"