Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  119 29615
Alkohol. Snakk om elendig rusmiddel som må konsumeres i store mengder for å få effekt og deretter gjør deg direkte dårlig.
Sitat av flexx Vis innlegg
Alkohol. Snakk om elendig rusmiddel som må konsumeres i store mengder for å få effekt og deretter gjør deg direkte dårlig.
Vis hele sitatet...
Dersom jeg tar meg èn øl, merker jeg godt til effekten, og føler meg slettes ikke spesielt dårlig etterpå.
Sist endret av Relevant; 11. november 2014 kl. 18:54.
Sitat av flexx Vis innlegg
Alkohol. Snakk om elendig rusmiddel som må konsumeres i store mengder for å få effekt og deretter gjør deg direkte dårlig.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig.
Jeg drikker ikke lenger, nå tar jeg en blås.
Sitat av flexx Vis innlegg
Alkohol. Snakk om elendig rusmiddel som må konsumeres i store mengder for å få effekt og deretter gjør deg direkte dårlig.
Vis hele sitatet...
Det er veldig individuelt. Jeg kan fint drikke 1 liter vodka uten å ha noen nevneverdige bivirkninger dagen derpå.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dersom jeg tar meg èn øl, merker jeg godt til effekten, og føler meg slettes ikke spesielt dårlig etterpå.
Vis hele sitatet...
Samme her, men det er alt for lite effekt for meg om jeg er på en fest.

Hjemme i stua og 1-2 øl derimot, perfekt.
Sitat av 0040oa Vis innlegg
Det er veldig individuelt. Jeg kan fint drikke 1 liter vodka uten å ha noen nevneverdige bivirkninger dagen derpå.
Vis hele sitatet...
Snakker mest om selve rusen og tror flere som har prøvd andre ting vil si seg enig. Bare vent, hangovern kommer med alderen.

Sitat av Relevant
Dersom jeg tar meg èn øl, merker jeg godt til effekten, og føler meg slettes ikke spesielt dårlig etterpå.
Vis hele sitatet...
Enten veier du 25 kg, eller så har vi to svært forskjellig mening om hva effekt og rus er.



Til dere som har fått angst av å røyke; er dette diagnosert av lege/psykolog eller noe dere har googla dere til?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av flexx Vis innlegg
Til dere som har fått angst av å røyke; er dette diagnosert av lege/psykolog eller noe dere har googla dere til?
Vis hele sitatet...
Googla seg til? Man vet vel selv om hverdagen er et helvete og man sliter psykisk. Angst er rimelig umulig å ikke legge merke til, det tar jo tross alt over hverdagen i en såpass stor grad at vanlige sosiale gjøremål kan bli rimelig umulige. Angst og depresjon er vel de psykiske lidelsene som man faktisk kan diagnostisere seg med selv enklest, om man har det over lengre tid så klart.
Angrer igrunn ikke på noen, men så er det de jeg tenker å fortsette med som alkohol, syre, sopp, DMT etc.
Cannabis i ny og ne
Og de det forblir med en gang som amf og kola
Muskatt og Noskapin kunne jeg vært forut, men så fikk jeg tilfredstilt den nysgjerrigheten også
Sist endret av Gloss; 11. november 2014 kl. 22:53.
Skeetonez, det er vel også sykdommen flest folk selvdiagnoserer seg til for å rømme fra forpliktelsene sine i daglig livet. Tipper migrene og senebetennelse følger hakk i hel.
Men uansett jeg ser hvor flexx kommer fra, å selv-diagnosere egne psykiske lidelser kontra å få diagnosen fra en fagman er relevant.

Har selv røyket varierende mengde samt perioder i 10 år nå beroende på humør, tid, gjøremål og tilgjengelighet. Når jeg var på "topp" lå jeg på 10-15g i uken over en 3 års periode. Jeg har aldri hatt problemer med angst eller depresjon og har 6 sykefravær dager fordelt på disse 10 årene - men folk er vel forskjellige.

Kan nevne for trådens skyld at utenom cannabis, alkohol og nikotin så har jeg testet salvia, flein og cocain men kun en gang per middel grunnet nysgjerringhet, neste blir nok MDMA bare jeg får ordnet meg riktig setting.
Det er ingen av midlene jeg direkte angrer på at jeg har brukt men perioden jeg røyket som mest tok for mye tid, tid jeg kunne brukt på andre mer fornuftige ting. Alt med måte!
Av de få jeg har prøvd er det ingen jeg andrer på i dag.

Først hasj, så LSD.

Etter sistenevnte har jeg ikke brydd meg med hasj. Neste blir DMT.

Tok dex en gang, men endte opp med å gnisse tenner og fikk en skikkelig nedtur. Gidder ikke det igjen. Opiater holder jeg med LANGT unna.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Men uansett jeg ser hvor flexx kommer fra, å selv-diagnosere egne psykiske lidelser kontra å få diagnosen fra en fagman er relevant.
Vis hele sitatet...
Om du har angst er det ganske irrelevant om du har en diagnose eller ei. Legen diagnoserer deg etter hva du selv sier, så da er det bare å si de typiske symptomene for angst.. Da veier ikke en diagnose mer enn hva en person forteller selv (i diskusjoner på forum altså)
Sist endret av bloodshotEyes; 12. november 2014 kl. 12:58.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Dersom jeg tar meg èn øl, merker jeg godt til effekten, og føler meg slettes ikke spesielt dårlig etterpå.
Vis hele sitatet...
damn! hvordan øl drikker du?
eller hvor mange kg/hvor gammel er du?

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Skeetonez, det er vel også sykdommen flest folk selvdiagnoserer seg til for å rømme fra forpliktelsene sine i daglig livet. Tipper migrene og senebetennelse følger hakk i hel.
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du har ikke vært borti noen av delene tydligvis.
Sist endret av soulgoodman; 12. november 2014 kl. 13:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan nesten ikke peke ut et rusmiddel, angrer like mye på alle. Har brukt latterlig mye tid på rus og det har vært den største ¨hobbyen¨min siden ungdomstiden, skulle virkelig ønske jeg hadde innterisert meg for noe litt mere streit, sitter igjenn med kunnskap jeg sjelden får bruk for, historier og ungdomstid jeg helst ikke snakker med normale mennesker om. angrer like mye på hasj og alkohol som kokain og speed, først og fremst den usunne interessen jeg angrer mest på. dont do drugs
Sitat av flexx Vis innlegg
Enten veier du 25 kg, eller så har vi to svært forskjellig mening om hva effekt og rus er.
Vis hele sitatet...
Jeg veier nærmere 70 kg, og man kan ikke ha forskjellige meninger på hva rus/ effekt er. Jeg føler en lett lammelse i ansiktet, synet blir litt dårligere, angsten min avtar, og jeg føler meg glad. Dette skjer av en halvliter for min del. Effekt er også noe jeg kan påvise i samme slengen, og jeg kan ikke ha min egen mening om dette er en effekt eller ikke. ''Det er ikke en effekt før du merker det skikkelig, hjelper ikke merke det bare litt'' - Dèt er selvsagt bare tull.
Alkohol, speed, kokain, cannabis(umoderat forbruk) sånn ca i den rekkefølgen. Venner har jeg mistet, for ikke å si moral, og forhold har jeg skadet. Ble til en dust og slet mye med anger og dårlig samvittighet. Fuck that shit, nye tider nå.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg veier nærmere 70 kg, og man kan ikke ha forskjellige meninger på hva rus/ effekt er. Jeg føler en lett lammelse i ansiktet, synet blir litt dårligere, angsten min avtar, og jeg føler meg glad. Dette skjer av en halvliter for min del. Effekt er også noe jeg kan påvise i samme slengen, og jeg kan ikke ha min egen mening om dette er en effekt eller ikke. ''Det er ikke en effekt før du merker det skikkelig, hjelper ikke merke det bare litt'' - Dèt er selvsagt bare tull.
Vis hele sitatet...
1-3 øl og jeg føler akkurat det samme. Den rusen man får av den mengden alkohol er definitivt den beste rusen man kan få av alkohol. Rett under brisen/småbrisen kan man kanskje kalle det.

Problemet er bare at man har lyst på mer, så om man har tilgang til mer så drikker man mer, våkner opp i spyet sitt dagen etter å ha pult en prostituert og knust et vindu på en butikk og vært i 5 slosskamper og brutt seg inn i en dyrehage.
3 øl er helt klart det tryggeste, men fester ville ikke vært like morsomme om folk nøyet seg med 1-3 øl :P
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Problemet er bare at man har lyst på mer, så om man har tilgang til mer så drikker man mer, våkner opp i spyet sitt dagen etter å ha pult en prostituert og knust et vindu på en butikk og vært i 5 slosskamper og brutt seg inn i en dyrehage.
Vis hele sitatet...
I den rekkefølgen?

Det du beskriver er vel egentlig ikke et problem med alkoholen som sådan, men med hvilke situasjoner du setter deg selv i. Man kan jo kjøpe inn små mengder godt øl og dele med gode kamerater i hjemmets lune rede fremfor å dra på byen for å plyndre.
Sitat av flexx Vis innlegg
Enten veier du 25 kg, eller så har vi to svært forskjellig mening om hva effekt og rus er.
Vis hele sitatet...
Jeg drikker sjeldent for tiden, sist gang jeg drakk en øl (litt fort) merket jeg det med en gang nesten. Andre ølen kjente jeg meg brisen. Drakk de litt fort da, på tom mage. 70 kg. Drikker man regelmessig kjenner man det sikkert ikke like godt?
Til dere som sier hasj.. Røkte dere hver dag eller var det som alkohol, i helgene ? fordi det er jo soleklart at man får noen form for "Varige skader" som med alt annet rus middel man bruker ofte. Røyk med vett da folkens, trengs jo ikke røyke seg pisse stein hver dag, en kveld i helga med venner er jo en god balanse? uansett hvordan type stoff man inntar?

Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Jeg drikker sjeldent for tiden, sist gang jeg drakk en øl (litt fort) merket jeg det med en gang nesten. Andre ølen kjente jeg meg brisen. Drakk de litt fort da, på tom mage. 70 kg. Drikker man regelmessig kjenner man det sikkert ikke like godt?
Vis hele sitatet...
Du har helt rett der, og man koser seg mer med rusen om man drikke sjeldent



Angrer selv på at jeg prøvde Benzo! Det syntes jeg var altfor godt til at det var sant. Den prøvinga kunne jeg hvert foruten!
Sist endret av frisksom1fisk; 13. november 2014 kl. 14:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.