Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 7000
Jeg trenger noe tips til hvordan jeg skal komme meg igjennom en 25 cm mur.
Metoden må være ganske lydløs og uten strøm.
Har tenkt på metodene som hakke og kanskje syre?
Noen som har bedre ideer?
Hva slags mur er det snakk om? Betong, lecastein, gråstein ?
Er det en offentlig byggning? Vet ikke helt hva du kan bruke, men ei hakke og meisel er vell det beste vil jeg tro. Syre tror jeg neppe funker.
Trådstarter
Ops, glemte å skrive det. Det er betong, er litt usikker på om det er ameringsjern i betongen men regner ikke med det. Det er snakk om flere dører. som er omtrent ca 2 meter høye, og ca 1 meter
En dør av betong uten armering?

Så vidt jeg veit bruker man saltsyre til å fjerne betongrester fra gulv og sånt, ikke til å komme seg igjennom vegger. Meisel og hakke/hammer fungerer vel best.

Hvor stort hull er det snakk om? Skal du få en arm igjennom, eller hele deg? Rimelig tungt å hogge seg igjennom 25cm betong, uansett om du lager mye støy eller ikke.
Sist endret av xcv; 9. august 2005 kl. 20:14.
Trådstarter
Det er snakk om å komme hele kroppen igjennom. Det er allerede et lite hull på ca 10 cm i veggen(døren)
Sitat av zeronz
Det er snakk om å komme hele kroppen igjennom. Det er allerede et lite hull på ca 10 cm i veggen(døren)
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvorfor du skal inn der?
Er det en liten murvegg som dekker en dør? Er det mulig å velte den vist du hakker litt der muren er festa?
Sitat av larsole
Er det en liten murvegg som dekker en dør? Er det mulig å velte den vist du hakker litt der muren er festa?
Vis hele sitatet...
Han skriver til og begynne med at det må være ganske lydløst.
Lyden av en mur som velter varer ikke mer enn 2 sek da. Fjerner du rot og rask som ligger der du får muren til å velte blir det ikke mer enn en tom "donk" lyd. Siden døren er mura igjen regner jeg med det er hvertfall 100 meter til nærmeste person. Sikkert noen som hører det akkurat når den velter, men ingen som gidder å undersøke hva det var for noe siden det skjedde bare en gang. Tror ikke de får noen særlig respons vist de ringer politiet heller, dessuten tviler jeg noen er så paranoid at de ringer.

Vanskelig å lokalisere en lyd også vist du hører den bare en gang og uforberedt også.
Trådstarter
den velte tekninken kan være en god idee, skal prøve å bygge videre på den ideen..

flere ideer?
Jeg har ikke testa, men noen sa til meg at kaustisk soda spiser seg gjennom betong som kuk i softis.

Så du kan jo lage en kosentrert løsning og demme og litt og prøve.
finnes det ikke håndsag for betong ??? J***** slit, men ganske stille.

Hvor stor lyd er akseptabel ? og hvor fort må du gjennom etter du har påbegynt arbeidet ? (30 min eller en uke ?)

Sitat av Fawkes
Jeg har ikke testa, men noen sa til meg at kaustisk soda spiser seg gjennom betong som kuk i softis.

Så du kan jo lage en kosentrert løsning og demme og litt og prøve.
Vis hele sitatet...
Det må vi teste !!!
dersom folk ikke kan se deg der, så kan du evt prøve å varme opp et lite område ganske kraftig, med blåselampe f.ex., eller gassbrenner til campingbruk kanskje? for så å helle på så kaldt som mulig vann. Bør sprekke opp etterhvert da, litt om gangen riktignok, men til gjengjeld er det ganske stille. Saltsyre bør også funke, men da må du få tak i ganske sterke saker, mer enn de 30%ene de selger på jernia, og det vil nok ta litt tid. Hell på litt, gjenta etter noen timer, osv osv.

skulle det være armeringsjern i veien, så kan du ta dem med en boltsaks.
(du må lage lyd da.. =D)

bruk en svær slegge eller litt dynamitt.. så går det bra vettu :P
Trådstarter
Sitat av atomet
dersom folk ikke kan se deg der, så kan du evt prøve å varme opp et lite område ganske kraftig, med blåselampe f.ex., eller gassbrenner til campingbruk kanskje? for så å helle på så kaldt som mulig vann. Bør sprekke opp etterhvert da, litt om gangen riktignok, men til gjengjeld er det ganske stille. Saltsyre bør også funke, men da må du få tak i ganske sterke saker, mer enn de 30%ene de selger på jernia, og det vil nok ta litt tid. Hell på litt, gjenta etter noen timer, osv osv.

skulle det være armeringsjern i veien, så kan du ta dem med en boltsaks.
Vis hele sitatet...
vi har tok av tid, det er ikke noe problem. i fjor tenkte vi på denne ideen som du nevner.
det er ingen som ser dette stedet vi skal holde på og det vil trolig ikke være folk som kommer fordi kanskje noen turgåere men det er alt. Skal legge ut bilder når vi kommer ordentlig i gang
hugg et lite hull, og fyll det med vann og frys det på en eller annen måte, burde lage en god sprekk tror jeg ( bare noe jeg så på MacGyver :P )
25 cm betong, flere dører osv...
Selvfølgelig er det armering i, er du heldig, dvs veggen er støpt før 1986, er det kun snakk om 10 mm kamstål...

Nå er NS K12CT (Kamstål, 12mm coretemp) Og det ligger sannsynligvis i et rutenett på max 25X25 cm, så velt heller veggen du...
Ellers er syre effektivt, det tar bare jævla lang tid...

Skjære i betong med håndsag, haha, u wish...
Hydraulikk lager MASSE lyd, det samme gjør forholdsvis all skjæring i betong.
Meisel lager også extremt mye lyd, tatt i betraktning av jeg ser for meg prosjektet ditt i nattens mulm og mørke...

Som sagt, velteteknikken egner seg nok best, men veggen er GARANTERT stemplet, dvs. festet med armering i omkringliggende vegger, fundament ol...

Edit: kom plutselig på at felleskjøpet o.l har ekspanderende væsker til bruk for klyving av stein, men siden betong er pulverbasert og bundet småsingel ser jeg ikke for meg noen stor effekt av dette... Du må i tillegg borre hull...
Sist endret av Hrunz; 10. august 2005 kl. 11:57.
Kan man få spørre om hvor døren fører til?

En bunker fra andre verdenskrig ute i skogen?
Trådstarter
I det minste er en av dørene fra rundt 1960 om jeg ikke tar feil. De andre er fra rundt 1999. Det er snakk om et av Norges passe store fort, vil helst ikke si hvor.
Hiv en dregg inn gjennom 10cm hullet... Rist ut mothakene (du skjønner hva jeg mener...)
Fest en kjetting i et tre (ellerno). Og hiv på en manuell kjetting-vinsj... (Jekketalje)
Trådstarter
skal nok inn :P
Er det et fort, bunker, el. er det nok armert...
Men jeg vil legge til at Odne sin ide var glimrende, men problemet nå er å finne en god dregg, haha...
Du kan med fordel gi veggen etpar dusin slag med slegge før du jekker, og under jekkingen, da dette vil riste betongen løs fra armeringen...
Sjekk SWAT sin metode i filmen med samme navn

Det er da ikke beregna på en betongvegg, men du kan bruke idéen. (Ligner på det som odne sa.)
Sist endret av Nimrad; 10. august 2005 kl. 17:11.
Det finnes et produkt som heter Trollkraft, som er beregnet på å sprenge/dele steiner. Dette produktet blander du ut med vann til det ser ut som gipsmasse, og heller det ned i et hull i steinen. Når det stivner, ekspanderer det kraftig og store steiner deler seg.

Du må i tilfelle borre et hull ( f.eks med batteridrill ), ellers snakka du om en sprekk som allerede var der ?
Ja, men det som faktisk fungerer (prøvd selv), det er å tenne et bål som er rimelig stort og varmt inntil veggen. Så går du i dekning og venter, ettersom det plutselig begynner å fyke betongbiter om ørene på deg.

Med andre ord: Tenn bål, og du trenger ikke helle vann på muren engang, da den spreker av seg selv.
Trådstarter
skal prøve litt forskjellig metoder etterhvert tenker jeg
noen som vet hvor mye Trollkraft koster ca pris?
http://www.heydi.no/default.asp her kan du finne litt om trollkraften, bare velg fra menyen i toppen. vi si at det sikkert er det mest stillegående sprengnings middelet du kan få tak i. men, du må jo borre, 30mm hull i følge spesifikasjonene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
trollkraft fungerer utmerket til å ødelegge betongvegger... det prøvde jeg i sommer
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det med intrengningen?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja, hvordan går det med den?
*bumpe gammel tråd av ren nysgjerrighet*
Er du fortsatt innesperret i et lite rom med en pc og internett?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
har dessverre flyttet for en liten stund. pga. (høyskole, om noen skulle lure :P)
men skal prøve når jeg kommer tilbake. det kommer til å bli en spennende film om jeg kommer inn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan sikkert bruke salt, tror det skal funke
Bare se stygt nok på den, så knuser den nok.
Greåker fort tenker jeg:P Ble mura igjen en del av det.
Ligger ute skogen og man møter bare turgåere(nesten).
Det første som falt i mitt hode.
Ok hør her, feilfri metode:
har du en ipod eller lignende setter du høreproppene inntil veggen med repeatplay på, da er den garantert til å sprekke av vibrasjonene!

Eller hvis du har en lampe med førtiwatt eller med kan du stille deg utenfor veggen og slå den av og på mange ganger, muren vil nok gi etter tilslutt pga lysets høye hastighet.

hvis ikke du synes det er lurt, kan du ta litt gaffateip og ta ut fryserørne av dypfryseren din, teipe de på muren, vente til den er frossen så er det bare å hakke seg gjennom.

Eller hvis det er et hull i muren som du sa kan du slenge inn en mobil med masse batteri, så murer du igjen hullet og ringer til telefonen, da vil nok strålingen fra telefonen inni og de fra den uttafor bryte gjennom muren for deg.

Eller du kan bare sette en pc foran den og bare vente på at den blir så irritert at den sprekker...


Peace
Haha bra feilfri metode Den virker nok garantert mobli stråling er sterkt som faen, går rundt med mobilen i en sånn koffert de har plutonium i bare for å være på den sikre siden.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skjer det noe ved infiltrasjonen?
greåker fort.. noe spennende der da?
Er også ganske spent på om/når du klarer det.
Hva forventer du å finne der inne?
hei jeg registrerte meg pga denne topicen.... er det greåker fort det er snakker om? hvis det er det bor jeg 10 min unna så kanskje jeg kan hjelpe? kanke akkurat skaffe noe serlig med saker menkan hjelpe til på noe tror jeg...