Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 5826
Hva ville du gjort om du hadde en slik?

Usynlighetsjakke

Det er ikke bull, men det er heller ikke så lett som det ser ut til. Vha. avansert projeksjonsteknikk og kameraer klarer det det umulige.
Sitat av Fawkes
Hva ville du gjort om du hadde en slik?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde stått og danset foran tv'en!
Oi.. Jeg først : p

Men har hørt om noe slik at har kameraer plassert rundt hele kroppen, også skjermer rundt hele kroppen som viser det som er bak, og da blir man usyneli

oisann, en kom før meg : p
Jeg hadde gått inn i jentegarderoben. *knis*
øh, er ikke det der bare en jakke som blir lyst på med prosjektør? se på skyggene osv...
vel, hadde jeg vært liten guttevalp, hadde det nok vært jentegarderoben, nå hadde det vært en godteributikk

Evt. hovedfabrikken til Coca-Cola
Denne tråden var jævlig lol. Jeg som holder på å utvikle et usynlighetsteknologi.

Edit: Eller. Den tok en brå vending
Sist endret av Gilgamesj; 9. august 2005 kl. 17:09.
Jeg ville gått inn på mor og far sitt rom og sitt når dem hadde sex, og onanert
Sitat av ZerpenT_
øh, er ikke det der bare en jakke som blir lyst på med prosjektør? se på skyggene osv...
Vis hele sitatet...
Dohhh, bare å sette opp prosjektorer i jentegarderoben det da.

Men hodet hans tar jo ikke imot lyset av prosjektoren, det er jo det rare.
Du kan ikke gjøre spessielt mye med den jakken der, det er jo kjempe-enkelt å bli sett.
Den der er nesten ikke usynlig i det hele tatt. Uansett kan man se at det er prosjektorer
som lyser på jakken p.g.a. skyggene og at fargene blir brunere når dem lyser på
jakken hans.
Pøh...Støtter teorien om at det er en prosjektor som lyser, og litt redigering. Stoler ikke på asiatere i hettegensere :O

edit: Se når han tar armene i kryss forran ansiktet. Hadde den vært gjennomsiktig skulle vi sett ansiktet hans. Men vi ser TVen bak i stede. Bare tullball!
Sist endret av GeirBauer; 9. august 2005 kl. 17:39.
Det der virket ganske usannsynlig, støtter Bauer.
Sånn fungerer det: Kamera filmer det som er bak, prosjektor viser det foran.. enkelt og greit. Denne teknologien kan bli bra om den får utviklet seg litt, sånn at den kan brukes på..tja..militære fly?
Det der er jo bluescreen teknologi. Det samme som de bruker på værmeldingene.
?
Sitat av cyanid
Det der er jo bluescreen teknologi. Det samme som de bruker på værmeldingene.
?
Vis hele sitatet...
Nei. Bluescreen går ut på at et redigeringsprogram bruker en bakgrunn/annet bilde på feks en blåfarge. Altså når en filmer en blå vegg, blir alt det blåe byttet ut med noe annet. Du kan ikke bytte om blåfarge eller noe annet i virkeligheten.
En annen mekanisme som kan virke litt usynlig er å bruke en overflate som er veldig reflektiv. Kan blant annet brukes i skog fordi det er da enkelt å kamuflere seg med noe som reflekterer omgivelsene. På avstand er det vanskelig å avsløre den "usynlige".
Hadde vel tatt meg en tur i byen, sett hvordan folk hadde reagert
The girls locker room of course
Sitat av r33l
The girls locker room of course
Vis hele sitatet...
btw, über fet robot dans på han duden som ble filma sist
Dette med usynlig jakke o.l syns eg er ganske teit. Tenk at når jakka er usynlig, så ser du ikkje jakka, altså du ser genseren under jakka. Det er forholdsvis lett å skaffe seg ei usynlig jakke, kjøp ei gjennomsiktig.
dere tenker på gjennomsiktig jakke.
dette er en usynlig jakke. forskjell der =p
men som de sier. var på disocvery for et par år siden.
små kamera som filmer alt rundt deg å viser deg på "speilene"

den er enda såvidt jeg vet under utvikling å svindyr
Sitat av Kalakov
Vis hele sitatet...
Haha konge
jeg har sett dette før på en data messe.. så innslag på tv2 for lenge siden! der funka det slik at 2 kameraer plassert noen meter fra hverandre flettet sammen videoene som ble tatt av de og dannet et bilde der det ene kameraet ser noe ikke det andre ser.. vanskelig å forklare!


Tenk deg at du lukker det ene øyet ditt, da ser du nesetippen din, så åpner du det du lukket og lukker det andre, da ser du nesetippen din fra den andre siden! men når du åpner begge øynene så "forsvinner" nesa og blir transparent; hjernen filtrerer ut bildet av nesa fordi den er i veien, og bruker bildet fra det ene øyet til å erstatte det det andre ikke ser pga nesa!
Sist endret av el_bamso; 9. august 2005 kl. 23:09. Grunn: skrivefeil;)
Effekten er forholdsvis illusjonistisk. Dvs. at den får deg til å tro at du ser gjennom på et eller annet vis, mens man bare ser den prosjekterte bakgrunnen. Det har vert snakk om andre typer usynlighetsteknologi også. F.eks. fiberoptiske kabler som leder bakgrunnsbildet til fremsiden.

Evt. påmonterte kameraer som sender bagrunnsbildet til forsiden. Det kunne forøvrig sett ut noe sånt som dette. Synd dette ikke er ekte.

Invisible Screens
Sist endret av Fawkes; 9. august 2005 kl. 23:18.
Trådstarter
Sitat av Gilgamesj
Denne tråden var jævlig lol. Jeg som holder på å utvikle et usynlighetsteknologi.

Edit: Eller. Den tok en brå vending
Vis hele sitatet...
Jeg trur han fikk det til til slutt. Ser vertfall ut som han har blitt usynlig og trylla seg helt bort.
hadde ikke funka på byen og i jentegarderoben uansett. det er jo påkrevd at kameraene som står rundt deg og filmer bakgrunnen som må være x antall måleenheter bak deg. den kan altså ikke beveges så fritt som om du var på byen. ta heller en titt på predator med arnie og se hvordan det skal gjøres moahahahahahaa.
Sitat av reznor
Nei. Bluescreen går ut på at et redigeringsprogram bruker en bakgrunn/annet bilde på feks en blåfarge. Altså når en filmer en blå vegg, blir alt det blåe byttet ut med noe annet.
Vis hele sitatet...
Bluescreen-teknikken kan benyttes seg av her dersom personen har blåfrakk på seg.

En annen metode med bluescreen som kan brukes her:
1. En bluescreen til å bytte bakgrunn.
2. Personen kler seg i en annen farge (feks lysgrønn) - som keyes ut.
- Vips samme video som den her... (bortsett fra kamerabevegelse/amatørlook)

edit:
En gammel predator-effekt jeg gjorde tidligere:
http://www.melwasul.com/fx/invisible.mov
Sist endret av reagol; 10. august 2005 kl. 01:04.
Sitat av reagol
(...)
edit:
En gammel predator-effekt jeg gjorde tidligere:
http://www.melwasul.com/fx/invisible.mov
Vis hele sitatet...
hvafforet filmredigeringsprog brukte du der? det så halvveis auto ut, dog veldig moro
Adobe After Effects - til effekten der, kreves bluescreen, som jeg egentlig ikke har. Men skal begynne på en skole hvor de har bluescreen så kan jeg fikse hele kroppen
veldig offtopic. hvor finnes det tutorials til After effects?
på tide og lære seg
Sitat av Denethor
Dette med usynlig jakke o.l syns eg er ganske teit. Tenk at når jakka er usynlig, så ser du ikkje jakka, altså du ser genseren under jakka. Det er forholdsvis lett å skaffe seg ei usynlig jakke, kjøp ei gjennomsiktig.
Vis hele sitatet...

det er ikke snakk om en usynlig jakke, men en usynlighets jakke. det vil si at jakken "gjør deg usynlig" ikke at jakka blir borte;P
Trådstarter
Man kan ikke gjenskape denne effekten på samme måte med bluescreen, da blue- eller greenscreen funker på en skjerm når den går gjennom et kamera. Er man i studio vil man se alt sammen. Her vil publikum on-location se "tvers gjennom" personen.
Jeg er ikke dum - jeg har drevet med videomanipulering i et år. Selvsagt kan vi ikke forandre looken i virkeligheten med bluescreen. Men det klippet er jo en video som gir deg jo muligheten til å manipulere. Du er ikke i virkeligheten når du ser på en video...


edit:
Dessuten tror jeg om noen noensinne skal klare å finne på en usynlighet jakke, vil den være som "glass". Man ser ikke rett perfekt gjennom, men ser "displacement" (hva nå det heter på norsk). Uansett er det er mye enklere å finne på stråle-greie som manipulere menneskenes hjerne (som kan gi falsk syn).
Sist endret av reagol; 10. august 2005 kl. 16:20.
Sitat av reagol
Jeg er ikke dum - jeg har drevet med videomanipulering i et år. Selvsagt kan vi ikke forandre looken i virkeligheten med bluescreen. Men det klippet er jo en video som gir deg jo muligheten til å manipulere. Du er ikke i virkeligheten når du ser på en video...


edit:
Dessuten tror jeg om noen noensinne skal klare å finne på en usynlighet jakke, vil den være som "glass". Man ser ikke rett perfekt gjennom, men ser "displacement" (hva nå det heter på norsk). Uansett er det er mye enklere å finne på stråle-greie som manipulere menneskenes hjerne (som kan gi falsk syn).
Vis hele sitatet...
Bluescreen bluescreen. Jeg har ingen blå vegg, men kan det fungere med hvilken som helst enfarget vegg?
Sitat av uLLdott^
Bluescreen bluescreen. Jeg har ingen blå vegg, men kan det fungere med hvilken som helst enfarget vegg?
Vis hele sitatet...
Litt for offtopic nå, men... - Ja, men dersom fargen står nær hudfarge, kan du riskere å keye bort huden (eller klær). Kreves bare at programmet har muligheten til å velge farge som skal keyes bort.
Sitat av ZerpenT_
øh, er ikke det der bare en jakke som blir lyst på med prosjektør? se på skyggene osv...
Vis hele sitatet...
Det var det jeg også kom fram til.

Sitat av Kalakov
Vis hele sitatet...
hehe
Den likte jeg.
Trådstarter
Sitat av reagol
Jeg er ikke dum - jeg har drevet med videomanipulering i et år. Selvsagt kan vi ikke forandre looken i virkeligheten med bluescreen. Men det klippet er jo en video som gir deg jo muligheten til å manipulere. Du er ikke i virkeligheten når du ser på en video...

edit:
Dessuten tror jeg om noen noensinne skal klare å finne på en usynlighet jakke, vil den være som "glass". Man ser ikke rett perfekt gjennom, men ser "displacement" (hva nå det heter på norsk). Uansett er det er mye enklere å finne på stråle-greie som manipulere menneskenes hjerne (som kan gi falsk syn).
Vis hele sitatet...
Om du har fagbrev i videopirking er uvesentlig i denne sammenheng. Poenget mitt er at det du ser i videoen er det samme som du hadde sett om du hadde stått blant publikum. Dette er ikke en dårlig manipulering. Discovery har tatt opp dette og jeg har sett det omtalt flere ganger før. Hvis du tar deg tid til å lese om teknikken de har brukt så hadde du kanskje ikke vert så usaklig skeptisk.

Eh.. mye enklere? Nei, definitivt ikke, men den dagen de evt. gjør det er det nok mer praktisk ja.
Fawkes: Om du har lest det jeg skrev, hadde jeg sagt at det fantes en annen mulighet til å lage en liknende (som er en billigere løsning for amatører). Jeg sa ikke at de brukte teknikken jeg beskrev. Case closed?
Selv om en slik projeksjons-teknikk ikke kommer til å bli perfekt "usynlighet", så tenk dere hvor utrolig mye bedre kamuflasje den kan gi enn "vanlig" kamo... Tenk dere f.ex. en tank som står stille, bortimot umulig å se, selvsagt vil den synes bedre når den beveger seg, men samme hva vil det være bedre enn det man har i dag. En stråle som manipulerer menneskers hjerne tror jeg nok ligger endel år lengre inn i fremtiden...
JEg vile ha tatt den på, rappet en strømpistol og gått rundt i sentrum og støtet folk.
Det var om dette på nrk for litt siden.
Det er kamerar rundt jakken og slags skjermer i jakken.
Blir sikkert fett kamuflasje for millitæret hvis dette blir litt mer avangsert.
Trådstarter
I denne jakken er det ingen skjermer. Jakken er laget av et spesielt stoff som funker som et lerret for en projektor.
Usynlig og usynlig, fru blom. Jeg så tydelig, den jakka der ass. Man kunne jo sett jakka og alt annet. Alle hadde nok oppdaget deg, om du gikk inn i jentegarderoben eller no
Jeg har ikke lest gjennom hele tråden så vet ikke om noen har linket til denne siden. I denne artikkelen er det godt forklart hvordan det funker http://science.howstuffworks.com/inv....htm/printable
Sitat av Soppen
Jeg ville gått inn på mor og far sitt rom og sitt når dem hadde sex, og onanert
Vis hele sitatet...
Syke svin!
http://static.howstuffworks.com/gif/invisibility-cloak-system.gif

Bildet her forklarer ikke helt...

1. Hvis bakgrunnen er spesial laget som jakken - så burde det være skygge bak (hvordan ellers får bakgrunnen fargesignal fra prosjektor når personen står foran?)
2. Hvis bakgrunn er ekte, hvor er videokameraet bak han?
Sitat av reagol
(...)2. Hvis bakgrunn er ekte, hvor er videokameraet bak han?
Vis hele sitatet...
kameraet trenger ikke være rett bak ham, det er nok at det sikter bak ham feks fra en 45* vinkel (hvilket du kan se på den filmen i og med at skyggen fra mannen prosjekteres henholdsvis til høyre og venstre på veggen bak ham.
Sitat av Soppen
Jeg ville gått inn på mor og far sitt rom og sitt når dem hadde sex, og onanert
Vis hele sitatet...

er du syk i hue? onanerer du av morra di
ops. en kom før meg
Sist endret av Dumle; 20. august 2005 kl. 18:35.
Sitat av Dumle
er du syk i hue? onanerer du av morra di
ops. en kom før meg
Vis hele sitatet...
offtopic: Det er nFF humor på sitt beste. Jeg gjør det jeg også!

Og da går vi on topic igjen