Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2700
OK, dette høres kanskje litt rart ut, men jeg har et problem. Jeg skulle ha fylt opp en slik 18.5liters vanndunk med vann. Det er slike dunker man har på vannmaskiner. Man bare setter den oppå så er det en tut i maskinen som "åpner" den slik at vannet kommer ut. Det er derfor ingen skrukork Noen som har en fin idé om hvordan jeg kan klare å fylle en slik dunk med vann?

http://home.no.net/bauer86/bilder/dunk.JPG
Er det ikke noe inne i korken som kan presses ned, en tapp eller noe, slik at det blir en åpning?
Tydeligvis ikke Tomaso.
Merkelig hvis de bare er til engangs bruk.


Edit: Jeg tok feil.
Sist endret av supertruza; 6. august 2005 kl. 02:24.
Nei, har prøvd å stikke en penn ned der men den åpner seg ikke. Skjønner ikke helt hvordan maskinen åpner den. Neste steg vil være å rive av det blå rundt, men er redd den vil lekke slik at hele greia blir ubrukelig.
Slik jeg har fortsått det er det slik at det er en liten topp som spretter ut når du setter den ned i "maskinen". Denne vil da flyte til toppen. Disse er kun laget for engangsbruk slik at de skal tjene penger på å selge vannet.
Du kunne jo laget et lite hull i toppen, ca like stor til at du kan sette ned i en trakt, og fylle den med vann mens den er på.
Og da blir det jo trykk på flasken og kansje det rener fint ut da?
Og det lille hullet er sikkert ikke vanskelig og tette igjen, silikon, et eller annet som er laget av gummi.
Du lager et lite hull litt nerføre den blå korken, sånn du greier og presse en slange nedi.
Så er det bare til og fulle den med vann. Når du har gjort det, så tar du den samme slangen som du brukte til og fulle vann i, du kan kjøpe noe i butikken, det er en liten tapp, sånn du kan stenge og slå på når du skal ha vann. Hva mener du geir?
Ikke dumt soppen, nesten sånn jeg mente.
Kan ikke se noen topp som har "flytt til toppen" inne i flaska. Å lage en slik slange er en mulighet, men saken er den at jeg skal ikke bruke den til å helle vann fra. Jeg skal bruke den som vekt. Den passer nemlig perfekt som hjemmelagd manual :P
Sitat av GeirBauer
Kan ikke se noen topp som har "flytt til toppen" inne i flaska. Å lage en slik slange er en mulighet, men saken er den at jeg skal ikke bruke den til å helle vann fra. Jeg skal bruke den som vekt. Den passer nemlig perfekt som hjemmelagd manual :P
Vis hele sitatet...
Kan jo enda bruke den som vekt, trenger bare ikke helle vann fra den
Men du kan jo enda bruke den tappen til og stenge vannet inne.
Ta et bilde når du er ferdig med den
Det må være vakum i flaska, slik at den drar inn vannet.

Om du har halve tuten over vannskorpa vil den suge til seg som en stuøvuger. Du får ikke fylt flaska mer enn 3.5/4 men det holder sikkert i massevis om du ikke er hypp på å og ordne en eller anne fancy løsning.

PS:
Drita fulle, fjerne poster pleier som regel og funke dårlig men det er verdt et forsøk
Geir : Syns du bør forklare bedre hva du skal bruke det til feks litt mer detaljert. Tegning eller noe
Du kan vel ikke få noen særlig vekt i en slik en? Hvor mange kg? maks 15 eller noe vel?

Du kan jo ta ut den proppen kanskje. for så og tette rundt kanten med silikon.. Hvordan skal den holdes osv? Du må ha litt av noen panserlabber for å nå rundt:P
Sist endret av InTrance; 6. august 2005 kl. 03:01.
Sitat av InTrance
DU kan vel ikke få noen særlig vekt i en slik en? Hvor mange kg? maks 15 eller noe vel?
Vis hele sitatet...
Trodde dem kunne bli ganske tunge altså.
Du kan jo helle i sand istedet for vann.

men blir ikke vekten veldig rart fordelt slik at den bilr vanskelig å løfte?
Sitat av Starra
Du kan jo helle i sand istedet for vann.

men blir ikke vekten veldig rart fordelt slik at den bilr vanskelig å løfte?
Vis hele sitatet...
Hva har vi vekt til? Jo til og måle tungden på ting.
ehm... hæ?
han skal bruke den til manualer. og da er den formen litt rar og tungvint.
GeirBeuer: Tror du får mer igjen viss du legger ut for et par justare baremanualer.. et sett med 18 kg koster vel et par-tre hundrelapper. Viss det blir lite vekter kan du skaffe deg et par fem kg`s og hive på.
Sitat av Starra
ehm... hæ?
han skal bruke den til manualer. og da er den formen litt rar og tungvint.
Vis hele sitatet...
Ja? Altså... la oss si han fyller 2 dunker med vann, og vektforskjellen er tvilsom i begge dunkene. Da bruker du bare en vekt ( sånn du måler hvor mye du veier ) så kan du se hvor mye du mangler i en av dunkene

Sitat av InTrance
GeirBeuer: Tror du får mer igjen viss du legger ut for et par justare baremanualer.. et sett med 18 kg koster vel et par-tre hundrelapper. Viss det blir lite vekter kan du skaffe deg et par fem kg`s og hive på.
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke han skal lage dette for han ikke gidder og legge ut noen hundrelapper.
Er jo litt fun og lage noe sånt, og få det til og funke
Jeg fant en måte, hurra! Jeg reiv av bunnen på den blå korken. Det viste seg at det var en kork man kunne sprette av og på. Og den lekker ikke
Den veier 19kg. Fylte den halvfull nå og merker at nesten 20kg holder for en arm. Er tyngre enn man skulle tro. Jeg har et lite prosjekt på gang med å lage vekter og slikt med vannkanner Har allerede laget en benkpress med spylevæske-kanner. Blir en helt annen følelse å løfte vann enn jern. Må liksom holde balansen så mye bedre :P Eneste minus er at den har litt smalt grep. Tipper jeg bytter ut disse store kannene med de små jeg har på benkpressen. Takker for alle tips!
Legger ved bilde av min nye manual og min en dag gamle benkpress :P




http://home.no.net/bauer86/bilder/manual.JPG


http://home.no.net/bauer86/bilder/benkpress.JPG
Sist endret av GeirBauer; 6. august 2005 kl. 03:20.
Haha det var jo bare konge då vist det er dårligt grep rundt dunken, legg på noe gummi.
Hvor var benken? Hva ligger du på? det så faktisk kult ut på en måte
Hvor mange kg får du på stangen når den er helt full?
Sitat av InTrance
Hvor var benken? Hva ligger du på?
Vis hele sitatet...
Hvis du ser oppe i hjørnet på "benkpress-bildet" så er det en grønn puff. Den ligger jeg på Funker utmerket. Er en 40kg ca på stanga. Men får veldig smalt grep og den er litt vinglete, så er rimelig tungt. Hvis jeg bytter ut med de store kannene får jeg sikkert litt større grep. Er fremdeles i beta-mode og tester ut litt av hvert
Tenker du får smalt grep ja. Litt dumt det viss du er ute etter å trene bryst. Iogmed at du vil bruke triceps mer.. når stangen er på brystet bør albuen være i 90 grader. Bare som et tips til neste versjonen

edit: Jeg kom på en idè. Noen av de første vektene jeg kjøpte(dem fikk jeg) var slike plast former fylt med noe som lignet gips.
Du kan prøve det- Da vil det bli mer stabilt. eller kanskje sement, da vil du få mye høyer vekt.
Sist endret av InTrance; 6. august 2005 kl. 03:57.
Jeg merka også dette trikset da vannet gikk tomt i automaten i klassen. Bare merk at evt. automater ikke er så happy for det grumsete vannet fra springen. Rensefolka var ikke helt glade...
hm, 40 kg er jo litt puslete i benken da... se heller om du får tak noen flere av de vanndunkene, så du har 4 stk, da kan du ihvertfall dra på opptil 80 kg, hjelper endel med en gang. Vil du ha enda litt mer, så fyll f.ex. på noen kg sand eller noe til å begynne med, så kan du finjustere med vann. Dersom du fyller dem helt, så bør de da bli stabile nok i alle fall, bare heng dem på snorer/kroker, litt ekstra jobb for å holde balansen er bare bra, maskin er helt utrolig kjedelig, frivekter er tingen.

Er litt interessert i hvordan du har løst selve benken? Har du mekka noe selv der også, eller har du kjøpt noe ferdig? Har lurt litt på det en stund, om jeg skal sponse meg med en benk, eller om jeg skal prøve å lage noe smart noe...

edit: så plutselig at du hadde svart på det siste der...
Blir ikke det litt vanskelig å ta av og på kannene?
Du skal vel varmeopp?
Sitat av @nders88
Blir ikke det litt vanskelig å ta av og på kannene?
Du skal vel varmeopp?
Vis hele sitatet...
Han skal jo bruke det som manualer, er ikke noe han skal ta av og på då.
Og når det gjelder oppvarming, så finst mange ting som varmer opp musklaturen.
Hehehe stilig.
Men på det nederste bildet, blir det ikke veldig ustabilt med vekta når du pusher?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er en ventil som stikker opp i vanndispensern, som åpner flaska, og lukker den når du trekker den av igjen.
Toppen/åpningsmekanismen skal ikke flyte opp til bunnen av flaska, men OM den har gjort det, anbefales det ikke å dra av flaska før den er tømt

Mvh tidligere servicemedarbeider i Eden Springs
Atomet: Har vurdert å bytte de ut med de store dunkene ja. Men saken er den at det er en malingstang jeg bruker:P Vet ikke hvor mye den tåler. Også er den ganske kort, så får mongosmalt grep. Må nok finjusteres litt
Sitat av Soppen
Han skal jo bruke det som manualer, er ikke noe han skal ta av og på då.
Og når det gjelder oppvarming, så finst mange ting som varmer opp musklaturen.
Vis hele sitatet...
Jeg mente den stangen med alle de kannene på..
Ja det har du vel rett i.. Bruker de samme musklene vist han tar armhevninger!

Men koster jo ikke mer enn 2-3k for en benk med mye mer på og vekter.. Hjelper ikke å bare trene triceps og bryst, da kommer du til å se passe mongo ut med store pupper
Det finnes en fin ting som heter TRAKT!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Fawkes
Det finnes en fin ting som heter TRAKT!
Vis hele sitatet...
Har du i hele tatt lest noe som helst?