Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 807
Si at en bud inneholder 15% thc, hvor mange prosent sitter i trichomene?
Siden trichomene er jo ren thc.

Noen som vet? og ja, har prøvd og googlet uten hell.

På forhånd, takk!

Kan legge til at grunnen jeg lurer er at jeg er interesert i minst mulig thc og mest cbd, av medisinske årsaker.
Sist endret av narni; 9. februar 2014 kl. 18:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne studien går dypt inn i emnet: Kort og godt sitter omtrent all THC i trikomene, sammen med CBD og andre cannabinoider. De er ikke separert noe sted på planten, så for å få høyt CBD og lavt THC nivå er det plantegenetikken som må favorisere det ene over det andre, du kan ikke mekanisk skille disse to ut fra planten.
Takk for bra info! Litt vanskelig å forstå den studien. så jo lenger du venter med å høste, jo mindre thc og mere cbd blir det?
Sist endret av narni; 9. februar 2014 kl. 21:05.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Studien her tar ikke for seg forholdet mellom de to, generellt sett minker innholdet cannabinoider jo eldre trikomene blir.

Jeg finner ikke noe på forholdet mellom THC og CBD med alder, men det er generellt akseptert i dyrkemiljøene at jo mørkere trikomene blir jo mer "couch lock" får du i motsetning til "head high" når trikomene er yngre og melkehvite.

Couch lock er da ordet som brukes for å beskrive at man blir sløv og rolig.

http://www.420magazine.com/forums/ha...vest-time.html
Sist endret av Dodecha; 9. februar 2014 kl. 22:26.