Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 9823
Hei hvordan kan jeg forfalske Cvn min med med skolegang osv for og få en jobb som er litt bedre en på 7-11.
CVen skriver du jo selv så det er jo bare å rable i vei det?
du burde tenke på at den burde være realistisk, burde også slenge på et par refferanser..
Så og slenge på 3 år på vgs er null stress? hva viss arbeidgiver spør om vitnemål da er jeg jo fuckt.
Hør det du planlegger og gjøre kan gjøre deg mer fucked en 7/11 jobbing. Dokumentforfalsk straffes hardt og kan lukke mange dører. Uansett om du ikke vil høre moral kan du kjøpe deg titler/vitnemål. Google det
takker mann
Ikke overdriv veldig. Og hva slags jobb er det snakk om her? Kassa på Rema? Noe høyere enn det, f.eks. manager, økonomstilling etc. så vil de sjekke deg GRUNDIG. da blir du garantert tatt.
Referanser er key, om du kan gjøre en "deal" med et familiemedlem/bekjent som har en eller annen stilling som du kunne brukt på en eller annen måte er dette pent. Hvis det iallefall er noe snev av sannhet er det bedre!
bartender foreksempel. nattevakt. poenget er at jeg har null form for utdanning og uten det kommer jeg ikke så langt foran de andre i køen som søker.
Sitat av BergenSoldat Vis innlegg
bartender foreksempel. nattevakt. poenget er at jeg har null form for utdanning og uten det kommer jeg ikke så langt foran de andre i køen som søker.
Vis hele sitatet...
Så ta en utdanning?
Selv om du er voksen er det ikke for sent, vet du
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Så ta en utdanning?
Selv om du er voksen er det ikke for sent, vet du
Vis hele sitatet...
har ikke tid. tid er penger
Man kan komme langt med ord, om du tar noen youtube kurs ala bartender eller ligndende, selv om du ikke har brukt mer enn 10 min på dette kan det se bra ut på en CV.

Bare en ting, er vel greit om man faktisk kan/takler et evt yrke man søker på?
Dokumentfalsk kan smelle hardt. Vær forsiktig med CV-juks, og hold deg unna påstander som er beviselig usanne eller som arbeidsgiver kommer til å gjennomskue.

Skal du legge på ting, legg kun ting til som man normalt ikke vil forlange beholde bevis for. Det vil si, ikke jug på deg kompetanse eller erfaring på jobbrelevante ting. Du kan dog relativt trygt juge på ting som har med hvordan du framstår. Ekstra kurs man har tatt, deltidsjobber etc. Ikke vær flau for å legge i litt når du skriver beskriver ansvarsområder heller. Framstår du som en driftig person med pågangsmot er det mye større sjanse for å få intervju, og arbeidsgiver vil uansett få en mulighet til å se deg ann som person i intervju-prosessen.
Sist endret av DumDiDum; 3. juli 2011 kl. 04:41.
Husk at CV juks ikke er ulovlig, men å forfalske attester og vitnemål er det. Om du skal lyve på CV og jobbsøknad så ikke overdriv.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Husk at CV juks ikke er ulovlig, men å forfalske attester og vitnemål er det. Om du skal lyve på CV og jobbsøknad så ikke overdriv.
Vis hele sitatet...
Det er dokumentforfalsk. Og det er ulovlig.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du lyger på deg utdannelse og erfaring du ikke har, kan det jo fort komme å bite deg i ræva når dette sannsynligvis blir avgjørende faktorer for at nettopp du blir ansatt.
Så hva ville dere gjort for og få en ''edge'' på jobfronten. vill kort si at jeg har en god del arbeids erfaring men ingen brukbare referanser.
Da ville jeg kommet opp med en VELDIG god grunn for hvorfor du ikke har noen referanser.
Sitat av nikons Vis innlegg
Da ville jeg kommet opp med en VELDIG god grunn for hvorfor du ikke har noen referanser.
Vis hele sitatet...
tviler på det funker. Her er poenget at jeg skal lure meg til en jobb på falske premisser
Ser ikkje du at viss du må lyge på deg kompetanse, så er du mest sannsynleg ikkje kvalifisert til å gjere arbeidet?
Sitat av nikons Vis innlegg
Det er dokumentforfalsk. Og det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
http://dn.no/article1925212.ece?REF=dispatched
Http://nhoservice.no/article.php?art...8&categoryID=8

Det er lovlig å forfalske en CV, der kan
du skrive hva du vil fordi det er ditt eget dokument. Men dokumentfalsk blir
det med en gang du gjør det med andre dokumenter.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av BergenSoldat Vis innlegg
Så hva ville dere gjort for og få en ''edge'' på jobfronten. vill kort si at jeg har en god del arbeids erfaring men ingen brukbare referanser.
Vis hele sitatet...
Skaffet en utdanning. Det vil vel forsåvidt ikke gi deg noen "edge", men du kommer ikke til å ligge 5 mil bak de aller, aller fleste i "køen", og risikere hard straff når du begår dokumentfalsk for å prøve å skjule det.
Sist endret av robhol; 3. juli 2011 kl. 10:07.
Sitat av BergenSoldat Vis innlegg
bartender foreksempel. nattevakt. poenget er at jeg har null form for utdanning og uten det kommer jeg ikke så langt foran de andre i køen som søker.
Vis hele sitatet...
Erfaring teller i mange tilfeller mye mer enn utdanning, spesielt om du skal ta jobb som ufaglært bartender.

Du må nok gjøre som alle oss andre og ta til takke med «drittjobben» på 7-11, og få deg litt erfaring før du begynner å bli kresen. Vær glad du _har_ en jobb. Alle begynner på gulvet, og de som ikke gjør det har nok foreldre som driver vellykkede bedrifter.
Hva slags interesseområder har du? Interessert i datamaskiner f.eks?
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
http://dn.no/article1925212.ece?REF=dispatched
Http://nhoservice.no/article.php?art...8&categoryID=8

Det er lovlig å forfalske en CV, der kan
du skrive hva du vil fordi det er ditt eget dokument. Men dokumentfalsk blir
det med en gang du gjør det med andre dokumenter.
Vis hele sitatet...
Du kan skrive hva du vil på et A4 ark så lenge du ikke antyder at det er noen andre som har skrevet det i form av en attest eller vitnemål/kursbevis.

Hvis du lyger i et brev du skriver til noen med din underskrift, så kan du ikke bli tatt for dokumenentforfalskning.
Når en ikke kan forestille seg hvordan en skal kunne forfalske CV, og hva man kan gjøre hvis en eventuell arbeidsgiver begynner å spørre om ting, så ville jeg i TS situasjon latt det være. Når en ikke skjønner det selv, eller klarer å tenke rundt dette - så er en dømt til å bli busted før eller siden.
True phreak.
Det er ikke ulovlig å lyve på seg erfaring. Man "forfalsker" ikke en CV, man forfalsker attester, vitnemål og kursbevis, og DET er ulovlig.

Det er helt vanlig å pynte litt på CV'en (og det er arbeidsgivere helt klar over), men man skal være forsiktig med å være for drøy, og det er, som andre her sier, lurt å unngå falsifiserbare påstander.
Hva med å bare oppgi arbeidserfaring på CV'n? Og droppe alt som heter utdannelse?
▼ ... flere år senere ... ▼
Så det er helt trygt å lyve på seg at man har vært i full jobb i noen år hvor man egentlig har navet og at man feks har 3 år på vgs når man egentlig ikke har noen?

Hva med å kjøpe(falske?) vitnemål som blir nevnt tidligere i tråden? Noen som har erfaring? Kunne virkelig tenkt meg å kjøpt ett år på vg1 og gå vg2 som normalt men er litt nysgjerrig på hvilken straff man kan få for noe slikt..

Lurer også på hvordan det er å forfalske arbeidsforhold om man kjenner noen som driver selv og er villig til å være referanse på at du har jobbet der, helt trygt?
Sist endret av Hater; 7. juli 2015 kl. 23:26.
Haha, du bør ikke tenke på det engang.

Det var en som forfalsket EN karakter, og måtte i fengsel.

Dokumentforfalsk og pengeforfalskning blir straffet nådeløst. Det er ingenting i sammfunnet og verden generelt som er viktigere enn penger. Og den som har mest i formue når en dør havner i himmelen

Vold, småsvindel etc. er det ikke så farlig med.

Anbefaler heller at du jukser på eksamen, mange muligheter. Lærerne satte meg ned en karakter, men de tok meg aldri Og klage på karakteren kunne jeg heller ikke Generelt om du jukser bryr ikke lærene seg da du har jobbet og forbredt deg, men du skal passe deg for nabomannen som tyster.

Generelt gjelder det å forbrede seg til eksamen! Løs tidligere eksamensoppgaver, ofte følger de en rød tråd!
Sist endret av Tekniker2; 8. juli 2015 kl. 00:19.
Sitat av Hater Vis innlegg
Hva med å kjøpe(falske?) vitnemål som blir nevnt tidligere i tråden? Noen som har erfaring? Kunne virkelig tenkt meg å kjøpt ett år på vg1 og gå vg2 som normalt men er litt nysgjerrig på hvilken straff man kan få for noe slikt..
Vis hele sitatet...
Det kan du selvfølgelig ikke, da din studieprogresion er registrert i sentrale systemer. Samlet opptak eller noe sånt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva er et bedre alternativ enn å forfalske en CV?

Jo.... Forbedre det du allerede har med fine ord og flotte fraser.
Jeg har holdt på med det selv og det er utrolig mange måter å forfine en CV på uten å forfalske den. Det er også svært mange gode innfallsvinkler man kan bruke for å forbedre det en allerede har.
Ta med absolutt alt du har gjort som kan virke forbedrende på din CV uansett hva.

Eks:
Du har vært med en vennegjeng i helger og spilt pc sammen kan omskrives til:

Jeg har ukentlig deltatt i sosiale arrangement med mennesker som har hatt ekstra behov for sosialt samvær. Dette for skape mestringsfølelse og en meningsfull hverdag.
Å forfalske forhenværende arbeidsgivere, eller, som i mitt tilfelle, liste opp forhenværende arbeidsgivere som ville slaktet meg som referanse, det går helt fint. VGs driter folk i. Sjefen på det lokale verkstedet vet alt om å ikke være motivert for nynorsk som 16-åring. Høgere utdanning derimot... fikk nettopp melding om at det ville bli krevd originalpapirer ved oppstart masterstudier.

Var jo en bitsj i helsenorge som fixet lederjobb med falske papirer. Må betale hele (ereller?) lønna tilbake, ikke å anbefale.
Sist endret av Tøffetom; 20. juli 2015 kl. 15:11.
Forfalsk CVn med riktige egenskaper, nytter lite å påstå du er økonom når du ikke har peiling på matteoppgaver, eller har erfaring som butikkbetjent når du ikke kan kundeserice regelen. VÆR OBS!
Jeg søkte for noen år siden på en jobb, hvora jeg skrev ned min erfaring med havet, fikk jobben å bli kastet rett bak roret å sendt ut. Gud hjelp om jeg hadde løyet! Så vær obs.

Senere søkte jeg på ny jobb, og at referanse kan oppgies ved behov! som resulterte at arbeidsgiveren ringte faen min gamle arbeidsgiver, hadde ikke lagt ved telefonnr! Viste seg at arbeidsgiveren min er god venn av min ex arbeidsgiver.

Til dere arogante freaks som påstår "ta utdanning", det er ikke like simpelt for alle dessverre, mange vet ennå ikke hva de skal bli, jeg er 25 år og vet ennå ikke selv..
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av BergenSoldat Vis innlegg
har ikke tid. tid er penger
Vis hele sitatet...
Haha, ja du har et poeng der. Det er derfor de fleste velger å investere tiden i noe som gjør at dem kan tjene mere penger. Derfor vil tiden brukt, lønne seg i etterkant da penger tjent vil bli høyere. Så poenget ditt slår tilbake på deg og den måten du valgte å bruke ordtaket på.