Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2658
Hei, for godt over en måned siden leverte jeg tilbake en genser i retur som jeg hadde bestilt på https://nlyman.com/

Jeg har gjentatte ganger kommet i kontakt med de på live chat(bilder fra samtale ligger under), hvor de sier at penge overføring har startet osv osv.. Nå har de enda ikke kommet og jeg sendte dem en mail siste gang idag om jeg kommer til å ta dette videre hvis pengene ikke kommer inn.

For sikkerthetsskyld kan jeg legge bilder under så kan dere også se selv:

Samtale 1:


Samtale 2:



Etter en stund fikk jeg endelig en mail fra dem om at "retur" var mottatt og tilbakebetaling var startet, men det er over 10 dager siden jeg fikk mail og fortsatt ingen penger er kommet, her kan dere se den mailen:





Så tok jeg kontakt med dem igjen, og fikk beskjed om sende mail til epostadressen jeg fikk i samtalen, men fortsatt ingenting..

Samtale 3:




Spørsmålet er, hva kan jeg gjøre dersom ikke pengene kommer?
Hvordan betalte du? Kontant, bankoverføring, kredittkort eller via en tjeneste som Klarna, Paypal, e.l.?

Har selv opplevd at det kan ta ekstremt lang tid å få tilbake pengene fra handler online, men du har godt vern om du brukte kredittkort. Da kan banken, på vegne av deg, reversere transaksjonen. Men dette krever litt etterforskning fra deres side, så det kan også ta noe tid.

I mitt tilfelle så brukte Expert (nå "Power") nesten et halvt år på å betale tilbake et kjøp på 500kr. Jeg bestilte at produktet skulle plukkes opp i butikk og forhåndsbetalte for dette. Så kom det så sent at jeg reiste bort før jeg fikk plukket det opp. Produktet ble altså flyttet internt fra et lager til et annet, men det tok 4-5 eposter og litt for mange minutter i telefonen før pengene endelig kom tilbake.
Jeg betalte med Visa og nettbank...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cplpro Vis innlegg
Jeg betalte med Visa og nettbank...
Vis hele sitatet...
Betalte du med visa eller nettbank? Visa er i utgangspunktet kredittkort, men mange har også debitkort med visa-funksjonalitet.

Betalte du med kredittkort beskytter lov om kredittkjøp deg. Betalte du med debetkort er det vanlig at brukeravtalen tilbyr liknande dekning som lov om kredittkjøp. Betalte du med bankoverføring har du ingen slik beskyttelse.
Hvis tilbakebetalingen er startet av forhandleren så tar det vanligvis 1-5 arbeidsdager ifølge forhandlerens hjemmeside.
Hvis det er gått lengre tid, (10 dager er jo lengre), sender du en epost til forhandler og ber om att kjøpesummen tilbakeføres asap og senest innen en kort frist, (jeg bruker somregel 7 dager fra jeg sender epost), legg ved dokumentasjon på tidligre kontakt med forhandler (bildene dine).
Hvis ikkenoe skjer, etter fristen, ta klagen til banken din. Mange banker har enkle måter å klage på kortbruk (Visa) i nettbamken. Ring de for hjelp til utfylling, bruk eposten du sendte til forhandleren som dokumentasjon.

Jeg startet en sak med Visa i Juni, men de har fremdeles ikke en løsning, så ikke regn med att ting skjer lynfort uansett...
Jeg fikk beskjed på mail om at penger har kommet inn på konto den 08/11, og etter jeg sjekket i kontoutskriften min, så ser det ut til at dette stemmer.. Så da har jeg bare vært veldig sløv og ikke merket dette.. Men det er rart da jeg fulgte med konstant i nettbanken min hver eneste dag for å se om de har kommet inn, men merket dette aldri, og nå står det på konto utskriften at pengene faktisk kom fra den 08/11.

Så da er det bare meg som har vært veldig sløv eller? Jeg føler fortsatt at noe er galt her og at de faktiske pengene ikke har kommet inn.. Men dette for jeg ta med banken
Tviler sterkt på at kontoutskriften lyver. Jeg er sløv, og har opplevd lignende. Jeg ville ikke gått videre til banken med dette med mindre forbrukstallene dine og hva du sitter igjen med ikke stemmer overens.

Man bør være forsiktig med beskyldninger, og bombesikker før man beskylder banken for fusk med tall.(har ikke hørt at dette noen gang har skjedd i Norge tidligere)

Ta frem kalkulatoren, og post hva du kom frem til