Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1008
Et fenomen som var tilstede fra jeg fikk pcen, ca 1 år gammel acer aspire, skal prøve forklare problemet så godt det kan gjøres.

Når jeg skal avslutte kvelden med noen serier eller w/e på sengen pleier jeg justere laptopens lys så lavt det går, så det ikke blir ubehagelig for øynene mtp at jeg ligger i et mørkt rom. Det som skjer ved laveste, og nest laveste lysstyrke er at styrken justerer seg opp og ned.

Ikke mye, men nok til at det er irriterende, for det er godt synlig. Har forsøkt de tre forskjellige strøm alternativene energisparer-balanser og høy ytelse uten at det har noen effekt. Alt av drivere er up to date.

Kan legge til at dette problemet forsvinner om jeg kobler inn laderen, er usikker på om dette er hardware eller software problem. Også endret på HZ, og instillinger i nvidia uten hell.
Har du sjekket "Display Power Saving Technology"-opsjonen
under "Power Features" i "Graphics Control Panel"?
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Har du sjekket "Display Power Saving Technology"-opsjonen
under "Power Features" i "Graphics Control Panel"?
Vis hele sitatet...
Hey, ja det har jeg. Alt virker å være som det skal. Dette er som sagt en liten bagatell, men blir litt småirriterende i lengden... Det er kun på laveste, og nest laveste lysstyrke dette fenomenet forekommer, synes det er merkelig. Er ikke en random syklus, det justerer seg opp og ned i ca 5-7 sekunders intervaller
Hva med: power options, velg f.eks edit random plan, velg advanced, velg en planen du skal bruke, gå ned til display og endre alternativene der. Du har kanskje aktivert adaptive brightness? Bare tweak litt på innstillingene og sjekk om det bedrer seg.
Høres ikke normalt ut. Du kan sikkert få det reparert på garanti.
Takk for tips her, skal prøve ut noe av dette når jeg kommer hjem fra jobben i dag. Men det er sært, hatt en del laptops gjennom tidene og ikke vært borti akkurat dette.

Det kan jo hende at det er noe feil/forstyrrelse i selve batteriet. Har jeg laderen tilkoblet skjer ikke dette fenomenet. Håper på at det bare er en slags innstilling.
Du har nok forskjellige strømplaner for batteri- og tilkoblet bruk, noe som forklarer symptomene du beskriver. Dette kan "garantert" fikses ved å endre på strømplanen som er aktiv ved bruk av batteri Noe av det første jeg gjør når jeg setter opp en ny laptop, er å deaktivere nettopp denne innstillingen.
Sist endret av steili; 11. oktober 2017 kl. 14:14.
Sitat av Ellipsis Vis innlegg
Det kan jo hende at det er noe feil/forstyrrelse i selve batteriet. Har jeg laderen tilkoblet skjer ikke dette fenomenet. Håper på at det bare er en slags innstilling.
Vis hele sitatet...
Det var akkurat det med batteriet jeg siktet til i meldingen
min over - men det kom kanskje ikke så godt frem. Kjører
Mac selv, så jeg er ikke den beste til å forklare, men det skal
visstnok være en egen power save-funksjon for batteri.
Ok, prøver dette når jeg kommer hjem så skal jeg gi dere en oppdatering

Men som jeg sa så har ikke dette vært noe problem med andre laptoper jeg har hatt før(sikkert en 6-7 stykker) Så det er litt rart likevel. Muligens acer har denne instilingen som default?
Denne linken er gammel, men se om du får noe ut av den:

http://www.tomsguide.com/forum/65902...-battery-power