Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4997
Har kjøpt meg druesprit 96%. Dette er da nesten det samme som hb, bare av mye bedre kvalitet. (Noen som vet hva forskjellen er?)

Det jeg lurer på er om noen her vet noe som er godt å blande med druesprit? Gjerne noe litt mer fancy enn redbull, juice eller saft.
Kaffe eller te.
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Har kjøpt meg druesprit 96%. Dette er da nesten det samme som hb, bare av mye bedre kvalitet. (Noen som vet hva forskjellen er?)

Det jeg lurer på er om noen her vet noe som er godt å blande med druesprit? Gjerne noe litt mer fancy enn redbull, juice eller saft.
Vis hele sitatet...
Forskjellen er minimal. Hjemmebrent er ofte lagd på sats av vanlig sukker(eller potet om du kommer fra mine trakter), mens druesprit er laget av druesukker. Det er disse benevningene som er vanligst når det kommer til hjemmebrent i dette landet, ellers er gjerne druesprit laget på faktiske druer som er gjæret(cognac feks er jo en litt bearbeidet utgave av druesprit).

Bland spriten din med det du vanligvis gjør. "Fancy" er så mangt men finnes haugevis av cocktail-oppskrifter som bruker vodka, det er et godt sted å starte. Bare husk at målene dine blir totalt borked med så høyt alkoholnivå.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
http://matleveranser.no/ErpImages/-/fff/330x450/1868983.jpg
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Du kan alltids søke opp "everclear"-drinks, da Everclear er på (så godt som) 96% (og er litt mer populært enn norsk hb.)

EDIT: så du unngår å få borked mål.
Sist endret av Freddy_fred5; 25. august 2017 kl. 12:42.
Uvaksinert 👍
varmt vann og sukker. Knallgodt da det fremhever spritsmaken. Mulig druesprit kan bli litt tamt, men med vodka så er det det beste som finnes.
En ting som funket bra når jeg var hos en som hadde en 5 liter med 96; ha en halvlitersflaske og halvblande med vann, til 40-50 prosent, før man blander drinken
Drikker ofte 96% HB, så har prøvd litt forskjellig av blandevann.Kaffe er alltid en slager, med sjokomelk/iskaffe fungerer også meget bra. Vet at det høres forjævlig ut, men prøv det!
Saft og juice, selv er jeg veldig stor fan av Zeroh sin ananas saft og tropisk nektar fra eldorado, funker fjell. Pass på at safta er sterk og du blir jævlig tørr i kjeften hvis du bruker for mye av den.
Vi pleide å knuse tyrkisk pepper – og blande. Classy.
Magdog (som polakken pleide å lage). Shot med 3cl heim 1cl solbær/husholdningssaft og en til to dråper med tabasco eller lignende. Smeller godt og er helt jævlig, men bonder bra i godt lag!
Solbærtoddy (solbærsaft som er kokt opp) passer utrolig godt til sterk sprit og er som regel min go to variant om jeg har ingrediensene.
Annen saft passer rett og slett ikke like godt.

Ellers funker det jo med hjemmelaga tyrker.
Knus og kok opp tyrkisk pepper sukkertøy med sprit også heller du det på flaske, avkjøler og serverer.