Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3607
Litt usikker på om dette er riktig underforum men mod for isåfall flytte tråden om mulig.
Greia er som følger:

Jeg har viaplay og bruker viaplay så og si daglig.
Når jeg spiller av noe så velger viaplay automatisk ''Høyest'' som kvalitet mens mitt internett bare takler ''mellom'' uten bufring i det uendlige.

Finnes det noen måte jeg kan gjøre så viaplay velger dårligere kvalitet som standard?
Veldig tungvint å måtte endre på kvaliteten mellom hver eneste episode, spesielt når jeg ligger i senga eller holder på med andre ting samtidig.
ingen som har noen form for løsning?
Det er mulig det blir satt en cookie når du velger kvalitet - dette kan du se selv ved å høyreklikke på nettsiden og trykke "Inspiser..". Hvis dette er tilfellet, kan du manuelt sette denne til ønsket verdi ved hjelp av et userscript.

Ellers er det nok ikke mye annet å gjøre enn å sende en epost til support og håpe at de har en løsning for deg.
Før kunne du velge kvaliteten selv, som på Youtube. Dette er noe jeg ville snakket med Viaplay om. Kontakt kundeservice. Post gjerne løsningen her om du finner en!
Poster svaret jeg fikk ifra viaplay om flere lurer på det samme:

Takk for din e-post.

Veldig bra spørsmål! Per dags dato så finnes det ingen funksjon på siden der man automatisk kan stille seg ned på en mindre kvalitet. Dette oppnås nå med å stille den ned manuelt som du allerede gjør. Jeg skjønner naturligvis at dette kan være tungvint om man går på en liten binge av favoritt-serien.

Jeg skal personlig passe på å få sendt ditt ønske videre til rett instans slik at jeg vet det når frem. Enn så lenge så får vi krysse fingerne for at dette blir en mulighet i fremtiden. Det fins jo alltid rom for forbedringer!

Hør av deg igjen skulle det være noe mer så sitter jeg klar for å hjelpe videre. Ha en fortsatt herlig mandag!

Med vennlig hilsen,
Benedicte
Viaplay Kundeservice