Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1039
Tenker å kjøpe gaminglaptop! Noen med noen forslag?

Har sett på disse to og de ser gode ut, men hvilken burde jeg velge? Liker å spille battlefield, cs og lignende.

- https://www.netonnet.no/art/data-og-.../230830.11014/

- https://www.netonnet.no/art/data-og-.../222652.11014/


Takker for all hjelp på forhånd!
Er ikke den Lenovo'en med glossy skjerm? Tror det. Asus'en er i vertfall med matt skjerm. For meg ville det være avgjørende i favør Asus.
Asus-maskinen har også dobbelt så mye RAM
Du sier at du ser etter gameing laptop, her lurer jeg på hvilke spill og hvor mye spilling du skal bruke denne laptopen til ?? gaming og laptop hører ikke sammen i samme setning hvis du spiller krevende spill over lengre tid, ikke nødvendig vis pga pris eller gode deler det er det samme for både laptop og stasjonær maskin, "du får hva du betaler for".

For gaming over lengre tid er ting som ergonomi og kjøling viktig og hvis du spiller krevende spill på en laptop over en liten tid så vill den bli varm og ukomfortabel å bruke med tastaturet og generelt håndtere og man ender ofte med å koble til ekstern mus, tastatur og noen ganger skjerm og hva skal du med laptop da du ender opp med å ta opp plassen til en stasjonær som ville generelt yte bedre for en lavere pris og mer komfort en du ville med en bærbar
Sist endret av knutazz; 23. juni 2016 kl. 19:16.
Har en slik ASUS ROG maskin, kan anbefale den !
Enig med nikitia om matt skjerm og danielsk om ram.

Det knutazz nevner om ekstern skjerm, tastatur og mus er viktig imo.

Spiller selv på en "gaming" laptop kobla til 2 skjermer, tastatur og mus + sånn vifteplate laptoppen står oppå for ekstra kjøling.
Anbefales.

Jeg drasser med meg maskinen min overalt, så må ha laptop.
Hadde jeg hatt sinnsykt med penger, hadde jeg kjøpt en egen stasjonær for å spille på.
TheBook's Avatar
Trådstarter
Takker for svar! Jeg flytter mye på meg så bærbar er viktig for meg. Spiller spill som Battlefield, resident evil, garrysmod, cs og lignende

Så alt i alt så er Asus en bedre da?
Sitat av TheBook Vis innlegg
Takker for svar! Jeg flytter mye på meg så bærbar er viktig for meg. Spiller spill som Battlefield, resident evil, garrysmod, cs og lignende

Så alt i alt så er Asus en bedre da?
Vis hele sitatet...
Lenovo'n har en skylake i7 mens asus har en Haswell i7.

Men tipper at ram har mer å si i forhold til spillytelse, kanskje noen her inne kan kommentere dypere der.