Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1824
Dårlig emnetittel.

TVen min går i svart i noen sekunder når kjøleskapet slår seg av eller på. Det skjer ikke hver gang, men ofte nok til at det er plagsomt. Kjøleskapet er koblet til ett eget vegguttak, og jeg har ikke mulighet til å koble kjøleskap eller TV til andre uttak.

Er dette skadelig for TV, PC, dekoder, Playstation og annen elektronikk?

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det?
Det er trolig ikke direkte skadelig for elektronikken, men det høres jo ut som en alvorlig feil med kjøleskap og/eller det elektriske anlegget som fører til såpass spenningsfall at TV skrur seg av. Her burde du nok få elektriker på besøk eller i det minste bytte kjøleskap.
Det samme skjer hos meg, altibox nettet ramler ut når kjøleskapet starter..
Tipper det har med at kjøleskapet var nytt når det ennå var svart hvitt tv...
Skifte til en kanal oppe eller ned på lista og tilbake igjen gjør at ting funker igjen ganske raskt
Har samme problemet her, tv'n går i svart 2-3 sekunder når kjøleskapet slår seg på.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Er de koblet på samme fase/sikring?
Sitat av angstbarn Vis innlegg
Dårlig emnetittel.

TVen min går i svart i noen sekunder når kjøleskapet slår seg av eller på. Det skjer ikke hver gang, men ofte nok til at det er plagsomt. Kjøleskapet er koblet til ett eget vegguttak, og jeg har ikke mulighet til å koble kjøleskap eller TV til andre uttak.

Er dette skadelig for TV, PC, dekoder, Playstation og annen elektronikk?

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå det?
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare slutte å skru av og på kjøleskapet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Kan du ikke bare slutte å skru av og på kjøleskapet?
Vis hele sitatet...
Termostat.
Jeg har samme problem, men problemet mitt er at PC skjermen går i svart noen sekunder når lyset på naborommet blir slått på. Heldigvis er det en bod som sjelden blir åpnet. Men det skjer kun på èn av to PC skjermer, så synes det er ganske snålt. Antar at det er noe med det elektriske anlegget.
Grunnen til dette er at kompressoren har veldig høyt strømtrekk akkurat i det den slår inn. Det er også muligens en feil med denne som gjør at denne startstrømmen blir mye høyere enn normalt. Her skulle trolig sikringer ha gått, men feil på det elektriske anlegget eller trege sikringer tillater denne korte overbelastningen. Høyt strømtrekk på en kurs fører til spenningsfall, i dette tilfellet nok til at TV ikke fungerer akkurat i det øyeblikket. Jeg ville ha kontaktet elektriker, men å bytte kjøleskap løser nok problemet.
Sist endret av plohg; 12. mai 2016 kl. 19:56.
Er det mye annet piss koblet på den samme kursen?
Er det et gammelt elektrisk anlegg med skrusikringer?
Det er sånt det kan brenne av hvis du vurdere å belaste kursen med flere ting.

Ringe elektriker er en god idè, men også en dyr en. Hvis du kjenner noen som har gått grunnkurs elektro, burde du ta en snakk med de...dette er ganske elementært.