Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1478
Hei,

Jeg skal i sammenheng med flytting flytte nettet mitt samtidig. Jeg skal flytte 4 meter, altså i del 2 av tomannsboligen som står vegg i vegg. Når jeg snakket med telenor fikk jeg beskjed om at vi ikke kunne få samme linjen som vi har nå 16/16 men at vi måtte gå ned til 5/5 fordi linjen var såpass dårlig. Jeg forstår ikke, hvordan er dette mulig? Det er samme hus, samme linje og uttakene er ikke mer enn 2-3 meter fra hverandre. Hvordan er det da mulig? Jeg har vært hos naboen og sett og annet enn at de har en router fra steinalderen er alt identisk, han sa de hadde snakket med telenor om det og at telenor hadde sagt at routeren ikke var problemet. Jeg mistenker at routeren er problemet, ettersom at linjen ble begrenset ned til 5mb for å "stabiliseres". Høres dette riktig ut? Kan det hende at telenor bare ikke tenkte på at en router fra 2000 ikke kunne takle en stor linje?

Har nå snakket med telenor igjen, og de sa at linjen til huset var identisk i begge delene. Og hun jeg nå pratet med forsto ikke helt hva som gjorde at linjen ble så mye dårligere. Greide å bjeffe meg til at de skulle opprette en sak (Sist kundebehandler nektet..) og at dersom de ikke finner ut hva som er gale skal de sende ut montør for å se på linjen og evt bytte den ut (Helt gratis)

Er det noen som tenker at det faktisk bare er telenor som har sagt at 5mb er maks til naboen siden de er litt push-over?

Bumper tråden jeg i håp om svar
Sist endret av Rambofant; 22. mai 2015 kl. 15:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Og du får sikkert opp identisk info på KAPAKS.. Her skal du kunne finne linjelengde og info om forventet maks linje inn til deg. (ADSL/VDSL). Kan desverre ikke hjelpe deg noe mer, men i mitt hue så burde du kunne få samme linje i naboleiligheten. Eneste som kan variere er vel kobberen fra gata og inn til de 2 halvdelene av boligen.
Ridder av 1. klasse
Vet du hvilket modem naboen har? Gode gamle speedtouch 546t2 eller noe lignende?

Mine foreldre hadde i alle fall en speedtouch 546t2 fra Telenor med 5mbit linje. I følge Telenor var det ikke mulig å få høyere hastighet.
Til slutt tok speedtouch'en kvelden og når de fikk nytt modem fra Telenor, så fikk de plutselig 10mbit gratis, siden det nye modemet støttet ADSL2+.... Med andre ord Telenor på sitt beste... Latterlig gjeng...
Sist endret av Mchjort; 22. mai 2015 kl. 20:55.
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Vet du hvilket modem naboen har? Gode gamle speedtouch 546t2 eller noe lignende?

Mine foreldre hadde i alle fall en speedtouch 546t2 fra Telenor med 5mbit linje. I følge Telenor var det ikke mulig å få høyere hastighet.
Til slutt tok speedtouch'en kvelden og når de fikk nytt modem fra Telenor, så fikk de plutselig 10mbit gratis, siden det nye modemet støttet ADSL2+.... Med andre ord Telenor på sitt beste... Latterlig gjeng...
Vis hele sitatet...
Jepp er nok speedtouch, regner med dette er problemet der også. Helt patetisk at telenor utnytter eldre folk på den måten.