Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 7049
Anonym bruker
"Ekstravagant Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei!
ble for noen dager siden kontaktet av en på forumet, som lurte på om jeg ville kjøpe cannabis av han... kan dette være politiet? er såklart skeptisk... er politiet på forumet?
Er ikke sånn politiet operer altså. Men at du kan bli bøffa av en fellow freak er jo fullt mulig
Hei!

Jeg regner nok med at de har et øye inne her også?
Det er garantert at politiet er jevnlig innom her å snoker, ja. Til og med @kongen er på freakforum.
Sist endret av 0xFF; 18. januar 2018 kl. 16:45.
Selvfølgelig er de det. Har flere kompiser som er politi. Samtlige vet gledelige om denne nettsiden.
mest sannsynlig er de her, sikkert mange også. Både i tjeneste hos politiet men også i privat sammenheng
Sist endret av Pils; 18. januar 2018 kl. 16:48.
Er vell egentlig ikke så mye her som de ikke vet fra før, men jeg vil tro at de er rimelig innteresert i internasjonale "dark web" sider generelt og norske spesielt. Om nok folk her inne snakker om bruken sin av disse, så kan det gi de ett ca. annslag på hvor utbrett denne handelen er i norge, noe som igjen kan brukes til å styre resurser.
Politiet er selvsagt her inne. Derimot så vet jeg ikke om politiet har lov til å kontakte folk på den måten? Vil ikke det være å oppfordre til lovbrudd, noe det norske politiet ikke har lov til?
Var det ikke politiet som for litt siden solgte 50kg hasj på gata i oslo? innført fra Danmark for å kunne kartlegge et vist miljø?.
det var vist ok. Er ikke det å oppfordre til lovbrudd??
Politiet har tilgang til å bruke provokasjon i spesielle tilfeller. De skal ikke fremprovosere lovbrudd som ikke ville hafunnet sted uten deres påvirkning.
Sitat av BAN Vis innlegg
Politiet har tilgang til å bruke provokasjon i spesielle tilfeller. De skal ikke fremprovosere lovbrudd som ikke ville hafunnet sted uten deres påvirkning.
Vis hele sitatet...
ja ok. men hva er da "spesielle tilfeller"
høres ut som et vagt begrep.
hvem i politiet kan bestemme hva som er "spesielle tilfeller" eller ikke?
må slike "spesielle tilfeller" godkjennes i rettsvesenet? eller er det politiet som styrer skuta selv her?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hei!
ble for noen dager siden kontaktet av en på forumet, som lurte på om jeg ville kjøpe cannabis av han... kan dette være politiet? er såklart skeptisk... er politiet på forumet?
Vis hele sitatet...
Politiet vet garantert om forumet, og bruker det sannsynligvis til blant annet kartlegging som de over meg nevner. Kanskje en admin kan fortelle oss om forumet har blitt kontaktet av politiet før for å hente ut informasjon fra visse brukere eller lignende?

Det at de derimot skulle ha opprettet en bruker på Freak for å selge narkotika, vil jeg mildt sagt si at er svært usannsynlig. Spesielt dersom du ikke omsetter narkotika selv/ av andre grunner er spesielt interessant for politiet.
var det ikke for litt siden en freak bruker ble tatt av politiet i oslo med hjemmelaga "bombe"
lightergass, fyrverkeri og spiker?? var jo på nrk tv2 å nettaviser. ble ikke freak forum kontaktet da? admins?
Sist endret av Pils; 18. januar 2018 kl. 17:56.
Sitat av Pils Vis innlegg
ja ok. men hva er da "spesielle tilfeller"
høres ut som et vagt begrep.
hvem i politiet kan bestemme hva som er "spesielle tilfeller" eller ikke?
må slike "spesielle tilfeller" godkjennes i rettsvesenet? eller er det politiet som styrer skuta selv her?
Vis hele sitatet...
Spesielle tilfeller er organisert kriminalitet som er vanskelig å etterforske med normale metoder. Så vidt jeg har forstått er det opp til statsadokat å avgjøre om de har tilgang til å bruke slike metoder.

Fremprovoserte bevis er jo i de fleste tilfeller ubrukelige men de kan avdekke andre ting som kan brukes som bevis.
Leste et innlegg fra ei litt forvirret politifrøken på politiforum som kommenterte på et debattinnlegg av Bård Dyrdal. Hun henviste spesifikt til freak, så ja de er her.

Hennes inkompetanse lyste lang vei, men det er nå en annen sak. Hun klarte å henvise til LSD omtrent som djevelen selv så forskning og lignende brukes sjeldent på kammeret.

Godt det ikke er mange år igjen hvor vi trenger å forholde oss til de.

Kan forresten anbefale politiforum hvis man trenger artig lesning. Kommentarfeltet i rusrelaterte innlegg er tidvis ganske episk.
Har snart 11 års fartstid her. Kan ikke huske noensinne at noen har kontaktet meg på PM som vil selge meg noe.

Jeg tviler på at politiet prøver å fremprovosere noen til å kjøpe cannabis på et forum.

At politiet er inne og leser litt om trender osv kan være. Jeg tenker imidlertid at det finnes andre fora som er mer egnet dersom de ville fisket frem et lovbrudd.

Det har meg bekjent heller aldri blitt fremsatt et rettslig krav til nettstedet om å utlevere informasjon om noen. Mener det ble klart i en tråd her for noen måneder siden.
Sist endret av reklame; 18. januar 2018 kl. 18:11.
Sitat av Dantello Vis innlegg
Kanskje en admin kan fortelle oss om forumet har blitt kontaktet av politiet før for å hente ut informasjon fra visse brukere eller lignende?
Vis hele sitatet...
Siterer meg selv fra freak FAQ:
https://freak.no/forum/showthread.php?t=293624

Samarbeider dere med Politiet?

Vi samarbeider ikke med Politiet i noe større grad enn hvem som helst andre. Hvis det foreligger en rettskjennelse, så er vi pliktige til å etterkomme kravene i den. Dette har skjedd to ganger.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av reklame Vis innlegg
Har snart 11 års fartstid her. Kan ikke huske noensinne at noen har kontaktet meg på PM som vil selge meg noe.
Vis hele sitatet...
Det har jeg fått, veldig mange ganger, men nå har jeg et vakkert nick som lyser av at jeg er rett person til å selge. Det er lov å gjette hva jeg kaller meg tipper at noen tenker «jaja selvfølgelig, HAN ja» eller i ettertid facepalmer for seg selv fordi det var SÅ obv.

Hver gang jeg får sånne PM-er, videresender jeg til mod / admin, og vedkommende blir rævpult ut av forumet.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
så @kongen på freakforum er politi?
Anonym bruker
"Hjemmelaget Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var ikke langt tid siden en spurte om råd her etter han ble tatt av politi. Og han postet noen dager etterpå at politiet hadde sett innlegget hans. Så ja, de surfer freak.no!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
så @kongen på freakforum er politi?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mente at @kongen, som i konge, var på freakforum. Liten spøk fra min side.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var ikke langt tid siden en spurte om råd her etter han ble tatt av politi. Og han postet noen dager etterpå at politiet hadde sett innlegget hans. Så ja, de surfer freak.no!
Vis hele sitatet...
Han klarte jo si dagen, nøyaktig hva han var tatt med og settingen rundt det osv. Hjelper ikke mye å være anonym da. Norge er ikke stort.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av rfa Vis innlegg
Han klarte jo si dagen, nøyaktig hva han var tatt med og settingen rundt det osv. Hjelper ikke mye å være anonym da. Norge er ikke stort.
Vis hele sitatet...
Var det han som hadde fest, trippa på lsd og latet som han sov i sengen da politiet kom på besøk?
Nei, tror ikke det var den saken han siktet til. Var en 16åring eller noe som ble tatt med endel hasj og noen piller om jeg husker riktig.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Har snart 11 års fartstid her. Kan ikke huske noensinne at noen har kontaktet meg på PM som vil selge meg noe.
Vis hele sitatet...
Jeg ble kontaktet av en fra Nederland her på forumet, om å kjøpe større partier (for videresalg) "high quality" extacy til halvparten av markedsprisen i Norge.
Jeg avslo pent
Sist endret av Chromatics; 19. januar 2018 kl. 13:15.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Hvordan fungerer det å anmelde noen til politiet anonymt? Er noen mennesker i området som driver med voldelig hasj business som er etter meg og lurte på om det er mulig å anmelde de uten at de vet at det var meg så jeg ikke får problemer med dem?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Hvordan fungerer det å anmelde noen til politiet anonymt? Er noen mennesker i området som driver med voldelig hasj business som er etter meg og lurte på om det er mulig å anmelde de uten at de vet at det var meg så jeg ikke får problemer med dem?
Vis hele sitatet...
Ring inn et anonymt tips. Men «voldelig hasj buisness» er vel en dårlig beskrivelse? Er det slik at du omtaler dem som drikker seg full og drar ut på byen for å slåss «voldelig alkohol konsumering»? Jeg antar du mener at det er hasj selgere som er voldelig?
Sist endret av 0xFF; 25. januar 2018 kl. 23:12.
Det var et svin for mange år siden som regelrett skrøyt av en voldtekt han hadde begått. Dvs, han mente ikke at det var en voldtekt da det «bare» handlet om en bevisstløs jente som han bar blodig vekk etterpå. Jeg husker ikke alle detaljene nå men jeg husker at jeg brukte mye tid på å finne ut hvem det var og at jeg tipsa hans lokale politi om saken og tråden på forumet.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det var et svin for mange år siden som regelrett skrøyt av en voldtekt han hadde begått. Dvs, han mente ikke at det var en voldtekt da det «bare» handlet om en bevisstløs jente som han bar blodig vekk etterpå. Jeg husker ikke alle detaljene nå men jeg husker at jeg brukte mye tid på å finne ut hvem det var og at jeg tipsa hans lokale politi om saken og tråden på forumet.
Vis hele sitatet...

Link til tråden?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Regner med den er fjernet nå.