Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4173
Hei,

Tittelen sier vel det meste. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt en stor trykkoker som rommer mellom 15 og 25 liter?

Vil helst unngå å måtte bestille utenlands. Ser for meg at frakten blir noe mye.

Send gjerne pm om du har en som står å støver
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
GGM Gastro har, usikker på hvordan de er å handle fra, men men.
http://www.ggmgastro.com/no/koch-ges...he-300-mm.html
Hva med å stikke innom noen bruktsjapper som ASVO o.l. De har mye ymse kjøkkenutstyr.
Uvaksinert 👍
Prøvde selv å finne noe, men ingen ting måler seg med en all american og kjøpte en slik fra ebay http://www.ebay.com/itm/381469811842
. Rask levering og kjempefornøyd. Kom vel på rett under 3 lapper. Har brukt den noen ganger og det er kjempekvalitet og den føles utrolig sikker ut å bruke. Har også kjøpt deler så den kan modifiseres til en sterilizer (litt høyere trykk). Ville aldri vurdert noe annet og i hvertfall ikke uten en trykkmåler.
Hva bruker dere den til? Ris? Bombe?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grønnsaker, bevarer mye mer av smaken. Også kjempefint til å varme opp kylling som er grillet så den ikke blir gummiaktig. Ris og andre ting fungerer også fint. Driver man med soppdyring så er det også kjekt å kunne sterilisere ting skikkelig.
Den fra ebay tar jo en halv evighet for å lukke og åpne, mens den første som ble foreslått kan åpnes og lukkes i en håndvending og har 4 uavhengige sikkerhetsventiler. Så jeg ville nok ha gått for den første..
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den fra ebay er nå liksom state of the art man kan kjøpe av trykkokere da. Ville uansett ikke kjøpt en trykkoker uten trykkmåler hvis den skal brukes til noe annet enn mat. Den har heller ingen pakning som trengs å byttes og sikkerhetsventilen på den er en gummipropp som sitter presset inn i ett hull så den kan man stole 110% på, den kan byttes ut med en som takler enda høyere trykk hvis man vil bruke den som skikkelig steriliserer. Når man tenker på tiden det tar å få opp trykket og få ned trykket hvis den skal brukes til det jeg kanskje tror den skal brukes til så er den lille tiden ekstra man bruker på å skru opp lokket ingen ting å si. Det positive med en slik trykkoker enn de man skal ha damp kommende ut av når trykket er riktig er at for det første så bruker den utrolig lite vann/veske. Trykkokte på 15PSI i 1,5 time og det brukte 3DL vann. En annen fordel er at her kan man forsegle det man skal trykkoke siden man kan kontrollere trykket så nøye. Det er ikke noe problem å forsegle en pose med substrat selv om posen sier at den ikke skal forsegles før etter trykk koking. En annen fordel er at det er utrolig enket å få tak i alt av reservedeler til den. Og til slutt men ikke minst, hvis man skal bruke den til mat så er vel flesteparten av instruksjonsvideor rundt omkring laget med en slik.

http://www.allamericancanner.com/index.htm
I Norge er en trykkkoker veldig dyrt.

Det kan være fornuftig å kjøpe i Ukraina eller Russland.
Og send det per post

3000 NOk = 1000 грн ( UAH Ukraina)
Se det

https://www.olx.ua/list/q-автоклав/?page=2

Jeg fra Ukraina

Beklager, jeg tok feil.
1000 NOK = 3000 грн ( UAH Ukraina)
Sist endret av Dnepr; 26. august 2017 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den fra ebay er nå liksom state of the art man kan kjøpe av trykkokere da. Ville uansett ikke kjøpt en trykkoker uten trykkmåler hvis den skal brukes til noe annet enn mat. Den har heller ingen pakning som trengs å byttes og sikkerhetsventilen på den er en gummipropp som sitter presset inn i ett hull så den kan man stole 110% på, den kan byttes ut med en som takler enda høyere trykk hvis man vil bruke den som skikkelig steriliserer. Når man tenker på tiden det tar å få opp trykket og få ned trykket hvis den skal brukes til det jeg kanskje tror den skal brukes til så er den lille tiden ekstra man bruker på å skru opp lokket ingen ting å si. Det positive med en slik trykkoker enn de man skal ha damp kommende ut av når trykket er riktig er at for det første så bruker den utrolig lite vann/veske. Trykkokte på 15PSI i 1,5 time og det brukte 3DL vann. En annen fordel er at her kan man forsegle det man skal trykkoke siden man kan kontrollere trykket så nøye. Det er ikke noe problem å forsegle en pose med substrat selv om posen sier at den ikke skal forsegles før etter trykk koking. En annen fordel er at det er utrolig enket å få tak i alt av reservedeler til den. Og til slutt men ikke minst, hvis man skal bruke den til mat så er vel flesteparten av instruksjonsvideor rundt omkring laget med en slik.

http://www.allamericancanner.com/index.htm
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at denne ikke har noen som helst form for pakning? Det høres litt merkelig ut for meg. Hvordan kan man da unngå at det siver ut damp rundt flensen?
Uvaksinert 👍
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Mener du virkelig at denne ikke har noen som helst form for pakning? Det høres litt merkelig ut for meg. Hvordan kan man da unngå at det siver ut damp rundt flensen?
Vis hele sitatet...
Ingen pakning, det er det som er det geniale, slippe å tulle med det. Det er konisk tetting.