Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3215
Hei, jeg lurer på om utleieren prøver å svindle oss. Skrev av strømmen når vi flytta inn og ut. Var på 273333.25 når vi flytta inn og 295100.11 når vi flytta ut. Måneden mest høyest utgift er månenden vi nesten ikke var der engang, var der 1/3 av måneden.

http://bildr.no/view/TnpkMGRq

Virker veldig rart at det blir så mye mer når vi ikke var der engeng. (Ovnene var avskrudd)
Sist endret av MIGHTYest; 18. juli 2016 kl. 14:12.
Du har misforstått. Med mindre man leser av strømmen hver måned (eller automatisk avlesning via gsm) betaler man bare stipulert forbruk for måneden. Det som avgjør strømregningen er da spotprisen, som selvfølgelig er høyere om vinteren. Strømregningen blir altså det samme uavhengig om du bruker mindre strøm en måned.
Ble litt nysgjerrig her selv nå, men skjønte ikke forklaringen din plohg, kan du prøve å forklare på en annen måte?
Sist endret av Isrsxd; 18. juli 2016 kl. 14:54.
Kanskje litt knotete forklart, ja (sitter på mobilen). Men;

Strømlevrandøren beregner strømforbruket mellom hver avlesning (som regel et år/halvt år), deler det på månedene, og justerer det med faktorer som feks at man bruker mer strøm om vinteren til varme.

Det er dette stipulerte forbruket og strømprisen som avgjør strømregningen. Strømprisen varierer fra time til time, men er i hovedsak mye dyrere i vintermånedene.
Sist endret av plohg; 18. juli 2016 kl. 15:14.
dere brukte altså 21 767kwh på 1mnd?

meget lite med informasjon i posten din. 21 767kw er jo et forbruk som en stor familie i et større hus bruker på ett år..

sikker påat det ikke er noen komma feil her? blir jo en stor "slump" penger dette
Hvor stor leilighet er det snakk om?

Basert på forbruket vil jeg tippe den er på rundt 150kvm og elendig isolert?


Totalforbruket (21767 kwh) stemmer godt overens med prisen (21067).

Så hær er det nok forbruket det må sees på istedet. Et forbruk jeg synes er skyhøyt.
Trådstarter
5 0
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hvor stor leilighet er det snakk om?

Basert på forbruket vil jeg tippe den er på rundt 150kvm og elendig isolert?


Totalforbruket (21767 kwh) stemmer godt overens med prisen (21067).

Så hær er det nok forbruket det må sees på istedet. Et forbruk jeg synes er skyhøyt.
Vis hele sitatet...
Sikkert rundt 100 kvm og dårlig isolert.

Reagerer på at det ble så mye. Siden jeg og han ene bare brukte å være der 4-5 dager i uka.

Så jeg tror egentlig at varmtvannsforbruket til 2. etasje er høyere
Sitat av MIGHTYest Vis innlegg
Måneden mest høyest utgift er månenden vi nesten ikke var der engang, var der 1/3 av måneden.

http://bildr.no/view/TnpkMGRq

Virker veldig rart at det blir så mye mer når vi ikke var der engeng. (Ovnene var avskrudd)
Vis hele sitatet...
For at det skal bli riktig må du bo i leilighet med egen strømmåler og lese av hver måned. Sånn jeg forstår så deler dere?

Uansett i følge vedlegget ditt betaler dere flatt 737,- pr.mnd noe som er helt innafor.