Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4170
tidlig I sommer bestemmte jeg og noen venner oss for å røyke en bønne før en fest. Det var fett som vanlig,men jeg har mildt sagt et lite problem. Skolen min er en gjeng med idioter som har tystet om dette til foreldrene sine. Vi fortalte ingen at vi var baked, men det var sikkert ikke vanskelig å finne ut av...
Det jeg er redd skal skje er at læreren min vil snakke med meg etter ferien og at jeg må betale førerkortet selv (avtale med min mor)
Jeg vet at det vi gjorde var dumt og at jeg må ta konsekvensene av det e gjør, men jeg vil stille dere et spørsmål
Hva skal jeg si til læreren min hvis hun tar meg inn til møte? Skal jeg blodnekte for alt og si at alt er bullshit eller skal jeg legge ut alle kort på bordet og fortelle sanheten? Eventuelt andre alternativer hvis dere har det? Begynner I 10ende og vil ikke ha en lang konflikt med denne saken jeg selv mener er ganske uskyldig
Ja jeg er SIKKER på at læreren min vet hva jeg har gjort..
Takker for alle svar
Legg deg paddeflat. Du går på ungdomskolen, og burde ikke røyke hasj på noen gode år ennå
Røyker du enda? Om du gjør det så er det jo bare å slutte. Samtalen med læreren din kommer jo uansett ikke før etter sommerferien (?), og om du slutter nå så kan du jo bare blånekte, og du pisser reint i tillegg.
Trådstarter
Men kan ikke det å nekte være lurt? De har jo ingen bevis og kan heller ikke få det gjennom urinprøve, fordi det er lenge til skolestart

Så ikke innlegget ditt før jeg svarte nei, jeg har sluttet å røyke
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Om du ikke røyker nå, vil du jo pisse reint etter ferien, så jeg ville nekta som bare det! Får håpe du er en god løgner i det minste!
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Som allerede påpekt her, NEKTNEKTNEKT! intet bevis, tomme beskyldninger og mistanker, la dem bli stående med kuken i hånda.
Oppfordrer ikke til røyking, men helvette du kommer sannsynligvis til og få pes om du innrømmer det.(pisseprøver, skuffede foreldre, brutt tillit, mistenksomhet blablabla). Gjort er gjort, bare ikke gjør det igjen.

Og ja de blir sikkert å la deg måtte ta en alvorsprat med politiet, sånn skremme prat, det er kleint. De overdriver så sinnsykt.
Sist endret av Snemannen; 15. juli 2012 kl. 11:37.
Kan bekrefte at å innrømme bruk av et slikt rusmiddel er det dummeste du kan gjøre. Jeg innrømte nemlig at jeg var pillemisbruker til Politiet, vips, jeg mistet alt: Kjæreste, barn, jobb, førerkort og familie.
Politiet ransaket huset til kjæresten min, og da fant hun og mora hennes ut at jeg var pillemisbruker. Hun tok deretter abort og gikk fra meg, fortalte arbeidsgiveren og mora mi dette. Du vil vel ikke det skal skje deg også?
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Kan bekrefte at å innrømme bruk av et slikt rusmiddel er det dummeste du kan gjøre. Jeg innrømte nemlig at jeg var pillemisbruker til Politiet, vips, jeg mistet alt: Kjæreste, barn, jobb, førerkort og familie.
Politiet ransaket huset til kjæresten min, og da fant hun og mora hennes ut at jeg var pillemisbruker. Hun tok deretter abort og gikk fra meg, fortalte arbeidsgiveren og mora mi dette. Du vil vel ikke det skal skje deg også?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde antagelig sittet inne for drap på offentlig tjenestemann hvis dette var meg, kudos for at du ikke gjør det.

"Ærlighet varer lengst!"
"Hold kjeft a!"
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Politiet ransaket huset til kjæresten min, og da fant hun og mora hennes ut at jeg var pillemisbruker. Hun tok deretter abort og gikk fra meg, fortalte arbeidsgiveren og mora mi dette. Du vil vel ikke det skal skje deg også?
Vis hele sitatet...
Yes, virkelig politiet sin feil at du er pillemisbruker. Er ikke bare bare å få barn med en narkoman. Litt selvinnsikt er ikke dumt.
Sitat av vulcaN Vis innlegg
Yes, virkelig politiet sin feil at du er pillemisbruker. Er ikke bare bare å få barn med en narkoman. Litt selvinnsikt er ikke dumt.
Vis hele sitatet...
Er? "Ekspillemisbruker". Narkoman er et veldig stigmatiserende ord.
Så du mener at hvis han hadde hatt selvinnsikt, så hadde han bedt dama ta abort å komme seg til helvete ut av livet hans for hennes eget beste?

For alt du og jeg vet, kan brukeren ha vært i en fase hvor han har innsett missbruket sitt og trappet ned. Piller er ikke som tjall og alkohol, hvor du bare kan våkne en dag og kutte helt ut..
Trådstarter
Takker for alle svar er vel bare å nekte da!
jepp. nekt nekt og atter nekt. det er ikke hverken ulovlig eller straffbart å lyge så mye en vil. aldri legg deg flat for noe eller noen - ikke nå og ikke senere i livet.
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Nekt bro, nekt.
Sitat av Lidskjalv Vis innlegg
jepp. nekt nekt og atter nekt. det er ikke hverken ulovlig eller straffbart å lyge så mye en vil. aldri legg deg flat for noe eller noen - ikke nå og ikke senere i livet.
Vis hele sitatet...
Da vil du oppleve at menneskene rundt deg sjeldent blir i mer enn et par år. Alle mennesker gjør feil, å være en av de som mener noe annet om seg selv har ofte en tendens til å være jævlig irriterende å omgåes med.
vil bare legge til at hvis du har et godt forhold med moren din, og hun skulle få en misstanke om at du har prøvd, ved at andre foreldre ringer til henne og advarer mot at du kanskje har prøvd eller lignende, så ville jeg lagt meg flat og fortalt henne hva som skjedde, og love at det var et engangstilfelle.
Mye bedre at hun vet at du har prøvd da, fordi mødre går rundt og overtenker alt!
Og forhåpentligvis lar hun deg få enda en sjanse på den dealen dere har med lappen.

Men for lærerern, nekt uansett! de har ingenting med ditt privatliv å gjøre, og hvis du innrømmer det kan jeg love deg et helvete.
Sist endret av Kladdebok; 15. juli 2012 kl. 20:07.
Om du er sikker på at du pisser reint etter ferien så nekt på det. Det kommer ingenting godt ut av å innrømme å ha røyket cannabis, i allefall om det kun har skjedd én gang.
Stoffet er så misforstått og stimatisert at de aller fleste vil tenkte narkoman og misbruk, og det stempelet vil du ikke ha over det når du kan dra en liten løgn og nekte i stedet. Foreslå selv å ta en test også om det kommer til det, så pisser du reint og saken er ute av verden.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Jeg hadde antagelig sittet inne for drap på offentlig tjenestemann hvis dette var meg, kudos for at du ikke gjør det.

"Ærlighet varer lengst!"
"Hold kjeft a!"
Vis hele sitatet...
Korrekt.. Fuck my life

Sitat av vulcaN Vis innlegg
Yes, virkelig politiet sin feil at du er pillemisbruker. Er ikke bare bare å få barn med en narkoman. Litt selvinnsikt er ikke dumt.
Vis hele sitatet...
Jeg holdt faktisk på å trappe ned og tenkte hele tiden på å slutte MED EN GANG da jeg oppdaget at hun var gravid. Dessverre oppdaget hun det de dagene jeg faktisk ikke tok piller. Da hun gjennomførte aborten, tok jeg piller igjen og krasja bilen på vei hjem fra sykehuset.
EDIT: Med henne som passasjer....

Sitat av subscribe Vis innlegg
Er? "Ekspillemisbruker". Narkoman er et veldig stigmatiserende ord.
Så du mener at hvis han hadde hatt selvinnsikt, så hadde han bedt dama ta abort å komme seg til helvete ut av livet hans for hennes eget beste?

For alt du og jeg vet, kan brukeren ha vært i en fase hvor han har innsett missbruket sitt og trappet ned. Piller er ikke som tjall og alkohol, hvor du bare kan våkne en dag og kutte helt ut..
Vis hele sitatet...
Korrekt. Jeg hadde også tidligere sagt til henne at hun bør komme seg vekk fra meg før hun selv ble dratt inn i noe hun ikke kunne forstå. Dette skjønte hun aldri før hun oppdaget at jeg tok piller

Og det er helt riktig, jeg innså misbruket, trappet ned, kutta ut... Men nei..
Takk for at du forstår det i det minste
Sist endret av Rusmisbrukeren; 15. juli 2012 kl. 21:08.
Sitat av Legevakten Vis innlegg

Og det er helt riktig, jeg innså misbruket, trappet ned, kutta ut... Men nei..
Takk for at du forstår det i det minste
Vis hele sitatet...
Siden du kaller deg "legevakten" så regner jeg med at du er utdannet lege og har startet "Livet" på nytt?

eller var du lege når du var pillemisbruker?
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Siden du kaller deg "legevakten" så regner jeg med at du er utdannet lege og har startet "Livet" på nytt?

eller var du lege når du var pillemisbruker?
Vis hele sitatet...
Var ikke lege da jeg var pillemisbruker nei
Egyptisk Tempelkatt
Ingen kan være bombesikre uten bevis, INGEN. Hvis du nekter og sier du ikke gjorde det, ferdig med det og tar pissings nå som er rein, så er problemet løst.

Hvis du derimot ikke er rein så får du ta konsekvensen, du er forøvrig ALT for liten til å røyke. Vent til du er noen år eldre.

EDIT: Glemte at det er sommerferie. Nekt og hold deg unna cannabis, hvis du må pisse, piss reint. Du vil IKKE bli tatt, just sayin.

Følger en goooood del ulemper der ja som nevnt over.

Sitat av Kladdebok Vis innlegg
vil bare legge til at hvis du har et godt forhold med moren din, og hun skulle få en misstanke om at du har prøvd, ved at andre foreldre ringer til henne og advarer mot at du kanskje har prøvd eller lignende, så ville jeg lagt meg flat og fortalt henne hva som skjedde, og love at det var et engangstilfelle.
Mye bedre at hun vet at du har prøvd da, fordi mødre går rundt og overtenker alt!
Og forhåpentligvis lar hun deg få enda en sjanse på den dealen dere har med lappen.

Men for lærerern, nekt uansett! de har ingenting med ditt privatliv å gjøre, og hvis du innrømmer det kan jeg love deg et helvete.
Vis hele sitatet...
Noen gang tenkt på at moren kan fort ringe politi eller skole og spørre etter råd? Dette har skjedd i mange tilfeller hvor barn/ungdom har innrømt at de har røyka. Så føres det i Politiets register, er du heldig får du jevnlig pissings, møter og forklaring på hvor farlig hasj er OSV.

Det er ikke lurt å innrømme det til noen, ikke en gang din mor. Det spørs jo veldig på hvordan forhold du har til moren din. Jeg har opplevd at en nær kompis ble anmeldt av moren sin på julaften for å røyke, de kom på døra og tok han med 2g. Han var over 15 og fikk bot og stress.
Sist endret av AdonInformation; 15. juli 2012 kl. 22:14.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg

Noen gang tenkt på at moren kan fort ringe politi eller skole og spørre etter råd? Dette har skjedd i mange tilfeller hvor barn/ungdom har innrømt at de har røyka. Så føres det i Politiets register, er du heldig får du jevnlig pissings, møter og forklaring på hvor farlig hasj er OSV.

Det er ikke lurt å innrømme det til noen, ikke en gang din mor. Det spørs jo veldig på hvordan forhold du har til moren din. Jeg har opplevd at en nær kompis ble anmeldt av moren sin på julaften for å røyke, de kom på døra og tok han med 2g. Han var over 15 og fikk bot og stress.
Vis hele sitatet...
Sier derfor, hvis han har et godt forhold til moren, få mødre som har et godt forhold til sønnen vil skape store problemer for sønnen.
Ja det kan sikkert skje.

Men når tror du en mor har det værst? Når hun får telefon samtaler fra andre foreldre som sier at sønnen driver med narkotika, og hun da spørr sønnen om han gjør det, og han nekter for det, Eller om han forteller sannheten og sier noe lignende dette:
Ja jeg prøvde hasj, og vet du hva mamma, jeg angrer veldig, Jeg lover at det var en enganstilfelle, jeg er nå helt clean og hvis du vil kan du dra på apoteket og kjøpe urinprøve så kan du se at jeg er clean. Der var min første gang og min siste gang. Jeg kunne ha nektet men forteller sannheten fordi jeg vil ha et åpent forhold mellom oss.
Jeg var naiv og trodde ærlighet varte lengst. Innrømte til politiet at jeg hadde prøvd hasj i en tidligere annledning, det gjorde ingenting.
et halvt år senere ble jeg tatt for å fyllekjøre (fyfy), da tok de likegodt med på rullebladet at jeg hadde prøvd hasj (som jeg hadde innrømt i avhør for et halvt år siden, da brydde de seg ikke)

Det er ikke greit å innrømme noe sånt, da har de det på papirer og bruker det mot deg senere bare for å være jævlige. Yep, politiet er faktisk noen sadistiske jævler de og.

Men ja, du burde innrømme til mor, men ikek politi eller noe sånn tull.
Trådstarter
Jeg røyker veldig sjeldent cannabis er utrolig stresset over dette, klarer ikke bestemme meg helt for hvordan jeg skal takle dette.. Har e et godt forhold til min mor og er veldig usikker på hvordan hun reagerer. I verste fall får jeg ikke lappen, men det kan også hende hun har et avslappet forhold til hele greia. Noen som har vært I lignende situasjon som vil fortelle hvordan det gikk?
Da jeg var i avhør i innrømte og at jeg hadde "prøvd" cannabis var mamma der og. Hun bare prøvde å se veldig skuffet ut ovenfor politimannen som satt å drukna meg i propaganda. Jeg har også sagt til ho at jeg har røyket mer enn en gang. Hun tar det ikke så tungt. Hun er MYE reddere når jeg er på fylla for å si det sånn. Hun sier "Det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av". Men det spørs helt fra person til person, noen tror at cannabis er det samme som heroin og da er det ikke like greit.

Men om du bare er 14-15 år ser jeg ikke for meg at det blir noe greit. Det er ikke nødvendigvis det at du har røyket som gjør hun bekymret, men det at du sannsynligvis er i et miljø der det er greit at 14-15 åringer røyker cannabis gjør hun nok veldig bekymret.
Trådstarter
Kan jeg få spørre hvor gammel du var og hvordan du ble tatt inn til avhør?
Sitat av cubensis Vis innlegg
Jeg røyker veldig sjeldent cannabis er utrolig stresset over dette, klarer ikke bestemme meg helt for hvordan jeg skal takle dette.. Har e et godt forhold til min mor og er veldig usikker på hvordan hun reagerer. I verste fall får jeg ikke lappen, men det kan også hende hun har et avslappet forhold til hele greia. Noen som har vært I lignende situasjon som vil fortelle hvordan det gikk?
Vis hele sitatet...
Er litt anderledes når du går i 9 klasse, du er vel 14? 15?
Er vell kanskje litt i tidligste laget å prøve cannabis, og personlig råd til deg er å legge det vekk for minst noen år.
Synes heller ikke dette er noe du skal nevne for moren din, eller noen andre, bestem deg for og ikke prøve det igjen på noen år, også får du heller ta et valg når du blir litt eldre. Eksperimenter heller litt med alkohol etter som dette er mye mer akseptert i dagens samfunn.

Skulle moren din si at hun har hørt fra andre foreldre at du har prøvd, og som sagt tidligere du har et godt forhold med moren din ville jeg bare fortalt henne sannheten.
Det er jævlig kjipt å ha en mor som bekymrer seg over at sønnen sin er narkoman, hun har bare hørt "rykter" men tro meg, mødre har dette med å overtenke ting.
Sist endret av Kladdebok; 16. juli 2012 kl. 01:01.
Sitat av cubensis Vis innlegg
tidlig I sommer bestemmte jeg og noen venner oss for å røyke en bønne før en fest. Det var fett som vanlig,men jeg har mildt sagt et lite problem. Skolen min er en gjeng med idioter som har tystet om dette til foreldrene sine. Vi fortalte ingen at vi var baked, men det var sikkert ikke vanskelig å finne ut av...
Det jeg er redd skal skje er at læreren min vil snakke med meg etter ferien og at jeg må betale førerkortet selv (avtale med min mor)
Jeg vet at det vi gjorde var dumt og at jeg må ta konsekvensene av det e gjør, men jeg vil stille dere et spørsmål
Hva skal jeg si til læreren min hvis hun tar meg inn til møte? Skal jeg blodnekte for alt og si at alt er bullshit eller skal jeg legge ut alle kort på bordet og fortelle sanheten? Eventuelt andre alternativer hvis dere har det? Begynner I 10ende og vil ikke ha en lang konflikt med denne saken jeg selv mener er ganske uskyldig
Ja jeg er SIKKER på at læreren min vet hva jeg har gjort..
Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Vist det var i sommerferien tror jeg ikke lærerne har rett til å ta det opp i skoletiden. de har vell ikke noe med hva du gjør utenom skoletiden!
Vet ikke om det er noe lover eller regler på hvordan lærerne skal opptre når de finner ut ting elever har gjort på fritiden.
Trådstarter
Hvis jeg har forstått det riktig så har lærerne plikt til å informere foresatte hvis barna deres har gjort noe ulovlig,uavhengig om det er ferie eller ikke :/
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Legg deg paddeflat. Du går på ungdomskolen, og burde ikke røyke hasj på noen gode år ennå
Vis hele sitatet...
hæ?
men anyway.
be hu slutte å trakkasere deg, hun er da ingen statens håndtlanger. ikke et ord mer, innrømmer du, blir det et kjedelig moralmøte med politiet mamma og rektor. det vil du vel ikke? fortell hu at det ikke stemmer uansett hva hu måtte tro. uansett hva faen, med mindre du er hypp på samtale om hvor kjip nettop du er for å ha røyka en uskyldig liten bønne. Forteller man kids nok ganger at dem er slemme i slike møter blir dem slemme.
Trådstarter
Word det siste!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av cubensis Vis innlegg
Hvis jeg har forstått det riktig så har lærerne plikt til å informere foresatte hvis barna deres har gjort noe ulovlig,uavhengig om det er ferie eller ikke :/
Vis hele sitatet...
ja, de har skrevet under på kontrakt... sånn jeg forsto den har de plikt dersom de ser en random kid på gata...
bare si at cannabis ikke er annet en bra det er et lege middel og det for deg til og slappe av og smile.
Sitat av pyrotec Vis innlegg
bare si at cannabis ikke er annet en bra det er et lege middel og det for deg til og slappe av og smile.
Vis hele sitatet...
Ja, da vil nok moren hans, politiet og læreren han synes at det er greit. De trodde vell det var et relativt kraftig rusmiddel som har en tendens til å lett kunne misbrukes, spesielt av yngre personer.

Men hvis gutten på 14 lærer dem at det ikke er annet enn at det er et bra legemiddel som får deg til å slappe av og smile, så endrer de nok mening.

Nei, det SISTE du skal gjøre er å inrømme bruk og påstå at cannabis er greit og "bra". Enten så nekter du alt, eller så inrømmer du bruk og sier du vet det var dumt og vil aldri skje igjen. Jeg ville nok nektet til lærere og evt. politi, men vært ærlig til moren min.
Sist endret av Membranplan; 10. oktober 2012 kl. 09:50.
Skjedde med meg da jeg var yngre, jeg kjøpte en bønne av en som gikk på samme skole som meg, jeg og en kompis kosa oss med den i helgen, og på mandagen etterpå ble jeg og muttern kalt inn til rektors kontor, hvor jeg ble fortalt at de hadde fått beskjed at jeg hadde hatt narkotika med på skolen (som forøvrig ikke stemte), og at de kom til å kalle inn politiet for å ta pisseprøve, med mindre jeg innrømte det. Ung og naiv tenkte jeg at ærlighet varer lengst og fortalte at jeg hadde røyka i helgen, men ikke hadde hatt det i nærheten av verken skolen eller i skoletiden. Det hele endte med en gråtende mor som var så skuffet som det gikk an å bli, selv om vi hadde et godt forhold, og utviselse i 3 dager for bruk av narkotika. Slapp noe stress med politiet da, heldigvis.

Det var forøvrig han jeg kjøpte bønna av som hadde sagt ifra til skolen, men han ble jo selvsagt ikke tatt for noe for han sa jo ikke til dem at det var nettopp han som solgte meg bønna. Han fikk som han fortjente ved en senere anledning.

Moralen er: Med mindre de har beviser, burde du nekte. Men dette kommer an på hvilket forhold din mor til narkotika. Min mor er typen som har fått for mye propaganda kjørt inn, og mener derfor at hasj er like ille som heroin.
Sitat av cubensis Vis innlegg
tidlig I sommer bestemmte jeg og noen venner oss for å røyke en bønne før en fest. Det var fett som vanlig,men jeg har mildt sagt et lite problem. Skolen min er en gjeng med idioter som har tystet om dette til foreldrene sine. Vi fortalte ingen at vi var baked, men det var sikkert ikke vanskelig å finne ut av...
Det jeg er redd skal skje er at læreren min vil snakke med meg etter ferien og at jeg må betale førerkortet selv (avtale med min mor)
Jeg vet at det vi gjorde var dumt og at jeg må ta konsekvensene av det e gjør, men jeg vil stille dere et spørsmål
Hva skal jeg si til læreren min hvis hun tar meg inn til møte? Skal jeg blodnekte for alt og si at alt er bullshit eller skal jeg legge ut alle kort på bordet og fortelle sanheten? Eventuelt andre alternativer hvis dere har det? Begynner I 10ende og vil ikke ha en lang konflikt med denne saken jeg selv mener er ganske uskyldig
Ja jeg er SIKKER på at læreren min vet hva jeg har gjort..
Takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært i din situasjon, og læreren hadde tystet til foreldrene mine, hadde jeg nok anklaget læreren for brudd av taushetsplikten.
du er så ung at jeg øyner muligheten til å rett å slett spille dum. "Hva det var som skjedde? Jeg var på fest og hadde det moro, fikk meg en sigarett og hadde en fortreffelig kveld. Jeg vet ikke hva du snakker om / antyder"

Hvorfor bidra til skyts mot deg selv? det er ihvertfall dumt å inkriminere seg selv..