Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1915
Som overskriften sier, så er jeg på jakt etter noe spennende å se på. Jeg tar i mot anbefalninger på løpende bånd. Men jeg er ellers kresen, og liker helst at det ligger litt inteligens og dypere takegang bak det jeg eventuelt skal se. OG Nettflix har mye dårlig.
Kan anbefale The Haunting of Hill House og The Haunting of Bly Manor
Sist endret av Lyra; 5. mai 2022 kl. 21:25.
Trådstarter
Takk, de skal sjekkes ut
Det hadde kommet godt med om du kunne listet noen serier du har sett og likt, siden du spesiferer at du er kresen.

Ikke nødvendigvis overnaturlige forslag, da denslags ikke appelerer til meg, men av mørke psykologiske mind twisting filmer og serier så har jeg nylig sett opp igjen denne: i'm thinking of ending things | a film by Charlie Kaufman

Denne er såppass dyp at du etter å ha tenkt deg ihjel i et nevrotisk semi-psykotisk tankekjør trolig burde lese litt om serien i ettertid da det underliggende plottet er enormt vanskelig å fatte på egenhånd.

Ellers kan jeg jo anbefale Shutter Island. Denne er riktignok heller ikke overnaturlig og heller ikke en serie. Men det er en ordentlig god film som får deg til å sitte å reflektere ganske lenge etterpå.

Ellers har jeg vel ikke så mange andre i tankene sånn på løpende bånd, men jeg kan da alltids oppdatere om det skulle poppe noe fortrengt gull inn i minnet.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det hadde kommet godt med om du kunne listet noen serier du har sett og likt, siden du spesiferer at du er kresen.

Ikke nødvendigvis overnaturlige forslag, da denslags ikke appelerer til meg, men av mørke psykologiske mind twisting filmer og serier så har jeg nylig sett opp igjen denne: i'm thinking of ending things | a film by Charlie Kaufman

Denne er såppass dyp at du etter å ha tenkt deg ihjel i et nevrotisk semi-psykotisk tankekjør trolig burde lese litt om serien i ettertid da det underliggende plottet er enormt vanskelig å fatte på egenhånd.

Ellers kan jeg jo anbefale Shutter Island. Denne er riktignok heller ikke overnaturlig og heller ikke en serie. Men det er en ordentlig god film som får deg til å sitte å reflektere ganske lenge etterpå.

Ellers har jeg vel ikke så mange andre i tankene sånn på løpende bånd, men jeg kan da alltids oppdatere om det skulle poppe noe fortrengt gull inn i minnet.
Vis hele sitatet...
Im thinking of ending thing er dritbra, jeg måtte lese plottet til filmen på nettet. Den ble jeg helt forvirra av.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Im thinking of ending thing er dritbra, jeg måtte lese plottet til filmen på nettet. Den ble jeg helt forvirra av.
Vis hele sitatet...
Den gir litt den samme følelsen som når man nettopp har hatt et mareritt og våkner opp på natten og føler seg veldig ukomfortabel og engstelig, til tross for at marerittet egentlig ikke var så skummelt, så var det noe underliggende ekstremt creepy over det.
Dark er ganske bra, creepy og spennende samt at man må bruke hue litt for å henge med! ��
Sitat av Relevant Vis innlegg
Den gir litt den samme følelsen som når man nettopp har hatt et mareritt og våkner opp på natten og føler seg veldig ukomfortabel og engstelig, til tross for at marerittet egentlig ikke var så skummelt, så var det noe underliggende ekstremt creepy over det.
Vis hele sitatet...
Har du flere tips? Elsker sånne mindblowing filmer som gir deg noe å tenke på. Har seff sett shutter island.
Brand New Cherry Flavor. Veldig annerledes, litt David Lynch-aktig, body horror. Anbefales! Likte også Midnight Mass veldig godt.
Trådstarter
Takk for masse gode tips nydelige folk
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Im thinking of ending things skjønte jeg virkelig ikke noe av. Serier er jeg ikke så oppdatert på men The Conjuring filmene synes jeg er bra. Det er så mye grøsser/horror som er så dårlig men Conjuring er bra. Basert på «sanne» historier og
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Im thinking of ending things skjønte jeg virkelig ikke noe av. Serier er jeg ikke så oppdatert på men The Conjuring filmene synes jeg er bra. Det er så mye grøsser/horror som er så dårlig men Conjuring er bra. Basert på «sanne» historier og
Vis hele sitatet...
Om du ikke er rakettforsker må du nesten lese plottet.
Må bare skyte inn at "I'm thinking of ending things" er høyst overvurdert.. at den er så forbanna "smart" og "mind twisting" er jeg virkelig ikke med på

Konseptet er kult nok men gjennomføringen er i mine øyne veldig middelmådig.

Mine 5 cent
BRAND ∞ STRONG
Filmpolitiets Marte Hedenstad (som man bruker å kunne stole på) hadde dette å melde:

I’m Thinking of Ending Things
Mesterverk, eller makkverk? Mesterverk! Tror jeg…

Hun ruller tilslutt en sekser på terningen.

Uansett, tror jeg må sjekke den ut for den har gått litt under radaren min.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Filmpolitiets Marte Hedenstad (som man bruker å kunne stole på) hadde dette å melde:

I’m Thinking of Ending Things
Mesterverk, eller makkverk? Mesterverk! Tror jeg…

Hun ruller tilslutt en sekser på terningen.

Uansett, tror jeg må sjekke den ut for den har gått litt under radaren min.
Vis hele sitatet...
Men anmeldere er jo subjektiv og trenger egentlig ikke bety at en film er bra. Husker jeg diskuterte film med en engang og sa at jeg synes filmen er bra, fikk til svar at den er dårlig siden 10 000 mener det men det forandrer jo ikke at jeg synes den var bra fordi.
Nå pirker jeg kanskje
BRAND ∞ STRONG
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Men anmeldere er jo subjektiv og trenger egentlig ikke bety at en film er bra.
Vis hele sitatet...
Enig i det, men det bruker å kunne gi en ca. idè om hvordan kvaliteten er f.eks skuespiller prestasjonene, produksjonen etc.
Sist endret av vindaloo; 8. mai 2022 kl. 01:15.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Har du flere tips? Elsker sånne mindblowing filmer som gir deg noe å tenke på. Har seff sett shutter island.
Vis hele sitatet...
Absolutt alt fra black mirror.
Sist endret av Relevant; 9. mai 2022 kl. 18:39. Grunn: Et en ekstra linjeavstand slengte seg med
Dark,serien har tysk dialog men siden den va så spennende gjorde det ingenting