Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 799
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når folk inntar noe så sterkt smertestillende som opioider, så høres jo smerten veldig alvorlig ut. Men subjektivt sett - særlig fra dere med erfaring, tror du cannabis kunne hatt redusert behovet for smertestillende opioider?

Tenker nå på lovlig medisinsk bruk, utskrevet av lege.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det tror jeg, hvertfall for min del. Jeg må opp i oxycontin for at jeg skal få noe smerte lindring, tar jeg et par blå så glemmer jeg nesten hele ryggen. Kommer jo an på typen cannabis, derfor jeg er for. Vil ha ho gamle dama nedpå polet til og anbefale meg en mild thc mye cbd som kan være god på en fredag.
Kommer nok an på årsaken til smertene. Cannabis har ikke så god smertestillende effekt som mange tror, så opioder forsvinner neppe snart.
Leste studier der 70% av de som fikk opioder for sine smerter opplyste om at cannabis hadde tilsvarende eller bedre smertelindring uten bivirkningene.


Rick simpson oil er noe som kan leses om
Helt klart. Jeg har prøvd Sativex og det hjelper mot alle mine smerter som jeg normalt får utskrevet Lyrica og Tramadol for.
Kunne jeg valgt ville jeg kuttet pillene og gått for sprayen.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har had mange oprajoner å er permanent skada etter komplikasjoner under oprasjon,å jeg går på 5mg oxycontin og 5mg oxynorm pluss jeg har medesinsk cannbis(bedrocan) å tilgang på mang forsjellige typer hasj,men ingen av hasj typene elr bedrocan tar smertene må bruke oxy før de forsvinner
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har had mange oprajoner å er permanent skada etter komplikasjoner under oprasjon,å jeg går på 5mg oxycontin og 5mg oxynorm pluss jeg har medesinsk cannbis(bedrocan) å tilgang på mang forsjellige typer hasj,men ingen av hasj typene elr bedrocan tar smertene må bruke oxy før de forsvinner
Vis hele sitatet...

Hvordan inntar du cannabisen? Har du prøvd rso ? Rick simpson oil
Har kun erfaring fra da jeg hadde trukket visdomstenner, og tannlegen glemte å gi meg smertestillende som jeg kunne ta med hjem. Hadde noe brownies i fryseren, og de funka fjell hvertfall, så regner med at det hvertfall er brukbart til noen tilfeller.
Jerna:Jeg røyker den syns det er den beste måten, får ikke mye i månden så røyker jeg holder det ca en dag.ikke prøvd rso
Sist endret av Rognkjeksa; 26. oktober 2022 kl. 12:00.
Min personlige erfaring er at cannabis har mer bivirkninger som går ut over livskvalitet og mindre smerte lindring enn opiater. Det gjør ofte heller smerten verre.

Har forståelse for at det kan oppleves annerledes for mange andre.
Sist endret av DrPerception; 26. oktober 2022 kl. 12:22.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Min personlige erfaring er at cannabis har mer bivirkninger som går ut over livskvalitet og mindre smerte lindring enn opiater. Det gjør ofte heller smerten verre.

Har forståelse for at det kan oppleves annerledes for mange andre.
Vis hele sitatet...
Da tenker du ved vanlig røyking? Eller edibles med sterkere doser?