Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3996
Spørsmålet er enkelt: Hva er det sykeste dere kjøpte med penger dere hadde fått fra lånekassen under deres studietid? xD
Halvårstioend på automat på ca uke
En tidligere kollega som bodde hjemme imens han studerte (og jobbet deltid imens han hadde 0 utgifter hjemme) brukte 6 år med lånekassenlån på det nyeste av det nye fra Apple (men han solgte også det gamle).. Han vil nok i hele mitt liv være selve eksempelet på en stakkar som Lånekassen burde hatt strengere krav for..
De svindyre leieprisene uten tvil.
Trådstarter
6 0
Sitat av bashfoo Vis innlegg
En tidligere kollega som bodde hjemme imens han studerte (og jobbet deltid imens han hadde 0 utgifter hjemme) brukte 6 år med lånekassenlån på det nyeste av det nye fra Apple (men han solgte også det gamle).. Han vil nok i hele mitt liv være selve eksempelet på en stakkar som Lånekassen burde hatt strengere krav for..
Vis hele sitatet...
Heh dette forbauser meg alltid, når man har null utgifter og jobber deltid vekkes det ingen tanker i huet om å sette pengene man får i investeringer? Får jo 130.000 i året rentefritt...
Jeg fikk studielån da jeg var læring. Noe gikk på bsu, men meste brukte jeg på å handle MC.
Sykt og sykt, Bitcoin.
Sist endret av nattenssønner; 27. juli 2022 kl. 22:05.
Trådstarter
6 0
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Sykt og sykt, Bitcoin.
Vis hele sitatet...
Hehe dette er planen min faktisk!
Jeg er gammel, ha det i bakhodet, men for å svare på spørsmålet, Playstation 3 og 40 gram cannabis
Dritbra stereo og dritdyr psykiater.
Skikkelig god investering. Ble uføretrygda med papirene jeg fikk fra psykiateren og fikk ettergitt studielånet.
Pleide å kjøpe plater med bønne og selge smått til kompiser som også røykte, så jeg investerte de på sett og vis. Bare kanskje ikke helt på den måten lånekassa så for seg da. Lenge siden nå da
Første året jeg studerte bodde jeg hjemme og svidde av hele lånet på fest og moro. Sett retrospekt var det ikke særlig fornuftig, men det var en fase jeg måtte gjennom og som i senere tid har gjort at jeg har fått et mer bevisst forhold til penger og eget forbruk.
1 bitcoins ish...

I min tid på skole hybbel hadde jeg hadde fått greier på noe good shit fra Amsterdam gjennom et online spill, selgeren ville ha bitcoin i betaling. Min kompis hadde minet ca 1 bitcoin på sin overprisa gamer, så jeg kjøpte den hos han for ca 500 kroner.

Druget kom i posten som avtalt...
Tur til Vegas
Fikk lånekassepengene i 2015-2016 og satte 60 lapper på at Trump vant presidentvalget. Håvet inn over 140 000 og dro på ferie til Bali i tre uker.
Sitat av Antonym Vis innlegg
Fikk lånekassepengene i 2015-2016 og satte 60 lapper på at Trump vant presidentvalget. Håvet inn over 140 000 og dro på ferie til Bali i tre uker.
Vis hele sitatet...
Brukte du 140.000 ila av tre uker? På Bali?!


For hvert semester bestilte jeg meg alltid en utenlandstur
Skal vel si at jeg føler meg ganske smart nå når jeg tenker tilbake på det.
Men valgte å søke lån når jeg var lærling. Fikk dermed 8k i mnd, dette gikk vel på hasj og alkohol.

Hadde vell bedre inntekt da enn jeg har nå.. :P
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Brukte du 140.000 ila av tre uker? På Bali?!


For hvert semester bestilte jeg meg alltid en utenlandstur
Vis hele sitatet...
Nei, brukte vel 3-40 000 totalt med fly og opphold. Var 15 000 for stor villa midt i sentrum i tre uker, også var vi fire som spleiset på det.
Sist endret av Antonym; 28. juli 2022 kl. 07:41.
Midt i sentrum...
Jeg vil si du vinner
Gaming pc og gitar. Vel og merke over 10 år siden. 19k utbetalt for første gang var skremmende mye penger da.
Trådstarter
6 0
Sitat av Antonym Vis innlegg
Fikk lånekassepengene i 2015-2016 og satte 60 lapper på at Trump vant presidentvalget. Håvet inn over 140 000 og dro på ferie til Bali i tre uker.
Vis hele sitatet...
Ekte boss
Spilte bort alt, 44 tusen på noen timer.
Har brukt Lanekassen som all annen inntekt, mao. har det gått til alt fra brød og pålegg til Lego og spill og piller og amf.
Banjo og akai mpc live 2
og oppgraderinger av datastolen, større skjerm osv. Har også kasta bort sikkert 20k av stipendet på dårlige kryptoinvesteringer.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Banjo og akai mpc live 2
og oppgraderinger av datastolen, større skjerm osv. Har også kasta bort sikkert 20k av stipendet på dårlige kryptoinvesteringer.
Vis hele sitatet...
kor mye du satt igjen da? etter storstipend
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Nudler, boller og amfetamin. Og mange sånne Hold-It mini pizza greier. Fikk leke med det i noen måneder før det ble om til lån ><
Sist endret av Bothrops; 28. juli 2022 kl. 15:09.