Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvordan stiller du deg til lovforslaget?
Positiv 296 53,72%
Negativ 255 46,28%
Stemmegivere: 551. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  114 13933
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Men ja gjør alt som mamma staten sier, alle er like, ingen i hele verden kan kjøre bil i cannabis rus uten å sette andre liv i fare!!! (ironi)
Vis hele sitatet...
Jeg fatter ikke hvordan du fortsatt klarer å benytte deg av det arugmentet at "noen cannabis-brukere kjører bil bedre i ruset tilstand". Hva er det du vil oppnå ved å komme med dette svadaet, post på post?

Skal man teste hver og en cannabisbruker, og man vil få sitt eget løyve for å kunne kjøre i ruset tilstand?

Som jeg sa i en tidlgiere post, faktum er at de aller fleste får svekket kjøreevner i ruset tilstand, og derfor er ditt argument på viddene. Skal man tillate dette, bare fordi neon få kjører bedre? Ja, la oss slippe 90 farlige, rusete personer på veiene fordi 10 stk klarer å kjøre bedre enn uten dette inntatt.

Selv om jeg fint klarte å begrense mitt alkohol-inntak i en alder av 14 år, er jeg fortsatt enig i at disse ikke bør bli servert sprit over 22% i lovlig skala, heller.
Sist endret av Dibsent; 15. desember 2010 kl. 05:43.
[quote=Shantibaba;1922830]
Sitat av The Rebel Vis innlegg
Du er alkis hvis du må ha alkohol vær dag, du er narkis hvis du må ha narkotiske stoffer vær dag.[/QUOTE

Må ikke, jeg velger å gjøre det

Når du blir litt klokere så lærer du deg sikkert å ikke putte folk i båser.
Vis hele sitatet...
Det virker som du har røka noen bønner for mye vertfall, kanskje på tie og slutte
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har havna oppi sånn spyttenarkotester i kontroll hitill?
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Homer simpson Vis innlegg
Noen som har havna oppi sånn spyttenarkotester i kontroll hitill?
Vis hele sitatet...
Jepp! 2 år uten lappen.
Skjønner ikke hvordan politiet kan omregne thc til promille. Helt latterlig spør du meg.

Noen som vet når det er helt safe å kjøre etter å ha røyka? tenker 12t er tommelfingerregel.
Sitat av BlackJ Vis innlegg
Jepp! 2 år uten lappen.
Skjønner ikke hvordan politiet kan omregne thc til promille. Helt latterlig spør du meg.

Noen som vet når det er helt safe å kjøre etter å ha røyka? tenker 12t er tommelfingerregel.
Vis hele sitatet...
Det er vel slik at man ikke skal sette seg i bilen å kjøre før man faktisk er klar for det.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Det er vel slik at man ikke skal sette seg i bilen å kjøre før man faktisk er klar for det.
Vis hele sitatet...
Hahah hør på henne Jeg føler meg ganske klar etter 2-3 t maks. Har røyka i 10 år+ og har høy toleranse.
til og med legen mente jeg var helt edru, men mistet likevel førerkortet i 2 år.

Problemet med denne rustestingen er:
Tar ikke forbehold om person har høy toleranse eller ei
Omregne thc til alko? det er jo to helt forskjellige rusmidler.
Denne spytt testen er jo bare for å påvise og har ingenting med blodkonsentrasjon eller omregning til promille å gjøre..
Jørg mørland er han som på magisk vis mener at du er tilsvarende 4 i promille 1 time etter røyking
Sitat av BlackJ Vis innlegg
Hahah hør på henne Jeg føler meg ganske klar etter 2-3 t maks. Har røyka i 10 år+ og har høy toleranse.
til og med legen mente jeg var helt edru, men mistet likevel førerkortet i 2 år.

Problemet med denne rustestingen er:
Tar ikke forbehold om person har høy toleranse eller ei
Omregne thc til alko? det er jo to helt forskjellige rusmidler.
Vis hele sitatet...
Øøøh det er fortsatt et ulovlig rusmiddel. Det kan være en måned siden du sist røyka, hvis legen din mener det er farlig så er det det uansett hvor fort det går ut av kroppen din
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
HVORFOR er folk negativ til dette? Dere 17 som har stemt negativ, hvorfor? Er dere imot at bilister som kjører i ruset tilstand skal bli tatt? Herlighet. Jeg er selvfølgelig positiv til dette, det skulle bare mangle!
Vis hele sitatet...
Hvis det er sånn at jeg kan miste lappen om jeg røyker dagen i forveien så er jeg såklart imot. Støtter selvsagt ikke noe som kan gjøre meg førerkortløs når jeg ikke engang er rusa.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Øøøh det er fortsatt et ulovlig rusmiddel. Det kan være en måned siden du sist røyka, hvis legen din mener det er farlig så er det det uansett hvor fort det går ut av kroppen din
Vis hele sitatet...
Dette minner meg om at det som var sant i medisinsk praksis er noe som stadig skifter. Forskning på dette feltet har vært veldig lite de siste 60 åra. Men det tar seg opp nå.

Med flere land som myker opp lovverkene sine og forsker mer rundt det jo mer fakta får legen å basere seg på.

Blir interessant å se utviklingen i Thailand og Tyskland + usa.
Hvordan kan folk støtte og forsvare spytt prøver? Man kan røyke idag og så miste lappen imorra pga dem. Er det sånn folk vil ha det? Mener dere at folk som røyker hasj ikke har rett til å kjøre bil når de er edru? Aldri har så mange mista lappen som etter disse kom og en stor andel av disse menneskene kjørte ikke engang rusa! Må bli slutt
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvordan kan folk støtte og forsvare spytt prøver? Man kan røyke idag og så miste lappen imorra pga dem. Er det sånn folk vil ha det? Mener dere at folk som røyker hasj ikke har rett til å kjøre bil når de er edru? Aldri har så mange mista lappen som etter disse kom og en stor andel av disse menneskene kjørte ikke engang rusa! Må bli slutt
Vis hele sitatet...
Du mister lappen hvis promillen tilsvarer at man ikke er egnet til å kjøre. Blåsetest tas ikke uten blodprøve om blåsetesten er positiv. Vet at det har vært tilfeller hvor det ikke har fungert slik i praksis, der folk har mista lappen så lenge blodet viste THC. Men dette er egentlig feil praksis.
Sist endret av IW2022; 16. juni 2022 kl. 13:36.
Spytttester i seg selv er ikke verdt en dritt juridisk for seg selv. Det må følges opp med blodprøve og alle rusmidler henger mye kortere i i blod enn ved spytt og urin.

Her er en oversikt over hvor mange timer etter inntak man er under promille grensen

https://oslo-universitetssykehus.no/...fene-i-kroppen
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvordan kan folk støtte og forsvare spytt prøver? Man kan røyke idag og så miste lappen imorra pga dem. Er det sånn folk vil ha det? Mener dere at folk som røyker hasj ikke har rett til å kjøre bil når de er edru? Aldri har så mange mista lappen som etter disse kom og en stor andel av disse menneskene kjørte ikke engang rusa! Må bli slutt
Vis hele sitatet...

Vel, mange politifolk skal ha deg til å tro at man er rusa i en mnd på thc fordi det kan spores så lenge i urin…. Det som egentlig er realiteten er jo at det er et avfallsstoff som kroppen lager selv som de sporer. Tilogmed legen min fnyser av de påstandene om at man er rusa i en mnd
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hvordan kan folk støtte og forsvare spytt prøver? Man kan røyke idag og så miste lappen imorra pga dem. Er det sånn folk vil ha det? Mener dere at folk som røyker hasj ikke har rett til å kjøre bil når de er edru? Aldri har så mange mista lappen som etter disse kom og en stor andel av disse menneskene kjørte ikke engang rusa! Må bli slutt
Vis hele sitatet...
så enig! Denne praksisen må det bli slutt på.
Røyka dagen før. Mista lappen i 2 år, 21 dager i fengsel og 45.000 i bot. Etter blodprøve så må man inn til en lege som skal teste deg osv...Noe jeg bestod med glans. Legen sier også at jeg ikke så påvirka ut eller noe. Dette driter jo snuten og domstolen totalt faen i.
Noen må vel betale lønna til dem....