Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5828
Jeg ønsker å kjøpe en vare over nettet via Klarna Faktura.
Kjøpene via Klarna Faktura har tidligere vært registrert på foreldrene mine, men jeg vil gjerne at jeg skal få de registrert på meg slik at jeg mottar fakturaen.
Har nettopp fylt 18 år og har ikke mye peiling på hvordan dette fungerer. Jeg har prøvd å betale med dette før ved å oppgi fødselsnummer osv. men da funket det ikke. Må jeg ha en Klarna konto? Har også lest på nettsidene til Klarna men ble ikke mye klokere av det. Noen som kan hjelpe meg?
Hei, jeg har handlet en del og brukt klarna faktura

Hver gang jeg har gjort kjøp med klarna faktura har jeg blitt flyttet til en ny side, tastet inn person nr og diverse, så har det stått ordre fullført.

Får du opp at det ikke går? De gjør en kredittsjekk på deg. så kan være derfor.
Trådstarter
12 1
Etter jeg har tastet inn fødelsnummer og all infoen som trengs kommer det opp en "handlingen kan ikke utføres"-melding.
Da er det nok kredittsjekken som er problemet her. Hvordan og hva sjekker de, vet du det?
Tipper de sjekker alder, betalingsanmerkninger + har en grense på inntekt.
De sjekker ligningstallene. Står du oppført med kr 0 i inntekt, så får du desverre ikke handle på kreditt.
Trådstarter
12 1
Da forstår jeg, tusen takk for svar! Så jeg må skaffe en jobb og inntekt før Klarna "godkjenner" meg som kjøper da?
Tror du jeg må tjene mye før jeg kan få denne "godkjenningen"?
Har søkt etter jobb i noen måneder nå, men det er veldig vanskelig uten arbeidserfaring..
Sist endret av IT-Lund; 20. juni 2014 kl. 15:17.
Det stemmer
Det gjelder forsåvidt ikke bare for klarna, men for alle selskaper hvor du søker etter å få utsette betaling, faktura, kreditt etc.

Og det holder ikke å jobbe noen måneder, må være frem til neste ligningstall kommer ut)
Skal du betale med klarna faktura så pass på rekningen som kommer. Den er ferdig utfylt med mindre beløp enn det som rekningnen er på, og om du betaler det ferdigutfylte beløpet går resten av fakturaen automatisk inn som avbetaling med grisedyr rente. Det lukter luksussmellen lang vei av den fakturaen for å si det mildt, så best å få den ut av verden før forfall.
Trådstarter
12 1
Har aldri hørt om noen problemer med Klarna faktura fra mine foreldre tidligere så skal nok gå veldig bra.
Takk for alle svar!
Du er 18 år og har aldri hatt jobb? Allikevel vil du handle på kreditt? Reality check…...
Trådstarter
12 1
Hehe jeg kan såklart informere deg om at skal handle en caps til 300 kr her.
Jeg har hatt flere sommerjobber tidligere, har et sunt forhold til penger og kan også en del om økonnomi, så det er nok ikke snakk om noen "reality check" som du referer til.
Heller en på 18 som har lyst til å betale sin første faktura på egenhånd.
Hvorfor kan du ikke direktebetale denne capsen med bankkortet ditt?
Å betale fakturaer finner du fort ut at ikke er spesielt morsomt.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du er 18 år og har aldri hatt jobb? Allikevel vil du handle på kreditt? Reality check…...
Vis hele sitatet...
Å betale en faktura og det å ta opp kreditt er to forskjellige ting.
Klarna tilbyr både factoring og kredittløsninger til bedrifter. For å betale med faktura så trenger de fødselsdato- og personnummer, men man må ikke betale renter og oppstartsgebyr som det ofte er snakk om når det gjelder kreditt.

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke direktebetale denne capsen med bankkortet ditt?
Vis hele sitatet...
Det finnes mange årsaker til at man heller ønsker å betale med faktura.