Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1051
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Hmm... skulle spille quake 3 i dag... tok evigheter å starte opp spillet, og vel inni det så jeg at jeg hadde maks 50fps! Jeg ble forbanna, å prøvde å finne ut av grunnen. Så når jeg hadde restarta kjørte jeg bare q3, og ingenting annet. Alt gikk finfint, slik som det gikk før. Så startet jeg kazaa, og alt gikk til helvete!

Deretter tok jeg å så på oppgavebehandlingen, og hva så jeg? Jo, når kazaa var lukket lå idle bruken av cpu på 6%, og når jeg hadde kazaa oppe var den på hele 75%. Faktisk var den oppe i 100% en stund, men jeg glemte å ta screenshot.

Slik var det ikke før, i det hele tatt. Får noen andre tregere cpu av kazaa?

Her er screenshoten!

Dessverre bruker jeg kazaa til å laste ned filmer og slikt... så jeg driter for det meste i spywaren, siden den ikke kan fjernes uten at kazaa streiker.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kanskje det er spyware som stjeler ressursjer? *hirr hirr*
har faktisk ikke tenkt på det før,,, men testet ut slik du gjorde, og cpuen steg til topps når jeg åpnet kazaa, og sank ned igjen på lavt nivå igjen når jeg lukket den... har btw ikke installert bonzi buddyen...

vel vel... lurt å ha to maskiner da en til å bruke og en til å laste ned på...

ps... ftp, winmx og irc ruler!
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av cavey
har faktisk ikke tenkt på det før,,, men testet ut slik du gjorde, og cpuen steg til topps når jeg åpnet kazaa, og sank ned igjen på lavt nivå igjen når jeg lukket den... har btw ikke installert bonzi buddyen...

vel vel... lurt å ha to maskiner da en til å bruke og en til å laste ned på...

ps... ftp, winmx og irc ruler!
Vis hele sitatet...
Jeg har heller ikke lagt inn bonzibuddy, hehe

Jeg bruker faktisk ftp, irc, og audiogalaxy. Men har uheldigvis ikke noen særlig gode ftper
hele programmet lukter spyware... nei bruk limewire (seff på www.limewire.com )

mm
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Som Cavey sier er det ikke dumt å ha to maskiner. Den ene maskina trenger ikke være noe spesielt bra maskin, bare litt stor harddisk og kanskje en brenner. En slik maskin skulle ikke kostet store summen og skaffe. På den maskinen kjører du downloadsa dine, IRC, div. servere whatever... Så bruker du den til å dele nettet (Hvorfor ikke omvendt? Jo, på grunn av den sikkert vil være mere oppe en din spille PC) via en krysset TP til din spill / Multimedia PC.
gjett hvem som eier kazaa.tk
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
"SPYWARE!!!"
Optional or not LimeWire wants you to install spyware on your pc. The decision to include spyware has ruined their repuation and trust amongst their users. If their software was worth buying then they would have released it as shareware. The fact of the matter is that this company survives because people accidently or unknowingly installed the packaged spyware. The spread of spyware has to stop. Nobody wants or likes it. Spyware is a potential security hazard. It unknowingly collects information about you and your pc. (and what this information actually contains is up to the developers who write it)
Vis hele sitatet...
Tror jeg laster det ned alikevel jeg

Vurderer kraftig å bygge opp en gammel pc til downloads og slikt. Trenger ikke en for sikkerhet, siden jeg allerede får internett via. broren min.
kazaa er no dritt, men får ikke morpheus til å virke ordentlig..
den 3d greia tar en del av possesor kraften din..
men uansett kazaa har bøtevis med spyware det har ikke morpheus!
Jeg syns kazaa er ganske bra jeg!
Kunne sef ha vært bedre, men det er fint å laste ned pr0n og mp3'z med...
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
AHA!

Nå virker alt som før. Fant ut at den 3d hora var laget med b3d projector... et program som jeg har tatt uninstall på utallige ganger, og aldri installert. Men når jeg lukket kazaa, og tok uninstall på den en gang til, og åpnet det igjen, lå idle cpu bruken på 2% *knis*

Neste gang cpu'en blir treig, vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre!

Så på astalavista.com at man kunne fjerne hele reklamedritten til kazaa/morpheus

url: http://www.astalavista.com/library/misc/tricks/

Jeg lasta det ned, men fikk ikke helt til. Ikke det at jeg orket å prøve så mye da
Det samme skjer med meg, først fyker den til 100% og går ned til 50-60%. Nå skal kazaa ut dermed basta
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Trådstarter
Jeg la forresten inn Limewire, og fikk et pent lite program kalt TopMoxie i oppstarten
Better than thou.
Limevire er enda mer spyware innfisert enn Morphe/Kazaa liksom..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Som jeg nevnte tidligere, jeg har nå offsielt mista troen på slike p2p share program. Nå er det winMX og IRC all the way. Og ikke no annet! *paranoid*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kremt på Astalavista har de en reg-fil for å fjerne ad'en i kazaa.
Her er den:

---START---
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Internet
Settings\ZoneMap\Domains\musiccity.com]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Internet
Settings\ZoneMap\Domains\musiccity.com\ads]
"http"=dword:00000004
---END---

Eller last den ned herfra

Den fjerner jo ikke spyware'en men jeg trodde at man f.eks kunne bruke Ads-off til den slags?
Jeg bruker stort sett bare DC om dagen så jeg har ikke så mye erfaring med kazaa