Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1367
jeg har hatt et problem i det siste.. når jeg skrur på pcn min kommer det ofte en lyd fra den lille vifta på hovedkortet..det er bare et par ganger siden lyden kom at pcn har startet opp uten å lage denne lyden..
1) er det farlig?
2) hvordan få det bort..?
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Vil tro det er samme problem som jeg har, nemlig at vifta skraper borti ett sted. Åpen og skuv litt på den!
Prøv deg frem til den ikke tar borti noe sted!
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
ok...har en liten fobi mot det....ødela litt ram en gang, men jeg kan jo prøve
Opprinnelig postet av m|x
ok...har en liten fobi mot det....ødela litt ram en gang, men jeg kan jo prøve
Vis hele sitatet...
Bedre enn meg som ødela hele hovedkortet da jeg skulle ta av vifta
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
vel..jeg har sett på vifta..fikk fiska ut litt støv, men det var også det..men jeg har finni ut at hvis jeg lar pcn stå av i ca et døgn, virker den igjen..merkeli..
hadde et lignende problem med skjermkort vifta, kulelageret i vifta hadde gått osv men jeg monterte på en lite prosessor vifte
Er nok olja/fettet i kulelageret som er gammelt/tørt. Skru opp, rensk og smoch inn ny olje/fett.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Enig med han over meg. Den er nok oljebasert, og må oljes. Kan godt være lageret er gått, men tviler på det.
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av TipeX
Er nok olja/fettet i kulelageret som er gammelt/tørt. Skru opp, rensk og smoch inn ny olje/fett.
Vis hele sitatet...

tror som sagt ikke at jeg tør prøve på det, menmen....kjenner sikker tkanskje noen som gjør det..

takk for hjelpen i alle fall
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det koster jo heller ikke mange kronene for ei ny vifte...
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
nei, det gjør det ikke, men det er tanken på å begynne å fikle inni pcn, og det faktum at jeg ikke kjenner mange som kan med det som er saken...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
En gang må jo være den første Å skifte vifte er da rimelig enkelt også.

(Hvis du bor ovafor prix i molde børe du ta deg en tur innom prix (ved skolen min), der henger det en lapp, der en "expert" (lol) tilbyr sine tjenester om å fikse datamaskiner. Han vil sikkert hjelpe deg )
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
har sett det

har faktisk vurdert det...

RVGS er skulen vettu
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
m|x: skal du på lan 25-27 i kantina ?
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
hvis jeg får fiksa pcn så er det planen ja...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ta med deg PC'en dit så er det vel ikke noe problem å fikse den
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
jo, men det er en stund til da. tok den med ut på jobben til mutter i går. de har, etter det jeg har hørt, en itkar med litterann skills, så.....men er det lan i ferien?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
lanet er fredag 25 jan til søndag 27 jan
dette er bare så dem får testet linja servere osv.. etter det blir det stor lan
det hender at når jeg startert pc'n min så lager hovedkort vifta en grusomt høy og jævlig lyd.. det jeg gjør da er å åpne pcn og bare ta så vidt på vifta.. da blir den helt fin igjen..
har netopp byttet den.. men abit hovedkortvifter er ikke det helt store har jeg hørt..
Ser dere snakker litt om nettverket i kantina. Vel, det er jeg som skal sette det opp og om du/dere vil ha litt mer info. så gå til www.insomnia2002.tk
Aslevik: Har opplevd det same damn thing... har også abit da...
Men det jeg pleier å gjøre som er extremt mye lettere er å skru den av med en gang og skru på igjen! borte med en gang, pleier å gå en stund før det skjer igjen...
Opprinnelig postet av m|x
jeg har hatt et problem i det siste.. når jeg skrur på pcn min kommer det ofte en lyd fra den lille vifta på hovedkortet..det er bare et par ganger siden lyden kom at pcn har startet opp uten å lage denne lyden..
1) er det farlig?
2) hvordan få det bort..?
Vis hele sitatet...

Hvis det er prossesor vifta du mener på, så kan det være farlig.
Det kan nemmlig være kulelagret i vifta som holder på å gå, og hvis det går, så stopper vifta - prossesoren går dermed varm, og rett i dass.
▼ ... noen uker senere ... ▼
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
vel, jeg fikk til slutt en ny vifte, og det var den på hovedkortet, og den virker sånn passe fint, men det er bare en liten ting..den lager en liten svak lyd, som om noe kom bortig den, og det er det ikke noe som gjør, etter det jeg kan se...hva kan da det være??