Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3945
Jeg følger politiet i mitt distrikt på twitter, for å holde meg oppdatert. Ser stadig at de tar folk for "mindre mengder hasj" etc. I dag skrev de feks "Patruljen ransaket en leilighet på *** og gjorde funn av mindre mengder hasj og marihuana". Jeg bor litt utafor sentrum, byen er mellomstor og den delen jeg bor er ikke langt fra strøket som er et av de mest "belasta". Er dog ikke "belasta" i Oslo-skala, men likevel. Jeg røyker nesten hver dag, og i nærheten av der jeg bor, ofte utafor. Lurer på hva som egentlig skal til for at politiet ender opp med å ransake en leilighet sånn? Lite keen på at det skal skje med meg. Trodde ikke det var så vanlig men ser sånne meldinger fra politiet om ransakelser i leiligheter nesten en gang i uka.
Det er ikke uvanlig at politiet sjekker hjemme hos folk som blir stoppa på gata med hasj. Det er ikke alltid de gidder å gjøre det, eller har tid, men er du uheldig kan de ta razzia bare fordi du hadde noe på deg.
Sitat av 10:32 Vis innlegg
Lurer på hva som egentlig skal til for at politiet ender opp med å ransake en leilighet sånn?
Vis hele sitatet...
At de fatter mistanke av en eller annen grunn.
Sitat av 10:32 Vis innlegg
Lurer på hva som egentlig skal til for at politiet ender opp med å ransake en leilighet sånn?.
Vis hele sitatet...
Kort og greit, blir du tatt med knark - har de all anledning til å foreta en "rassia". Men alt er relativt. Har selv blitt tatt for brukt, har aldri endt med ransakelse.
Hvis du er en "gammel kjenning" av politiet, altså at du tidligere har blitt tatt for bruk eller besittelse, er det større sannsynlighet for at du får besøk hjemme. Så lenge du er ukjent for politiet er det liten sannsynlighet for at hjemmet ditt blir ransaket, med mindre du blir tatt på fersk gjerning.
ArbeidsledigProletar
Sitat av TvilerenT Vis innlegg
Hvis du er en "gammel kjenning" av politiet, altså at du tidligere har blitt tatt for bruk eller besittelse, er det større sannsynlighet for at du får besøk hjemme. Så lenge du er ukjent for politiet er det liten sannsynlighet for at hjemmet ditt blir ransaket, med mindre du blir tatt på fersk gjerning.
Vis hele sitatet...

Nuvel, er du "ukjent" og ung kan de ta rassia for å "skremme" deg vekk fra greiene. Så selv om du er ukjent for dem er det ikke dermed sagt at sjansen for rassia nødvendigvis er så mye mindre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det kommer ann på hvor mye politet har å gjøre i ditt distrikt. I nord så ransaker de bil, hus, garasje 1 og garasje 2 samt familie. I Oslo? "Meh, vi har ikke nok ressurser".
Sist endret av Hoarse; 7. januar 2017 kl. 04:39.
Hvor ofte reagerer politiet etter at naboene ringer inn og tyster da..??
Fordi de er lei av at du står og røyker under balkongen demses i tide og utide...