Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2668
Hei!

Jeg ønsker å ha en vekkerklokke som ikke slutter å pipe før man har svart riktig på et spørsmål - gjerne et regnestykke du må finne ut av i løpet av 10 sekunder før det endres eller noe annet som krever at du må bruke hjernen.
Noen som vet om slike vekkerklokker eller ønsker å utfordre seg selv ved å programmere en slik type tjeneste?

Helst noe som støtter flere platformer - mac, windows, iphone, tablets, etc, så java er vel kurant.

- boblesaft
Jeg bruker denne:
https://play.google.com/store/apps/d...ck.xtreme.free


Du kan stille på vansklighet, etc..
Får vertfall meg opp om morningen!
Jeg bruker denne, og er veldig fornøyd med den. Har ikke sviktet meg en eneste gang.

https://play.google.com/store/apps/d...oid.alarmclock
Wake up light blir mitt forslag. Lys som etterligner solen som gradvis blir sterkere og sterkere. Dette bryter ned melatonin nivået i kroppen, og gir en så naturlig oppvåkning som mulig. Skjønner ikke hvorfor du vil starte dagen med mattestykker, jeg tror jeg hadde drept noen!

Så forresten en vekkerklokke med en propell som fløy av gårde på innstillt tidspunkt og laget en helvetes lyd til man hadde fanget propellen og satt den på plass. Grøss...
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Wake up light blir mitt forslag. Lys som etterligner solen som gradvis blir sterkere og sterkere. Dette bryter ned melatonin nivået i kroppen, og gir en så naturlig oppvåkning som mulig. Skjønner ikke hvorfor du vil starte dagen med mattestykker, jeg tror jeg hadde drept noen!

Så forresten en vekkerklokke med en propell som fløy av gårde på innstillt tidspunkt og laget en helvetes lyd til man hadde fanget propellen og satt den på plass. Grøss...
Vis hele sitatet...
Hei!
Wake up light kan være en god ide
Jeg anbefaler å styre unna Clas Ohlson sine, av flere grunner...
Kjøpte først denne: http://www.clasohlson.com/no/Prologu...-light/36-4737
Den fungerte ikke helt som den skulle, disse feilene varierte fra dag til dag:
- Slo seg ikke på når den skulle. Altså forsoving.
- Spilte kun lyd, slo ikke på lyset. Altså bråvekking.
- Slo seg ikke på gradvis, men slo seg på med laveste styrke til tidspunktet jeg satte.
- Slo seg ikke på gradvis, men slo seg på med høyeste styrke til tidspunktet jeg satte.

I tillegg til dette, har vi en ting som gjelder alle wake up lights, ihvertfall fra Clas Ohlson:
Lyset er ikke sterkt at du våkner.

Dette endte opp med at jeg satte opp min egen, med en raspberry pi, et relé og en effektregulator.
Fungerte fjell med taklyset på rommet mitt

Dette var kanskje ikke et så veldig relevant svar for trådstarters del, så her kommer et relevant svar:
Jeg har brukt mange slike alarmer, der jeg må regne ut ting, skrive inn tall eller lignende.. Dette ble for irriterende til slutt, og jeg satset heller på vanlig alarm flere ganger, 5 minutter mellom hver alarm.

Fungerte ganske bra, jeg våknet opp en gang, sov igjen, våknet opp enda en gang, litt mer våken enn forrige gang, og så videre
Vil også anbefale wakeup light istedenfor vekkeklokke med regnestykker. i mitt tilfelle fungere ikke hjernen nok til å engang regne ut klokka om morgen, mange telefoner som er blitt knust pga morgen.
Problemet med mattevekkeklokke er at du blir en høvel på hoderegning og får den av i søvne likevel. Også blir easy for lett mens medium blir du liggende å tenke i flere minutter til den jævla lyden, da går fort telefonen i veggen...
Sitat av Choobe Vis innlegg
Problemet med mattevekkeklokke er at du blir en høvel på hoderegning og får den av i søvne likevel. Også blir easy for lett mens medium blir du liggende å tenke i flere minutter til den jævla lyden, da går fort telefonen i veggen...
Vis hele sitatet...
Tenkte å prøve denne klokka, plutselig kom jeg på akkurat dette jeg og. Det kunne gått dårlig.

Edit: Til TS, hvorfor ikke legge alarmenheten på andre siden av rommet sånn at du må stå opp og gå for å få den av? Funket for meg en god stund, før jeg ble altfor lat og resten av huset ble vekket av den.
Sist endret av Mesias; 5. desember 2013 kl. 13:46.
Wakeup "light" må være på 10 000 lumen elns. Så vet dere hva dere skal se etter.
Støtter wakeuplight.. Jeg kjøpte philips sin, den kostet en del, men vekker meg hver eneste morgen med radiokanaler. Jeg våknet aldri av radiovekkerklokker før, men med wakeuplight fra philips så våkner jeg allerede fra første note som er nesten musestille. Herlig!
Sitat av Choobe Vis innlegg
Problemet med mattevekkeklokke er at du blir en høvel på hoderegning og får den av i søvne likevel. Også blir easy for lett mens medium blir du liggende å tenke i flere minutter til den jævla lyden, da går fort telefonen i veggen...
Vis hele sitatet...
Jeg syns denne fungerer utmerket for meg
https://play.google.com/store/apps/d...ck.xtreme.free. Her er det en knapp som når du trykker på den slår av lyden mens du løser matteoppgavene. (Ja, lyden kommer tilbake så du sovner ikke igjen.)
Hvis du er en jævel på å slå av alarmer og sove videre, uten å tenke deg om (sånn er jeg ihvertfall), så anbefaler jeg deg ikke å skaffe deg en vekkerklokke med mattestykker eller noe sånt - du kommer bare til å slå av eller plukke ut batteriet av dingsen for å få den til å ti stille, for hvis du er ekstremt trøtt og akkurat våkna så har du som regel ikke sjangs på å løse selv de enkleste regnestykker.

Det jeg har funnet ut at virker sånn høvelig bra er en alarm som ringer ganske stille, men høyt nok til at du våkner hvis du sover lett, en stund før du egentlig skal våkne, men som lar deg sove videre hvis du ikke våkner og prøver seg igjen litt seinere. Det fungerer ekstra bra hvis du kombinerer det med å legge deg tidlig. Jeg bruker Gentle Alarm for akkurat dette og er fornøyd med den. Og hvis du absolutt vil så har den noen oppgaver du kan løse i tillegg - både regnestykker og å huske et mønster.
Sist endret av Markus; 5. desember 2013 kl. 17:44.
Den skal jeg teste ut Markus. Har selv xtreme alarmclock med vanskelige mattestykker, men løser de bare i søvne, selv de vanskelige. Hjelper ikke med 10 engang.
Sitat av Markus Vis innlegg
Hvis du er en jævel på å slå av alarmer og sove videre, uten å tenke deg om (sånn er jeg ihvertfall), så anbefaler jeg deg ikke å skaffe deg en vekkerklokke med mattestykker eller noe sånt - du kommer bare til å slå av eller plukke ut batteriet av dingsen for å få den til å ti stille, for hvis du er ekstremt trøtt og akkurat våkna så har du som regel ikke sjangs på å løse selv de enkleste regnestykker.

Det jeg har funnet ut at virker sånn høvelig bra er en alarm som ringer ganske stille, men høyt nok til at du våkner hvis du sover lett, en stund før du egentlig skal våkne, men som lar deg sove videre hvis du ikke våkner og prøver seg igjen litt seinere. Det fungerer ekstra bra hvis du kombinerer det med å legge deg tidlig. Jeg bruker Gentle Alarm for akkurat dette og er fornøyd med den. Og hvis du absolutt vil så har den noen oppgaver du kan løse i tillegg - både regnestykker og å huske et mønster.
Vis hele sitatet...
Ikke alle som har tid til å legge seg tidlig hver dag - men støtter wakeup light. Funket på meg, som er umulig å vekke. Aner ikke hvor mange ganger jeg har kommet traskende inn på kjøkkenet å fått høre at jeg skjelte ut mor mi mens hun prøvde å vekke meg. Nå er det samboer som klager.

Men som nevnt tidligere; ikke kjøp de hos Clas Ohlsen - slet noe inni granskauen med å konfigurere den, å den var bare jalla. Svakt lys, svak lyd, fikk den aldri til å vekke meg halv 7 på man - fre og 10 på lør - søn.. Så ble et par månder med 7 hver jævla dag.

Har nå klart å knust min, men ønsker meg ny i julegave.
AlarmClock Extreme til android har denne funksjonen samt mange andre nyttige funksjoner som skal hjelpe deg opp om morgenen. Og ang. regnestykket du må løse, så kan du endre vanskelighetsgraden til alt mellom 2+2 til helt jævlig sjuke regnestykker. Så der får du noe for et hvert hode
Dere klager på mattestykker.. Prøv å finn den hvite sauen blant alle de hvite sauene med streker... Gjenta dette fire ganger mens du nettopp er våknet.

Sleep as Android. Den tracker søvnen din, du kan sette ideal sleep og det mest geniale er smart wake. Smart wake merker om du beveger deg, hvis du beveger deg innenfor tidsrommet du har satt "smart wake" på så vil den f.eks. vekke deg når du er "nesten" våken enten x-x minutter før du har satt alarmen.

Du kan velge blant en haug av greier som skal "vekke deg", mattestykker, sauer o.l. Jeg bruker sauene og du verden det kan få deg i gang på morgenen.