Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1348
Har nylig skaffet meg adsl fra Telenor, og har fått prob med utgående mail i Microsoft Outlook. Har slettet konto, og opprettet ny, men det blir ikke orden på det. Får tatt imot mail, men får ikke sendt. Har lagt inn smtp.online.no. Er det noen som har et godt tips til en sylfersk databruker?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tja, kan jo være et smtp serveren bare midlertidlig nede akkurat nå da? Sjekk driftslogg

Forøvrig kan du bruke hvilken som helst smtp server.
Feks gratis tjenesten 'portalen.no' sin, 'epost.portalen.no'

Trådstarter
21 0
Takk for tipset, men har fremdeles prob her. Det er ikke så lett å forklare hva som er feil, men får den samme meld samme hva jeg gjør. "Invalid domain name". Får jo tatt imot mail, men ikke sendt.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis du har en irc-klient installert, kan du alltids stikke på DALnet (omen.dal.net), på kanalen #windows95.

Der har de veldig god 'support' for Windows *.
Spesifiser problemet dit nøyaktig, og jeg kan omtrent garantere deg at du får hjelp.

Forøvrig, kan være at mail adressen du prøver og sender til er blocka av smtp serveren(e), eller Outlook. Sjekk innstillingene.
Sist endret av Ond^Sofa; 31. januar 2002 kl. 23:43.
Prøv å send en mail til deg selv... Noe sier meg at det er tastefeil her... Jeg har benyttet smtp.online.no i kveld og det fønka finfint det.
du har satt opp feil smtp server.

innkommende mail: pop.online.no
utgående mail: mail.online.no
Opprinnelig postet av Blitzer
du har satt opp feil smtp server.

innkommende mail: pop.online.no
utgående mail: mail.online.no
Vis hele sitatet...
Det er samme server, så det har ingenting å si...

Pinger smtp.online.no [148.122.161.36] med 32 byte data:
Vis hele sitatet...
Pinger mail.online.no [148.122.161.36] med 32 byte data:
Vis hele sitatet...
Jeg bruker mail.online.no til både pop og smtp (bruker telenor dialup).
hvis du har win2k og software compression er skrudd på så må du skru det av. jeg hadde et problem som gjorde at jeg ikke fikk sendt mail når software compression stod på på isdn. mulig det ikke har noe å si på adsl da. har selv adsl nå.