Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6129
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hei folkens! Jeg snublet tilfeldigvis over en link på Internett nå nylig som jeg med en gang tenkte var noe konspirasjonsteori-svada. Jeg er ikke en person som tror på noe som helst av teite konspirasjonsteorier, jeg tror ikke at staten sprøyter gass på oss eller at vi har værstasjoner i Norge som egentlig er brukt for å styre tankene våre.

Når det er sagt så klikket jeg meg inn på denne linken som sa at Hitler ikke tok selvmord i Berlin men flyktet til Argentina og levde der til sine gamle dager, og en av bevisene var et dokument som FBI har gitt ut offentlig! Jeg har lest litt igjennom dokumentet og det ser legit ut, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal tro på her. Jeg vet at man ikke kan vite sånt 100% sikkert ifra såpass lite kilder, men jeg tenkte kanskje at Freaks som er Interessert i lignende kunne hjelpe meg med å innse om dette kan være legit eller om jeg holder på å bli lurt av en konspirasjonsteori?

Her er den første artikkelen jeg klikket meg inn på:
http://thenewyorkevening.com/index.p...ing-admission/

Her er dokumentet som FBI har publisert selv:
https://vault.fbi.gov/adolf-hitler/a...-01-of-04/view

Ser frem til svar, syns dette var rimelig interessant!

EDIT: Etter litt googling så er jeg ikke noe klokere. Mange aviser sier at dette stemmer, noen sier at det er bløff.
Sist endret av Dongerino; 15. juli 2016 kl. 04:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Snopes.com

Wiki

TheNewYorkEvening.com siden du linket til virker også som en søpple side med headlines som: MARIJUANA CONTAINS “ALIEN DNA” FROM OUTSIDE OF OUR SOLAR SYSTEM, NASA CONFIRMS.

Mitt råd til deg er røyk mindre og vær mer kritisk på kildene dine.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marori Vis innlegg
Snopes.com

Wiki

TheNewYorkEvening.com siden du linket til virker også som en søpple side med headlines som: MARIJUANA CONTAINS “ALIEN DNA” FROM OUTSIDE OF OUR SOLAR SYSTEM, NASA CONFIRMS.

Mitt råd til deg er røyk mindre og vær mer kritisk på kildene dine.
Vis hele sitatet...
Jeg var aldri inne på forsiden til thenewyorkevening, snublet bare over det på Facebook-veggen min, jeg henger ikke på den type nettside normalt for å si det mildt. Det eneste som gjorde at jeg blingset veldig på dette var FBI-dokumentet som så ganske legit ut.

Jeg er 100% edru her jeg sitter (selv om det sikkert var en spøk fra din side), og er det ikke kritisk jeg er akkurat nå? Når jeg tross alt kommer inn her og spør super-hjernene som kanskje vet mer enn meg om saken om det kan være noe i dette eller ikke istedenfor å svelge informasjonen blindt?

Uansett, takk for svar! Linkene dine løste greit opp og ga meg svar på spørsmålene mine. Det eneste jeg fant når jeg Googlet dette var VG og Dagbladet-artikler som sa at Hitler faktisk rømte til Argentina, men du har tydeligvis bedre Google-skills enn meg.
Sist endret av Dongerino; 15. juli 2016 kl. 04:29.
Når er det denne konspirasjonsteorien mener at Hitler rømte Tyskland?

Faktumet som gjør at jeg aldri har tatt dette seriøst er at han var i en bunker omringet av Soviet og de allierte. Han var livredd for samme skjebne som Mussolini, og skjebnen hans ville nok vært enda verre om styrkene fikk tatt han i live.
Sitat av Marori Vis innlegg
TheNewYorkEvening.com siden du linket til virker også som en søpple side med headlines som: MARIJUANA CONTAINS “ALIEN DNA” FROM OUTSIDE OF OUR SOLAR SYSTEM, NASA CONFIRMS.
Vis hele sitatet...
Den saken er fra I Fucking Love Science, og omhandler hvordan folk gjør seg opp meninger om og kommenterer artikler uten å faktisk ha lest annet enn overskriften. Så.. Heh.
Ta en titt på denne serien fra History. http://www.history.com/shows/hunting-hitler det vet hvor du kan laste den ned selv
Går en dokumentar om dette på History channel, Ganske interessant. Hunting Hitler heter den. er flere forskjellige av disse tror jeg. han skal vist ha kommet seg til Argentina med Ubåt, også fått hjelp av en tysk lege i en nazi koloni. jeg husker ikke detaljer så skal ikke si så alt for mye.

Edit: ser l0hre kom meg i forkjøpet der gitt XD
Sist endret av Proxer; 15. juli 2016 kl. 10:37.
"Dokumentar", "History" Channel. Tidenes minst kredible sted å lære noe som helst. Sikker på at ikke Hitler fikk utenomjordisk hjelp til å rømme over Atlanterhavet også?
Sitat av liasis Vis innlegg
"Dokumentar", "History" Channel. Tidenes minst kredible sted å lære noe som helst. Sikker på at ikke Hitler fikk utenomjordisk hjelp til å rømme over Atlanterhavet også?
Vis hele sitatet...
sa aldri at det var kredibelt, sa at det var interessant man trenger ikke tro på alt man ser, men er fult mulig å se forskjellige ting å ta egne konklusjoner.
Synes Brian Dunning har tatt for seg dette på en veldig bra måte jeg. Og jeg har egentlig ikke noe å tilføre han.

https://skeptoid.com/episodes/4507
Uvaksinert 👍
Se seriene på history, når man ser alt de finner ut av tuneller som han kunne flykte i som ikke har vært kjent tidligere og alt det andre de finner så skjønner man jo at Hitler ikke døde i berlin. Det er vel faktisk flere troverdige bevis på at han flyktet enn at han tok sitt liv.
Jeg ser ikke på det som alt for usannsynlig. De visste jo at soviet og de allierte nærmet seg, og la oss være ærlige - de var ikke akkurat dumme i huet heller. Så sjangsene for at de kan ha rukket å sette i stand en hemmelig flukt syns jeg absolutt til stede.
Sitat av Provo Vis innlegg
Den saken er fra I Fucking Love Science, og omhandler hvordan folk gjør seg opp meninger om og kommenterer artikler uten å faktisk ha lest annet enn overskriften. Så.. Heh.
Vis hele sitatet...
Gi deg da, jeg sa det var en søppleheadline, og det er det faen meg. :P

men greit la oss dra noen flere headlines fra siden.
PROJECT ISIS: DID THE KGB DISCOVER 13,000 YEAR OLD ASTRONAUT IN 1961?

CHEMTRAIL FLU: HAVE YOU GOT IT YET?

etc, og ja jeg leste artikkelene, og de er like rævva.
Jeg er overrasket hvor mange jeg kjenner som snakker om History Channel, og Discovery Channel som om de var gode kilder. Merman Documentary style.
Sist endret av Marori; 15. juli 2016 kl. 15:18.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
På hvilken måte skjønner man det? Du må gjerne komme med disse troverdige bevisene, helst ikke i form av en dårlig lagd dokumentar som skal gjenfortelle alt de gjøre før pausen, etter pausen. Hvert 15. minutt.

Russerene kunne ikke brydd seg en døyt om Hitler, han kunne ikke tilføre de noe som helst. De var langt mer opptatt av å sanke inn vitenskapsmenn, akkurat som USA.

Det ville være ganske utrolig om noe av det var sant uten at Israel på noen som helst måte har prøvd å få tak i mannen i ettertid. De har ganske god track record på andre sentral maktpersoner.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marori Vis innlegg
etc, og ja jeg leste artikkelene, og de er like rævva.
Jeg er overasket hvor mange jeg kjenner som snakker om History Channel, og Discovery Channel som om de var gode kilder. Merman Documentary style.
Vis hele sitatet...
History Channel er bare jalla ja, men Discovery Channel har jo enda mange gode dokumentarer! Jeg bruker se dokumentarer fra andre verdenskrig på Discovery Channel, de få gangene jeg ser på TV. Det verste med kanalen er alle drittprogrammene om krabbefiske og gullgraving i Jukon og trehogging.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Jeg ser ikke på det som alt for usannsynlig. De visste jo at soviet og de allierte nærmet seg, og la oss være ærlige - de var ikke akkurat dumme i huet heller. Så sjangsene for at de kan ha rukket å sette i stand en hemmelig flukt syns jeg absolutt til stede.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at det er rimeleg mange augevitne som ikkje hadde spesielt mykje å vinne på å lyge etter krigen, m.a. Traudl Junge. Alle spor peiker rimeleg eintydig på at Hitler døydde i bunkeren i Berlin.

Om du ser på det som i nærheten av sannsynleg så vel eg å tru at du faktisk ikkje har sett deg spesielt inn i saka. Mange av dei som flykta til Sør-Amerika flykta lenge før eller etterpå. I mai 1945 var Berlin ei stor slagmark, som var problematisk å flykte frå. I lufta ville tyske fly summarisk verte skotne ned, og på bakken var det rimelig mykje allierte. Og Hitler var bildet på fienden, og det ville vore gigantisk triumf på alle nivå å kunne drepe eller fange Hitler.
Det er øyevitner om at Elvis fortsatt lever, Osama Bin Laden, Jim Morrison, take your pick. Om FBI har sett inn i saken betyr ingenting annet enn at de tar ting seriøst.
Det er dessverre slik at mesteparten av de "dokumentarene" som sendes på History Channel blir man dummere av man skal tro på det de lirer av seg der inne. De påstår ting som feks at Waffen SS var egenhendig ledet av den mektige Reichsführer Heinrich Himmler, det legges frem på den måten som at han selv personlig ledet SS divisjoner i krigføring. Dette er noe svært mange tror, nettopp fordi man ikke gidder sette seg inn i hvordan faktisk nazi Tyskland fungerte og var organisert. Himmler fikk prøvd seg som hærfører to ganger mot krigens slutt, det gikk ikke bra. Han ledet da Heeresgrupper, men som hærfører var han svært utilgjengelig, noe som førte til harde diskusjoner mellom Generaloberst Heinz Guderian og Adolf Hitler, Guderian hadde uheldig nok havnet under Himmler's kommando.

Adolf Hitler var en svært syk mann mot slutten av krigen. Alt av medisinske rapporter tyder på dette her. I garasjen til Berlin's Neue Reichskanzlei hvor førerbunkeren lå trygt under, stod det en rekke biler. Erich Kempka skal ha skaffet seg rundt 200 liter bensin fra disse bilene, som ble brukt til kremering av Adolf Hitler og hans hustru Eva Hitler (tidligere Braun). Mye falske beviser for hans død eksisterer, svært mye av dette kommer fra at Russerne ville bevise for Josef Stalin at Hitler faktisk var død. Mistenksomme Stalin mistenkte til sin egen død at Hitler hadde stukket av, men dette beviser ingenting.

Det hjelper også ikke at de bildene som kalles de siste bildene av Hitler er tatt i Mars 1945 i stedet for 28 April 1945 som det har blitt påstått. Men, om man gidder studere litt så finner man ut at det er velkjent og dokumentert at disse bildene faktisk er tatt i Mars, ikke sent April. Dette er ikke noe konspirasjon overhodet, det er bare feiltolkning fra folk som ikke kjenner historien. Bildene er tatt av AH som trolig inspiserer skader på Reichskanzlei sammen med SS Obergruppenführer Julius Schaub. Bare det er nok info, 28 April 1945 hadde Schaub forlatt Berlin etter Hitlers ordre, han skulle avgårde til Hitlers personlige eiendommer, destruere hans personlige eiendeler, dokumenter og slikt.

Mye ligger også i at testpilot Hanna Reitsch fløy Generaloberst Robert Ritter von Greim inn i sentrale Berlin 26 April 1945. Reitsch som var en svært dyktig pilot landet på den improviserte flystripa ved Tiergarten, like ved Brandenburger Tor. Russerne nærmet seg da veldig det sentrale Berlin og regjeringskvartalet. Robert Ritter von Greim måtte møte Hitler i bunkeren ettersom han ble utpekt som ny øverstkommanderende for Luftwaffe. Göring hadde mistet sin stilling som Luftwaffe sjef og blitt avsatt, beordret arrestert, grunnet sitt telegram til Hitler kort tid før. Göring skriver i telegrammet at kommunikasjonen fra førerbunkeren fort kan bryte sammen, og at om han ikke hører tilbake fra Hitler innen 24 timer så vil han ta over ledelsen. Dette ble tolket som kuppforsøk i bunkeren av trolig i all hovedsak Martin Bormann. Kuppforsøk blir det også fremstilt som ofte den dag i dag, men dette er feil. Göring var stedfortreder til Hitler, og han handlet helt naturlig utifra sin stilling. Uansett, Hanna Reitsch og Robert Ritter von Greim fløy ut av sentrale Berlin fra samme flystripe 28 April 1945. De ble skutt etter av Russerne som trodde det var Doffen som var ute på flytur. Men, det var nok bare Reitsch og von Greim.

Om det i det hele tatt har eksistert noe beinrester etter han er usikkert, mange påstår mye rart her. Brent på 60 tallet det som var igjen, gravd ned i utkanten av Berlin, stjålet, etc etc. Det er også en seiglivet påstand om at hans rester ligger begravet under annet navn i Østerrike.

Her er Mars bildet av Hitler.

http://1.bp.blogspot.com/-NfrHWyydLiI/UT-42Yic2-I/AAAAAAAAC-c/lAJ4hYckQKE/s1600/The+last+known+picture+of+Adolf+Hitler,+April+30,+1945.jpg