Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2355
Jeg har en Samsung Galaxy $4, og vil gjerne sette den i et modus der alt som har med sim kortet og mobil nett skrus av og bare wifi kan brukes.
Jeg vil ikke at den skal kunne sende og motta sms, mms og anrop, men fremdeles kunne bruke wifi.

Altså, en type flymodus som lar meg bruke wifi, enkelt og greit.

Poenget er at jeg vil bruke mobilen, men vil ikke at folk skal få kontakt med den uten at jeg trenger å ta ut simkort (Er sikker på jeg roter det vekk om jeg tar det ut... Mini sim, finner det ALDRI igjen.)

Noen som kan hjelpe meg, eller fortelle om lar seg gjøre..?

Mvh en som kveler seg selv med et eple, enn å bruke apple produkter; Lenge leve SAMSUNG.
Du svarte vel på det selv. Skru telefonen på flymodus og skru på wifi.
Eller bare ta ut sim kortet......
Flymodus og wifi er det enkleste som per-ulv skrev.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Kan man bruke Wi-Fi hvis flymodus er slått på? Trodde poenget med flymodus var å slå av alle sendere og mottakere for å unngå interferens med flyet? Jeg vet jo de har fått nett på fly nå, men...

Hvis du går inn på innstillinger kan du jo alltids deaktivere de appene du kan få meldinger/anrop fra. Men du får nok ikke deaktivert alle med mindre du rooter og sletter APKs manuelt, noe du skal være forsiktig med om du ikke vet hva du gjør.
Sist endret av Duckie; 12. februar 2015 kl. 21:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har kunnet det på alle mine Android telefoner. Er også sikker på at det går med ios også.
Sitat av Duckie Vis innlegg
Kan man bruke Wi-Fi hvis flymodus er slått på? Trodde poenget med flymodus var å slå av alle sendere og mottakere for å unngå interferens med flyet? Jeg vet jo de har fått nett på fly nå, men...

Hvis du går inn på innstillinger kan du jo alltids deaktivere de appene du kan få meldinger/anrop fra. Men du får nok ikke deaktivert alle med mindre du rooter og sletter APKs manuelt, noe du skal være forsiktig med om du ikke vet hva du gjør.
Vis hele sitatet...
Tok flyet nordover for noen uker siden, da ble man fortalt at mobilen skulle på flymodus, men det var Wi-Fi ombord, så skal visst gå fint. (Blir kanskje deaktivert når flyet letter og lander, da.)
På min Experia Z2 blir WI-FI deaktivert i fly-modus.
Wifi blir deaktivert når man skrur på flymodus, men man kan skru det på igjen uten å gå ut av flymodus. En annen måte som kan brukes, hvis du vil unngå det lille flymodustegnet, er å ikke skrive inn pinkoden på telefon
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
På min Experia Z2 blir WI-FI deaktivert i fly-modus.
Vis hele sitatet...
Også skrur du på WiFi igjen.

Sitat av Duckie Vis innlegg
Kan man bruke Wi-Fi hvis flymodus er slått på? Trodde poenget med flymodus var å slå av alle sendere og mottakere for å unngå interferens med flyet? Jeg vet jo de har fått nett på fly nå, men...
Vis hele sitatet...
Tror det bare blir kalt flymodus pga at man alltid måtte skru av nettet når man flydde. Det er bare tull at nettet kan forstyrre flyet. De stappet et fly fullt med telefoner for å se om noe skjedde.
Sist endret av Xernox; 12. februar 2015 kl. 23:55.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er bare tull at nettet kan forstyrre flyet. De stappet et fly fullt med telefoner for å se om noe skjedde.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke tull å være når det kommer til det å være forsiktig med å putte ekstra elektronikk inni et fly, for om noe virkelig skulle gå galt så kan man ende opp med mange døde. Problemet heter interferens og består i at radiosignaler kan forstyrre hverandre. Så i teorien kan en mobiltelefon (eller flere) forstyrre elektronikken ombord på et fly. Og det holder ikke med en test for å finne ut om det stemmer eller ikke. Man må teste det mye og mange ganger under alle de forskjellige mulighetene som finnes, for det skal bare en feil til under feks landing, så har du en haug døde og ingen som aner at det var et signal fra en mobil som fikk den ene motoren til å stoppe eller gjøre noe rart.
Sist endret av meitemark; 13. februar 2015 kl. 00:36.