Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3352
Dette er uten bruk av wine, siden det nå er støtte for DRM gjennom HTML5.

Det du trenger er:
  • Jeg kjører dette på linux mint, så ubuntu funger også. Vil tro det skal gå på andre distroer og, men kan ikke garantere noe.
  • Siste stabile build av chrome v.37 og opp.
  • Kjører du Ubuntu 14.04 LTS må du oppdatere til en nyere versjon av libnss3.
    Last ned for 32 bit eller 64 bit, pakk ut filene, flytt de til home mappen og åpne ett nytt terminalvindu og skriv følgende kode:

    Kode

    sudo dpkg -i libnss3*
  • En utvidelse i chrome som heter user agent switcher. Jeg bruker denne.
    Her må du gå inn på options for utvidelsen og legge til en ny streng med følgende info:
    Name: Netflix linux
    String: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/38.0.2114.2 Safari/537.36
    Group: (la denne stå blank,den fyller seg selv)
    Append?: Select ‘Replace’
    Flag: IE

    Det skal da se ut som dette:
    http://www.omgubuntu.co.uk/wp-content/uploads/2014/08/netflix-user-agent-spoof-750x269.png

    Trykk add og du er good to go.
  • Du må også gå inn på innstillinger for netflix-kontoen din og huke av for prefer HTML5 over slilverlight inne på playback settings.
  • Så er det da bare og åpne neflix, velg den nye user agent profilen du akkurat har lagd, start avspilling av what ever floats your boat og du er good to go

En siste ting, du kan også lage en regel for i user agent som gjør at hver gang du besøker domenet netflix så velger den automatisk profilen du har laget.
http://www.omgubuntu.co.uk/wp-content/uploads/2014/08/netflix-user-agent-rule.png

Håper noen andre enn bare meg finner nytte av dette.