Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2121
Hei

Jeg skal sende en pakke til USA, til en privatperson.
Det jeg lurer på er om posten har det billigste alternativet? Ser det koster 270nok for og sende til USA.

Pakkens innhold er bare en låssyllinder og 3 nøkler, så veier jo ikke akkurat mye. Hadde vært greit og visst om eventuelle alternativ.

Syns det blir en dyr byttehandel (han sender lås til meg og) viss jeg må betale 270NOK for sending og 30% tax av det som kommer inn til Norge.

Takk på forhånd
Det er nok billigste alternativet ja, men vi har bare 25% MVA i Norge enn så lenge...
stianue's Avatar
Trådstarter
Må jeg betale noe for det han sender fra USA og da, eller?

Har aldri sendt noe til utlandet før, så er helt blank hehe.
Du betaler toll/mva på varer som kommer inn i landet, ikke på varer du sender ut av landet.
Hva skal sendes? Er det fra privatperson eller firma? Dersom det er privatperson kan du spare mye på å få det sendt som gave med verdi under 1000kr eller merke pakken med at verdien er 200kr(dersom du har kjøpt det). Da slipper du MVA.
Sitat av norboost Vis innlegg
Det er nok billigste alternativet ja, men vi har bare 25% MVA i Norge enn så lenge...
Vis hele sitatet...
Enn så lenge? Har aldri hørt noe om at MVA-satsen skal bli høyere. Dette er nok tvilsomt.
Kunne sende mobilen min ureg for 70-90 kr. så du får det nok billigere enn 270
stianue's Avatar
Trådstarter
Da har jeg sendt pakken/brevet.

Jeg skulle byttehandle låser i forbindelse med dirking med en fra Arizona. Da jeg googla sending til USA fikk jeg bare 270 uansett.

Så jeg dro på postkontoret med låsen, putta det i en fora konvolutt, sendte den som fortolla A-post og prisen ble på 83 kroner.

Ganske greit
Sist endret av stianue; 15. juli 2013 kl. 20:26. Grunn: typo