Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6490
Hei,

Har en langflytur foran meg før jrg lander i Australia. En samlet reisetid på 30 timer, med flygninger på 2, 8 og 14 timer. Får generelt ikke slappet ordentlig av på et fly, og heller ikke sovet. Spørsmålet mitt var om noen har erfasringer med sovepiller på lengre flygninger som disse?(har allerede skaffet piller)

Hvordan fungerer pillene?
Kan jeg ta to piller? En på 8 timers og en på 14 timers?
Pleier en å drømme / ha mareritt eller er det tankeløs søvn?
Hvordan føler en seg når en våkner opp?

Hadde vært fint om noen med erfaringer kommer med innspill:-)

Takk
Det blir mye lettere å svare på spørsmålene om du nevner hvilket legemiddel du har gått til anskaffelse av, da de fleste legemidler har forskjellige virkninger / bivirkninger. Ei finnes det heller en fasit som heter "sovepiller", derfor trenger vi å vite hvilken pille du har.
Sist endret av Dimergon; 14. juni 2011 kl. 05:20.
"Hovedgrunnen til at man sover dårlig på fly er at man sitter vondt, og det kan vi ikke gjøre noe med. En vond stilling kan være akseptabel en stund, før man må skifte stilling. Om man ikke har tatt sovemedisiner vil man våkne og skifte stilling mange ganger i løpet av turen. Om man ikke får skiftet stilling når det trengs, kan man i verste fall risikere å skade nerver som blir klemt. Dessuten er risikoen for blodpropp større desto lenger man sitter stille. Jeg vil derfor fraråde å ta sovemedisiner under flyreiser."
Sitat fra lommelegen.no
Jeg pleier aa ta en valium naar jeg skal pa lang flytur. Det har alltid hjulpet veldig godt.
Jeg tar alltid noen Rivotril før lang flytur. Har sovet helt til rett før landing og også helt til jeg har blir vekket av andre når vi har vært fremme. Trygt og godt og effektivt. Ingen drømming på Rivotril.
Jeg bruker en sovetablett som heter Zypoclone. Disse er sterke, men de gjør jobben. Jeg brukte en slik når jeg dro til USA. Det gikk helt fint.

Zypoclone har ingen bivirkninger for meg, jeg våker dagen etterpå i helt fin form. Ikke noe hang-over eller noe slikt.

Ja, du drømmer like mye selv om du har tatt sovetabletter. Ikke noe problem.


Jeg vet ikke om det er disse sovetabletten du har fått, så vet ikke om dette kan hjelpe deg.

Jeg tror ikke det er lurt å ta 2 sovepiller. Hvis man sover noe særlig mer enn 12 timer blir man ufattelig tung i kropp og sinn. Ikke spesielt behagelig når man er på en flyplass med masse folk.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg bruker en sovetablett som heter Zypoclone. Disse er sterke, men de gjør jobben. Jeg brukte en slik når jeg dro til USA. Det gikk helt fint.

Zypoclone har ingen bivirkninger for meg, jeg våker dagen etterpå i helt fin form. Ikke noe hang-over eller noe slikt.

Ja, du drømmer like mye selv om du har tatt sovetabletter. Ikke noe problem.


Jeg vet ikke om det er disse sovetabletten du har fått, så vet ikke om dette kan hjelpe deg.

Jeg tror ikke det er lurt å ta 2 sovepiller. Hvis man sover noe særlig mer enn 12 timer blir man ufattelig tung i kropp og sinn. Ikke spesielt behagelig når man er på en flyplass med masse folk.
Vis hele sitatet...

Zopiclone heter det.

Nyt flyturen, ta med dvd spiller, bærbar pc, mp3 spiller og masse batterier. Se filmer, spill spill og diverse så blir det en knall flytur.