Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5237
Kan noen fortelle meg om mine meldinger som Telenor har? Får mottaker opp innhold i tekstmeldinger og hvor lenge vil disse kunne være lesbare? Finnes en måte å slette disse på for avsender?
Kan hvem som helst logge inn på mine meldinger kontoen om en har passord og Mail? Eller må innlogging verifiseres?
De vil motta en helt vanlig SMS. De vil ikke se at denne er sendt fra en app/webløsning. Det vil derfor ikke være en utløpstid på meldingen, ei heller mulighet for avsender å slette. Logg inn på Mine Meldinger er Telenor Brukeren din, så ja.
Meldingene som du har sendt vil være lagret i 30 dager.

Når du aktiverer tjenesten må du bekrefte at du eier abonnementet ved at en kode blir sendt deg på sms.
Trådstarter
7 0
Så mottaker vil kunne se alt innhold i "mine meldinger" på Telenor sine sider? Og meldingene jeg har sendt vil være tilgjengelig hos mottaker sin "mine meldinger" i 30 dager? Og kun 30 dager?

Om mottaker har slettet meldingen til sin mobiltelefon - vil meldingen fortsatt være tilgjengelig på "mine meldinger" (på Internett) eller slettes de derfra når meldingen er slettet på mobilen?

Om du ikke har aktivert tjenesten - men aktiverer den - vil du da få opp alle "eldre/gamle" meldinger?
Hva mener du med alt innhold? Om du sender f.eks meg en melding fra mine meldinger så vil jeg få den som en sms på min mobiltelefon. Om jeg som mottaker har aktivert mine meldinger vil jeg også kunne få meldingene på mine meldinger. Meldingene som er inne på mine meldinger vil per i dag bare ligge der i 30 dager. SMSen vil derimot ligge på mobtelefonensminne til den blir slettet der. Motsatt fall vil ikke mine meldinger vite at en melding er slettet fra sms innboksen på mobilen og vil derfor bli liggende sine restrerende 30 dager.

Du får ikke tilgang til gamle SMS som er mottatt/Sendt før du aktiverte Mine Meldinger.
Trådstarter
7 0
Alt innhold (både hva mottaker har skrevet og hva sender har skrevet)(som en vanlig samtale, Kontrovers).
Så slik jeg har forstått det, må tjenesten "mine meldinger" aktiveres før den tas i bruk? Og aktiveringskode/nøkkel sendes på SMS til privat mobil?

Når tjenesten aktiveres - da kommer alt av tidligere og eldre meldinger opp? (Tidligere sendte, mottatt).

Og etter 30 dager blir meldingene i innboksen(minemeldinger.no) slettet?
Samtalen vises i din og mottakers innboks og på mobil ja. Slik som valig SMS.
Den må aktiveres ja, og nøkkel sendes mobil på abonnementet ja.

Nei

Ja
Trådstarter
7 0
Tusen takk for svar.
Lurer samtidig på om det er mulig å finne ut hvilken operatør et telefonnummer har? Har prøvd 1945 men det kommer opp at tjenesten ikke er tilgjengelig.
Tidligere var dette en enkelt operasjon, da Telenor og Netcom eide hvert sine nummmer span. Du kunne iallefall gjette med ganske god sikkerhet. I dag, når folk beholder nummer og flytter leverandør, mange nye operatører så er det ikke lenger mulig afaik.
Trådstarter
7 0
Okei.

Lurer på om det finnes lignende systemer som "mine meldinger" og SMS+ - hos andre operatører?