Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 944
har et G11 tastatur som jeg har satt macros på..
så kom jeg på at hvis jeg setter en tast til brukernavn og en til passord ville det kanskje ikke bli opptaget av en keylogger??

har søkt litt men fant svært lite ang emne..
Det er korrekt.
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Hvorfor er det korrekt? Hvis han trykker på en keyboard macro vil keyboardet SKRIVE inn dataene på akkurat samme måte som om han ville gjøre det. Ergo en keylogger vil uansett se det.
Woum's Avatar
Trådstarter
:S forvirra noob her!!
Jeg er selv litt usikker. Det kan på en måte gå begge veier. På den ene siden så trykker man ikke fysisk på tastene, så den får ikke snappa opp "keyclicks" som vanlige keyloggers gjør. Til sammenligning kan vi f.x. ta CTRL-C, CTRL-V (copy, paste) - og jeg tror ikke en keylogger klarer å fange opp det. Er faktisk litt skeptisk, men jeg tror den skal ha vanskeligheter med å snappe opp passord som ikke er skrevet i klartekst.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Det er korrekt.
Vis hele sitatet...
Det er feil. En slik makrofunksjon sender akkurat de samme signalene, og vil derfor også være utsatt for keyloggere.
Det du derimot kan gjøre er å åpne keyboardet på pc'en du har fra før av, ligger på startknappen - programmer -Tilbehør.
Så klikker du på hvilke taster den skal skrive, og keyloggern vil ikke logge dette
Sitat av KingPill Vis innlegg
Det du derimot kan gjøre er å åpne keyboardet på pc'en du har fra før av, ligger på startknappen - programmer -Tilbehør.
Så klikker du på hvilke taster den skal skrive, og keyloggern vil ikke logge dette
Vis hele sitatet...
En del keyloggere med respekt for seg selv vil detektere tekstfelter og events som "Enter" og "buttonPress", men ofte i utvalgte programmer som forfatterene har verktøy for å verifisere kontoinformasjon til i ettertid.

Hvis noen først har en keylogger installert åpner dette også muligheten for andre uhumskheter, og da skal du ikke finne på å en gang *tenke* på sensitiv informasjon i nærheten av datamaskinen.