Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1067
Heisann

For en stund tilbake snublet jeg over en episode The Real Hustle på tven og så dette innslaget: YouTube - The Real Hustle - The WiFi Scam
Selvsagt ble jeg jo interessert og konkluderte med at det hadde vært moro å prøvd på skolen eller når gutta kommer på besøk med pcene på slep

Så lurte egentlig bare på om det er noen som vet hvordan det kan gjøres (guide hadde jo ikke vært å forakte)...

Har forsøkt flere forskjellige ting vår alles venn google fåreslo: airbase-ng (del av aircrack-pakka), karmetasploit og airsnarf. Alle disse uten særlig hell...
Er spesielt det med å opprette internettforbindelse på rouge AP'en, i tillegg til en fet captive portal som lagrer hva folk måtte finne på å taste inn

Setter pris på alle eventuelle svar
nå har jeg skrevet om nesten det her på forumet alt. eller bare bruke omnipeek
Du har mange alternativer, men cain and abel kan du checke ut! Ellers så kan du legge inn en DD-WRT firmware på ruteren din (google) så når personer kobler til nettet ditt og åpner internett, så kommer de inn til den siden du vil de skal komme inn på, som selvfølgelig er en phisher! Bruk fantasien!
timon's Avatar
Trådstarter
takk for meget raske svar;D men føler ikke at jeg kom no lengre...snarere tvert imot xD
omnipeek er vel så vidt jeg vet et program for å analysere nettverket, og cain and able mer en sniffer/cracker...
det jeg egentlig lurte på var hvordan jeg kan fyre opp wlan-kortet mitt i soft AP-mode/mastermode(som det så fint heter i backtrack) fortrinnsvis ved hjelp av airbase-ng (i backtrack, om det skulle være uklart) og så opprette en bro mellom den virtuelle interface'en airbase oppretter (at0) og min internettilkobling (ath0, evt. eth0 om jeg ikke kan bruke samme kortet på begge...?)

En aldri så liten sketsj for enkelhets skyld:
INTERNETT <--> ath0 <--> at0 (airbase-ng og dhcp)<--> folk som logger seg på i god tro
omnipeek sniffer url og alt helt perfekt. bruk det masse.
cain and able + arp spoff funker og helt fint.

det du snakker om er routing av trafikken. som den her:
http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=78247 <- sånn du vil gjøre ?
Sist endret av ranvik; 25. april 2009 kl. 13:35.
timon's Avatar
Trådstarter
Ja det jeg har prøvd på tidligere feller vel innenfor kategorien routing (nr3)...tenkte også å ta det litt videre: opprette en captive portal, andre hacks (Caffe-Latte Attack

Noen som har noen gode tips om hvordan man kan oppnå dette?...spesielt en portal som lagret hva folk tasta inn i mine selvlagde felter...har trua på at mange på skolen gladelig hadde logga seg på med fronter- bruker/pass i den tro at det var nødvendig for å komme på skolens nettverk
sett opp en proxy på ap sport din som har full login, så vil du opp nådet du vil