Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3211
Så, jeg fikk høre av en venn av meg at han er kalt inn til Sivilforsvaret, uten. Åja vært i Førstegangstjenesten først. Han er så motstander av militæret at han vurderte å innrømme bruket sitt. Det er ingenting alvorlig, bare litt grønt av og til og en sjelden Mdma tur, samt Sopp og LSD. Han har litt medisinske årsaker og, men han sa han vurderte og innrømme bruk for dem for å slippe unna. Hvor mye vil det isåfall påvirke ham utenfor militæret? Han har ikke noe "rusproblem" sånn sett, han har orden på livet og jobben, men hva skjer dersom han bruker dette som "leverage" på å slippe unna?
Hvis du blir tatt for bruk inne, vil du bli anmeldt. Innrømmer du gammel bruk er det litt annerledes, men anbefaler å si det som det er. Forsvaret vil ikke ha umotivert mannskap i 2019.
Nei bruk inne gjør han garantert ikke. Det er å innrømme bruk han vurderer.
Det beste er vel å ikke komme med noe konkret, men å si at man er litt for glad i å ruse seg(ikke spesifiser) og at motivasjonen hans for sivilforsvaret er ekstremt laber.

Tviler på at han kan miste lappen av dette, men hvis så skulle skje er det bare å si til trafikkstasjonen(eller de som dealer med slikt) at det kun var tåkeprat for å slippe sivilforsvaret.
jeg innrømmet bruk av cannabis og sa jeg ville nekta å skyte noen bare for at noen andre sa jeg skulle gjøre det da jeg ble innkalt til sesjon, men mener også huske jeg var mindreårig da så mulig det endrer no (mellom 16-18 år tipper jeg).. men eneste konsekvensen det ga var at jeg slapp militæret.
Det er bare til å blånekte hele greia! Si du får sterk panikkangst av hele opplegget. Å innrømme rusbruk er det siste man burde gjøre.
Sivilforsvaret er ikke militæret. Så om han er imot forsvaret så er det nettopp Sivilforsvaret som er rette stedet.
Greia er at han vil ikke inn. Om det er forsvaret eller siviltjenesten er for ham helt likegyldig. Han ønsker ikke å bistå i en krigssituasjon, og det er vel meg inneforstått at det er vel der sivilforsvaret også kommer inn til mer infrastruktur sikring enn direkte konfrontasjoner. Jeg kan ikke så mye om Sivilforsvaret sådan, selv ble jeg fritatt pga skade etter 8 år i Innsatsstyrken.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Greia er at han vil ikke inn. Om det er forsvaret eller siviltjenesten er for ham helt likegyldig. Han ønsker ikke å bistå i en krigssituasjon, og det er vel meg inneforstått at det er vel der sivilforsvaret også kommer inn til mer infrastruktur sikring enn direkte konfrontasjoner. Jeg kan ikke så mye om Sivilforsvaret sådan, selv ble jeg fritatt pga skade etter 8 år i Innsatsstyrken.
Vis hele sitatet...
Det er bare å si at man ikke vil, ferdig. Det å innrømme bruk av ulovligheter for å slippe unna er veldig unødvendig og, potensielt, skadelig.
Så i en krigssituasjon vil han ikke hjelpe til med å frakte sårede, sørge for matforsyninger, vann og elektrisitet til det sivile samfunn. Eller i fredstid bistå ved naturkatastrofer eller andre hendelser.

Sivilforsvaret hjelper det sivile samfunn og sorterer vel under dsb og ikke forsvarsdep.

Moralpreken slutt.

Hvis han ikke vil så må han ha en hindring fysisk eller psykisk. Hjelper såvidt jeg vet ikke å si at man ikke vil/kan.

Rus er også en ting de ikke vil ha men å innrømme det er dumt, havner du hos feil person så blir politiet innblandet.

Beste er å skaffe en legeerklæring som sier at han ikke er i stand til å utføre tjenesten.

Står endel om fritak her
https://www.sivilforsvaret.no/innkal...tjenesteplikt/

https://www.sivilforsvaret.no/dette-er-sivilforsvaret/

Vil faktisk si at jeg kunne tenkt meg å vært med, men ble erklært delvis tjenesteudyktig etter en skade i førstegangstjenesten.
Sist endret av tearz83; 4. oktober 2019 kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.