Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1237
Info:
Sitter på et større leilighetsbygg, hvor vi faktisk
har egen IT-ansvarlig.

Problem:
Han har kun gjort det mulig å bruke èn MAC-adresse pr. nettverkspunkt.


Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre for å låse opp denne spørre, å koble på en switch ?



___/__\___
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Hvis man kobler til en router med dhcp og setter mac-adresse på den, så er det vel bare en mac-adresse som kobles til?
Trådstarter
64 0
Stemmer det, men da må jeg jo sette samme mac adresse på min maskin og routeren? Og da blir det vel litt konflikter, to av samme "person" ? :P
Nei, det blir routeren som får tillatelse ut mot nettet. Alt du kobler bak routeren går igjennom routeren og ser dermed ut som det kommer fra routeren.
Sist endret av danielsk; 2. mai 2009 kl. 01:25.
dem fleste router har mulighet til og clone mac fra en pc til wan porte'en på routern. nei det blir ikke noe konfikt siden det er skilt med forsjelige ip'er.
Tviler egentlig at han har låst hvert nettverkspunkt for en MAC-adresse, det han nok har gjort er å lage en accessliste over hvem som får koble seg til med MAC-filter. Det du kan gjøre er å sette opp en egen gateway og bruke NAT internt. Da kan du ha mange interfaces som kommuniserer på samme nettverkspunkt.
Trådstarter
64 0
Deezire

Kunne du kort fortalt hvordan? Hvordan gjør lissom det?