Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 18524
Hei

Når jeg kjøper en Skruf Serk føler jeg at jeg på en måte gamler:P Noen ganger får jeg bleier som renner etter 10-15 min, og andre ganger renner de ikke i det hele tatt! Noen som vet hvorfor? Gjør ingenting da, men hadde vert gøy og vite

Takk for svar
Om den kommer rett fra kjøleskap så er den mer "tørr", og ettersom den blir varmere "svetter" den mer.
Kommer vel an på spyttproduksjonen din. Hvis du tar en snus rett etter du har drukket brus f.eks vil den renne fortere enn hvis ikke.
Sist endret av fulloggal; 28. mai 2009 kl. 14:00.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Det varierer etter hvor varm snusen er som LoRd sier. Rett ut av skapet og den er mye mer tørr. Og varierer etter hvor mye spytt du har i munnen. Som f. eks med meg så blir det nesten sånn at når eg virkelig har lyst på snus så begynner tennene å løpe i vann og det renner mer :P
Helt riktig som de andre her sier, i tilleg har det jo mye å si om du snakker eller ler mye, da strammes leppen og snusen vil renne mye fortere.
Egobanken's Avatar
Trådstarter
Så det har egentlig ingenting med snusen?
Sitat av Egobanken Vis innlegg
Så det har egentlig ingenting med snusen?
Vis hele sitatet...
Egentlig jo. En grovere snus vil renne lettere, ettersom den ikke blir like "hardpakka" og suger lettere til seg fuktighet\spytt. t.d Tiedemans Blå.
Sist endret av Frende; 28. mai 2009 kl. 14:26.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Sitat av LoRd Vis innlegg
Egentlig jo. En grovere snus vil renne lettere, ettersom den ikke blir like "hardpakka" og suger lettere til seg fuktighet\spytt. t.d Tiedemans Blå.
Vis hele sitatet...
White portion renner også svært mye . vet ikkje hvorfor, men får det bekreftet gang på gang

Btw LoRd kjenner du meg igjen om eg sier "V[!]OLENT"?
Triks:
La boksen stå uten lokk i en halvtime/time. Porsjonene blir da tørre og renner ikke. :-)
Ha tørr munn/leppe før du tar i snusen (Tørk med genseren eller noe.)
Pakk snusen/ brett snusen før du tar den inn.
Bytt til White portion (Foretrekker jeg, kan ha snus opp til 2 timer uten at det renner.)
Ikke stramm leppa, hold leppa slapp.
Ikke drikk noe mens snusen er inni, og ikke spis
Egobanken's Avatar
Trådstarter
Takk For mange gode svar Keep on
Når snusen kommer rett fra kjøleskapet er den jo som regel fersk. Er som oftest da den renner mest. Snus rett fra frysern er digg, men renner som et helvete. Det som Hstern sier med at du lar dåsa stå åpen i en time eller to funker. Hvis den renner mye kan du også klemme på leppa og spytte ut saften du klemmer ut. Dette funker jo seff bare med bleie..

Et annet triks er å "tørke" overleppa med fingern før du plasserer snusen.
Sist endret av nilsern; 28. mai 2009 kl. 18:18.
Sitat av ShaolinMonk Vis innlegg
White portion renner også svært mye . vet ikkje hvorfor, men får det bekreftet gang på gang

Btw LoRd kjenner du meg igjen om eg sier "V[!]OLENT"?
Vis hele sitatet...
Offtopic , men ja
Det kan også være fordi skruf har syntes å gå over til mindre poser, som er mer tettpakka. Jeg gikk fra skruf porsjon til general fordi general enda har store gode poser, noe skruf ikke har lenger. Så kanskje det er problemet, at du får forskjellig størrelse på posene? Ikke vet jeg.. Prøv å tørk deg under leppa først, så går det lenger tid før den renner mye
Du priser kanskje snusen feil? Snus som kommer fra kjøleskapet er fersk, ikke tørr. Det er den beste snusen å prisen, og den måten som mest av alt hindrer renning i kjeften. Grunnen til at det renner kan være

a) Overleppa di er ikke blitt herdet ennå. Hvor mye spytt som dannes avhenger av snusens styrke.
b) Du priser for løst. Løs snus begynner fort å renne. Prisen skal være i passe form (størrelse), passe konsistens og passe pakket.
c) Du har hatt snusen i frysern. Ikke ha snusen i frysern. Vannet som er i snusen fryser til iskrystaller, som gradvis smelter i boksen og gjør snusen våt. Både styrke, smak og saftinnhold endres, og prisen har en tendens til å gå fra hverandre.
d) Du pakker snusen for stor. Når du pakker snusen for stor, holder ikke konsistensen seg og det begynner å renne.
e) Du pakker snusen for lang. Også her holder ikke konsistensen seg. Snusen begynner å renne/løse seg opp.
f) Du er borti med tunga eller drikker mens du snuser. Snusen har en tendens til å løse seg i alt flytende, og har du priset den feil, er snusen bare hardpakket på overflaten, men løs inni.

Egentlig, når du bruker snus, trenger du ikke å prise snusen i handa. Du tar bare en klype snus og pakker den med et eller to klem nedi boksen, også putter du snusen i kjeften. Den lander automatisk innenfor den "gropa" der du pleier å legge snusen og pakker seg selv der inne. Uten å renne. Tror det er måten du priser på som er galt. Prøv, når du priser, å ikke jobbe snusen så lenge i handa at "saft" renner av klumpen. Gjør den det blir snusen våt og har lettere for å renne i kjeften. Det er min erfaring. På de 12-15 årene jeg har snust har jeg aldri opplevd at snusen er best tørr, det er jo helt horribelt!
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Ha tørr munn/leppe før du tar i snusen (Tørk med genseren eller noe.)
Pakk snusen/ brett snusen før du tar den inn.
Bytt til White portion (Foretrekker jeg, kan ha snus opp til 2 timer uten at det renner.)
Ikke stramm leppa, hold leppa slapp.
Ikke drikk noe mens snusen er inni, og ikke spis
Vis hele sitatet...
Men herre jesus da, hvorfor skal man absolutt snuse hvis man ikke takler at det kommer litt snussaft nedi kjeften?

Fatter ikke hva som er problemet med at snusen "renner", men som sagt, det har noe å gjøre med hvor varm den er, en kald og god snus renner mindre
Sitat av randomhero Vis innlegg
Men herre jesus da, hvorfor skal man absolutt snuse hvis man ikke takler at det kommer litt snussaft nedi kjeften?

Fatter ikke hva som er problemet med at snusen "renner", men som sagt, det har noe å gjøre med hvor varm den er, en kald og god snus renner mindre
Vis hele sitatet...
har jeg sagt at jeg har noe imot at snusen renner?
han spurte om tips og hjelp og jeg prøver og hjelpe han utifra mine erfaringer.
Lissomsjef
Gj3dda's Avatar
skrufen har vært litt rar i det siste da. de siste boksene jeg har snust i fra sverige (løs) har vært driiit tørre, og en sjelden gang i mellom har den vært helt fin.
fler som har opplevd det?
Ja, jeg har opplevd det før. I mitt tilfelle kjøpte jeg en stock som hadde gått ut på dato for nesten et år siden så jeg har vel egentlig delvis skyld i det selv. Et godt tips som jeg har brukt i senere tid er å alltid sjekke best før datoen så det blir mindre sannsynlig at du får tørr snus.
Sitat av webBIZ Vis innlegg
skrufen har vært litt rar i det siste da. de siste boksene jeg har snust i fra sverige (løs) har vært driiit tørre, og en sjelden gang i mellom har den vært helt fin.
fler som har opplevd det?
Vis hele sitatet...
fått ca 4 stokker på 2 mnd fra sverige.. ALLE prisene var driittørre, så jeg endte med å selge 2 stokker til fettnubs for 800kr (altså, 800kr pr stokk), å heller kjøpe fra norge <3
Er ikke akkurat ett så stort problem med løs, men porsjoner som renner er bare fyrsj!
Digital nomade
trippy's Avatar
Har ofte problemer med at snusen renner, og fort!
Pleier å dra hånda mi mot leppa helt till leppa er helt tørr så pakker jeg bleia på langs, da renner ikke mine med snakking før etter 30-40 min
Bare la snusen renne... Det er digg, å etter hvert gir det seg. Å den får en litt merkelig konsistens, akuratt som om den tørker å limer seg fast i leppa. Jeg har snus i kjeften 24/7 men jeg bruker bare ca en boks i uka. En klype med snus varer i ca 3 timer.
Vel, Skruf Stark portion, som jeg as a matter of fact sitter med under leppa as we speak, renner sjeldent til meg lengre. Før var dette et svært problem, men det sluttet bare etterhvert, jo mer jeg snuste. Nå renner den bare om jeg snakker mye eller smiler. En ting jeg alltid gjør er å brette den på langs så den blir mer sylinderformet. På denne måten går den ikke ned til tenna og kommer ikke borti spyttet som sirkulerer i munnen og holder seg tørr og fin.
Det kommer mye ann på teknikken din og da.. Prøv å hold spyttet vekk fra snusen. Så renner det ingenting.
Men jeg kan ikke se noe problem i at snusen renner. Det skal jo smake snus av snusen, men man får jo ikke noe smak om snusen skal være tørr etter en halvtime. Det blir jo bare waste av god snus.