Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4885
Jeg deler leilighet med en kamerat sentralt i byen jeg bor i. Bor i 2./øverste etasje, med to jenter under. Disse har vi et greit forhold til, de andre naboene har vi derimot aldri hilst på.
Kameraten min har prøvd hasj et par ganger, men har sluttet nå. Jeg derimot røyker en gang i blant, der jeg senest røyket i går kveld. Jeg og en del kamerater fyrte opp en utenfor på balkongen, og tror nok en del naboer fikk med seg hva som foregikk. Vi kunne nok vært litt mer diskre...
Nå lurer jeg bare på hva som eventuelt kunne skje, om noen av naboene skulle klage på dette. Kan vi bli kastet ut av huseieren for dette? Og hva ville skje om de skulle ringt politiet?
vel, hvordan dere ligger ann i hensyn til loven vil jeg ikke prøve og uttale meg om, men vis dere ikke lagde mye bråk etc, og dere har hyggelige naboer så tror jeg ikke dere trenger og være redde for at de varsler politiet.

Jeg hadde ikke brydd meg om naboen min hadde røykt hasj, derimot vis det hadde vært snakk om heroin etc (de sterkere stoffene), så hadde jeg nok brydd meg.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hvis de går til huseier og klager så er det nok en stor sjanse for at dere kan bli kastet ut.
Alt er jo opp til huseieren. Er han en gammel hippie så har dere jo flaks. Er han en gammel oberst med null tolleranse for alt som er ulovlig så sliter dere litt mer

Men jeg tror ikke dere skal bekymre dere så altfor mye..
Men hva med og spørre naboen om saken? Om de har tatt det videre, hva de syntes osv..
Sist endret av Bombasa; 25. mai 2009 kl. 10:42.
Sitat av Damonchi Vis innlegg
Jeg hadde ikke brydd meg om naboen min hadde røykt hasj, derimot vis det hadde vært snakk om heroin etc (de sterkere stoffene), så hadde jeg nok brydd meg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det egentlig? Hvis man ikke plager deg så er det vel det samme hvilket stoff som intaes eller?

Men On Topic.

Hvis jeg var deg ville jeg bare sørget for og ikke ha noen spor der inne. De(politi/Husvert) må jo faktisk bevise påstanden sin. Og jeg vil tro utfallet også baserer seg på tidligere historie. Har dere vært noen bråkebøtter hele leieperioden kan dette være prikken over i'en for husverten. Har dere ellers vært rolige og betalt punktlig betyr det nok ikke mye.
Sitat av murloc Vis innlegg
Hvorfor det egentlig? Hvis man ikke plager deg så er det vel det samme hvilket stoff som intaes eller?
Vis hele sitatet...
Faktisk ikke, heroin er mye mere ødeleggende for livet enn hasj/marijuana. <jeg hadde også sagt i fra hvis naboen min drev med heroin, ikke for å være drittsekk, men for å hjelpe dem. Det er faktisk ondt å la dem fortsette med heroin.
Sitat av sky_king Vis innlegg
Faktisk ikke, heroin er mye mere ødeleggende for livet enn hasj/marijuana. <jeg hadde også sagt i fra hvis naboen min drev med heroin, ikke for å være drittsekk, men for å hjelpe dem. Det er faktisk ondt å la dem fortsette med heroin.
Vis hele sitatet...
Så du er herren over andre? Ville du gjort det samme med alkoholmissbruk? Han sier også "sterkere" stoffer. Da tanker jeg amfetamin, extacy(selv om det ikke er beviselig skadelig så er det en oppfatning om at dette er av de sterkeste), LSD og kokain. Alle disse er stoffer man fint kan ta uten å bli avhengige. Men selv om faren kansje er større ved noen av disse stoffene så ser jeg ikke noen prinsipiel forskjell.

Alle stoffene er like ulovlige. På hvilken måte mener du forresten at du hjelper noen ved å få dem kastet ut fra hjemmet sitt?
Skal knækkes
Golder's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Så du er herren over andre? Ville du gjort det samme med alkoholmissbruk? Han sier også "sterkere" stoffer. Da tanker jeg amfetamin, extacy(selv om det ikke er beviselig skadelig så er det en oppfatning om at dette er av de sterkeste), LSD og kokain. Alle disse er stoffer man fint kan ta uten å bli avhengige. Men selv om faren kansje er større ved noen av disse stoffene så ser jeg ikke noen prinsipiel forskjell.

Alle stoffene er like ulovlige. På hvilken måte mener du forresten at du hjelper noen ved å få dem kastet ut fra hjemmet sitt?
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at når sky_king sier han hadde sagt ifra så mener han ikke til huseier eller noe slikt med den intensjon å få personen kastet ut, men heller til den instutisjon som måtte passe seg å ta kontakt med i det tilfelle at naboen din har begynt å bruke heroin.

Forøvrig ville jeg selv sagt ifra om naboen minn begynte å bruke heroin eller misbruke alkohol til de grader. Eksempler på hvorfor jeg ville sagt ifra er at alkoholikere kan fort bli voldelige, heroinmisbrukerene blir kyniske og kan for eksempel rundstjele naboene sine for å få rå til neste skudd. Det er klart man ikke vil ha slike naboer.
Sist endret av Golder; 25. mai 2009 kl. 11:22.
Hvis du hadde lest posten mer nøye så pressiserer jeg at så lenge man ikke plager noen så betyr det ikke noe. Og hvordan vet man egentlig at en nabo man ikke kjenner missbruker noe som helst. Hvis noen plager deg så skal man jo si ifra. Uansett årsak egentlig. Hvis naboen stjeler anmelder du han uansett eller?

Og tråden handlet jo om at han var redd for og bli kastet ut av huseier. Så er det ikke naturlig at jeg antar det gjelder i alle svar med mindre annet er spesifisert?

Det er jo en nobel tanke å prøve å hjelpe noen, og det kan man jo ikke si noe på. Men det er litt vanskelig og bare sette seg inn i situasjonen til naboen som du knapt har hilst på. Du kan gjøre vondt verre. Man måtte isåfall ha tatt en skikkelig prat med naboen sin først.
Sitat av magnusK Vis innlegg
Jeg deler leilighet med en kamerat sentralt i byen jeg bor i. Bor i 2./øverste etasje, med to jenter under. Disse har vi et greit forhold til, de andre naboene har vi derimot aldri hilst på.
Kameraten min har prøvd hasj et par ganger, men har sluttet nå. Jeg derimot røyker en gang i blant, der jeg senest røyket i går kveld. Jeg og en del kamerater fyrte opp en utenfor på balkongen, og tror nok en del naboer fikk med seg hva som foregikk. Vi kunne nok vært litt mer diskre...
Nå lurer jeg bare på hva som eventuelt kunne skje, om noen av naboene skulle klage på dette. Kan vi bli kastet ut av huseieren for dette? Og hva ville skje om de skulle ringt politiet?
Vis hele sitatet...

Det vanlige hvis det er voksne ansvarlige mennesker er å tipse politiet hvis en ser bruk av narkotika og kan knytte det til adresser eller personer.

Smugling og salg av narkotika finansierer internasjonal storkriminalitet knyttet til slavehandel, undertrykking av befolkningsgrupper, finansiering av ran, økonomiske kriminalitet og terrorisme.

Tipstelefonen til politiet fungerer greit, og en kan også være anonym. Politiets uroenheter bruker slike tips til å sjekke personer og leiligheter der narkotika omsettes og brukes.

Utleiere ønsker selvfølgelig heller ikke at leiligheten deres skal assosieres med slikt dritt.
Er det ikke pga ett forbud at man har lagt markedet på sølvfat til disse gruppene du nevner?
Politi er ikke kuren mot rus misbruk eller bruk for den saks skyld..
Rus markedet har alltid eksistert, og det vil alltid eksistere. Og jeg synes ikke måten samfunnet generelt håndtere det kan kalles spesielt ansvarlig.
Sist endret av sneipen; 25. mai 2009 kl. 13:53.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
Det vanlige hvis det er voksne ansvarlige mennesker er å tipse politiet hvis en ser bruk av narkotika og kan knytte det til adresser eller personer.

Smugling og salg av narkotika finansierer internasjonal storkriminalitet knyttet til slavehandel, undertrykking av befolkningsgrupper, finansiering av ran, økonomiske kriminalitet og terrorisme.

Tipstelefonen til politiet fungerer greit, og en kan også være anonym. Politiets uroenheter bruker slike tips til å sjekke personer og leiligheter der narkotika omsettes og brukes.

Utleiere ønsker selvfølgelig heller ikke at leiligheten deres skal assosieres med slikt dritt.
Vis hele sitatet...
ikke så veldig objektivt vil jeg nå si. Det er mange sider av narkotika politikk, gjelder å finne den gylne middelvei, eller snu på sammfundets normer slik at folks innstilling til det å ruse seg, så vil problemet bli mindre, med det skjer jo ikke over natten.

men så lenge du faktisk ikke har gjort noe galt så vil nok ikke du få noe problemer med at vennene dine har brukt pipa di.

vil nok heller ikke tro at politiet bryr seg så veldig med "kids" som bruker litt cannabis på en telttur... Som vi alle vet så har de ganske mye større ting å bry seg med. Er du rein så blir det greit skal du se
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ikke la dette skli ut i en narkotikapolitikkdiskusjon, det finnes nok av tråder å diskutere dét i.


Med det sagt spør jeg trådstarter hva han egentlig forventer som svar. Det er du som bor der, og du som kjenner forholdene. Det eneste vi kan svare med er scenarioer ut i fra de alternativene du allerede presiserte:
1. De gjør ingenting.
2. De sier fra til huseier, som kaster dere ut.
3. De ringer politiet.
Muligens kan en kombinasjon av punkt 2 og 3 skje. Ingen av oss kan svare på det, så det du burde gjøre er å tenke litt mer ansvarlig i fremtiden, rydde bort og kaste alle bevis som kan lede til hva dere gjorde den kvelden og vente på eventuelle konsekvenser. Hverken mer eller mindre.
Vet om 2 stykker som har blitt kastet ut av leiligheten pga hasj røyking, men da var det huseieren selv som tok dem.
Hva som skjer kommer helt ann på personen som så det og på huseiers holdning til hasj.
Hadde ikke tenkt noe på det vis jeg var deg, det som skjer skjer, er ikke vits å engste seg.

Ble selv busta av naboen når jeg røyka på en hjemmelagd bong lagd av skolisser, sølvpappir, kulepenn og en flaske
eneste naboen gjorde var å smile fett og ikke bry seg...