Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 7181
seven up:
En stat kan ikke sette opp regler hvor de har muligheten til å ta fra dine barn. Bur meg inn for svarte, grill meg levende på et bål, men ikke kom opp med slike helt ville forslag hvor du går inn i et familieliv og tror du kan leke gud, bare fordi en stat ønsker at et problem skal "fordufte"(dette skjer selvfølgelig ikke uansett, så lenge det er tilgjengelig vil mennesker fremdeles røyke cannabis, og blir det avskaffet er det alltids noe som heter frø.
Som jeg har sagt tidligere: vi er mye flinkere til å lage regler istedenfor løsninger.
Hadde noen kommet opp med at alkohol/sigaretter/snus skulle bli ulovlig ville vi måttet vi også følge disse reglene slavisk? Om noen så hadde truet med våre barn??!!!Åja, du ville ha satt foten ned?Det er det jeg gjør nå!
Sist endret av Jersey Schultz; 22. mai 2009 kl. 16:33.
hehe, ok.. det var egentlig bare det jeg lurte på.. om jeg virkelig forstod deg rett når jeg leste du satt hasjen over dine barn. men da fikk jeg i alle fall et tydelig svar trodde jeg missforstod deg egentlig jeg.

Du sier tydelig at: "en stat ikke kan ikke sette opp regler hvor de har muligheten til å ta fra dine barn" Hvordan stiller du deg til pedofili og seksuelle overgrep på barn? helt topp så lenge alle er i familie? hehe, artige meninger i alle fall! my kind of humor! liker deg allerede!
Sist endret av seven_up; 22. mai 2009 kl. 16:41.
Sitat av seven_up Vis innlegg
hehe, ok.. det var egentlig bare det jeg lurte på.. om jeg virkelig forstod deg rett når jeg leste du satt hasjen over dine barn. men da fikk jeg i alle fall et tydelig svar trodde jeg missforstod deg egentlig jeg.

Du sier tydelig at: "en stat ikke kan ikke sette opp regler hvor de har muligheten til å ta fra dine barn" Hvordan stiller du deg til pedofili og seksuelle overgrep på barn? helt topp så lenge alle er i familie? hehe, artige meninger i alle fall! my kind of humor! liker deg allerede!
Vis hele sitatet...
Det jeg vil si er at barn ikke har noe med foreldrene sine utukter å gjøre, om det er pedofili, butikktyveri, hvitevasking av penger eller cannabis-røyking (overraskende nok er sistnevnte det som i hverdagen blir utført av flest nordmenn.) Jeg har ingenting til overs for skremselspropaganda, og et ufattelig misbruk av de norske lover og regler. For å sette det litt i et bedre perspektiv for deg:

Gud (la oss annta det eksisterer en gud) skapte menneskene, dyrene, plantene og frøene i sitt perfekte verdensbilde.
Cannabis er en plante og kommer fra cannabis-frø, som igjen er skapt av gud. Planten har vært lengre på jordens overflate enn alle lover i verden tilsammen.
Hvis vi hadde spurt gud i dag om han syns det hadde vært forsvarlig å bure mennesker inne som dyr fordi de nyter noen av hans skapelsesverk?
Det at du skriver at du syns det i tillegg er greit at dine barn blir tatt fra deg for samme ugjerning, ville jeg gjerne se du stå for når du prøver å komme inn himmelporten. Ingen har gitt staten rett til å leke gud, og ihverfall ikke mot noe som er skapt av gud selv.
Gud må vel være død...ellers hadde han reagert med avsky for lengst om hvordan ståheia har nede på Tellus ligger ann. Dette er galskap.
Sist endret av Jersey Schultz; 22. mai 2009 kl. 16:57.
Sitat av Kaunda Vis innlegg
For oss som har vært litt rundt og overlevd tenårene, er det godt kjent at hasjrøyking i svært mange tilfeller er synonymt med omsorgssvikt.

Det er også svært sjelden at hasjrøykere klarer å gi den nødvendige grensesetting, omsorg og oppdragelse. Dels kommer dette av at de har gjort bevisste valg om å benytte narkotika som rusmiddel på fast basis, og dels av den sløvende virkningen hasj har på den kognitive funksjonene.

Det er viktig at en ikke ser på barna som foreldrenes eiendom. Barna har krav på gode oppvekstvilkår uavhengig av foreldrenes feiltrinn. Å bli "tatt fra" ungene er ingen straff, men et tiltak for å sikre barnas utvikling fra farlig negativ påvirkning.
Vis hele sitatet...
Jeezez. Hvordan greier du å være så forbanna firkantet hele tiden? Hva slags miljø var det du vokste opp i? Selv så har jeg kjent flere dårlige folk som jeg ikke har noe til overs for, men mesteparten av folkene jeg kjenner er ORDENTLIGE FOLK som har ordentlige liv. Ettersom det er mange som røyker/har røykt hasj sier det seg selv at det er sværte mange tilfeller med omsorgssvikt, men vil ikke tro at den totale andelen røykere som forsømmer barna sine er noe stor av den grunn. Blir like dumt som å si at alkohol er synomymt med omsorgssvikt, ettersom i svært mange av omsorgssvikttilfellene er det også alkohol i bildet.

Det er jo ikke bare foreldrene det er snakk om her da. Det går jo like mye utover barna. Jeg er helt for at barn blir sendt andre steder om de ikke blir tatt vare på. Men mesteparten av de som røyker er som sagt normale folk. Skal barn bli tatt fra dem fordi de velger å ta seg et blås i ny og ne? Da blir jo barna straffet og.

Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
seven up:
En stat kan ikke sette opp regler hvor de har muligheten til å ta fra dine barn. Bur meg inn for svarte, grill meg levende på et bål, men ikke kom opp med slike helt ville forslag hvor du går inn i et familieliv og tror du kan leke gud, bare fordi en stat ønsker at et problem skal "fordufte"(dette skjer selvfølgelig ikke uansett, så lenge det er tilgjengelig vil mennesker fremdeles røyke cannabis, og blir det avskaffet er det alltids noe som heter frø.
Som jeg har sagt tidligere: vi er mye flinkere til å lage regler istedenfor løsninger.
Hadde noen kommet opp med at alkohol/sigaretter/snus skulle bli ulovlig ville vi måttet vi også følge disse reglene slavisk? Om noen så hadde truet med våre barn??!!!Åja, du ville ha satt foten ned?Det er det jeg gjør nå!
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan de det. Hele opplegget går jo ut på at barn skal ha de aller beste oppvekstsvilkår. Det er jo ikke automatisk slik at de som blir tatt for kjøp av cannabis mister omsorgsretten. Handler jo mer om at det blir sent inn en bekymringsmelding til barnevernet. For min del har det ikke en dritt å si om folk drikker eller røyker hasj på hverdager og med barn til stede. Det SKAL IKKE SKJE. Barn skal lære at rus er noen man holder til helger og det er ingen andre rollemodeller som er viktigere for barna enn det man selv er. Når det er sagt så finnes det mange andre og i mine øyne verre ting som foreldre utsetter barn for. Om man begynt å sende meldinger til barnevernet for slike ting så ser jeg ikke problemet med at folk som fyllekjører, kjører for fort, etc. også vil få tilsvarende bekymringsmeldinger ettersom de og setter barna i fare. Jeg synes ikke at det å bli tatt med hasj skal direkte rettferdiggjøre at barnevernet blir koblet inn. Til det er det alt for mange forskjellige sitasjoner folk er i. Om de tar en person som henger på Oslo s med 30g til salgs så er det klart at det burde vekke litt bekymringer. Om de derimot tar en person for kjøp uten at barn er med synes jeg ikke det har noe å si. Det må bli behandlet litt utifra situasjonen.

Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Det jeg vil si er at barn ikke har noe med foreldrene sine utukter å gjøre, om det er pedofili, butikktyveri, hvitevasking av penger eller cannabis-røyking (overraskende nok er sistnevnte det som i hverdagen blir utført av flest nordmenn.) Jeg har ingenting til overs for skremselspropaganda, og et ufattelig misbruk av de norske lover og regler. For å sette det litt i et bedre perspektiv for deg:

Gud (la oss annta det eksisterer en gud) skapte menneskene, dyrene, plantene og frøene i sitt perfekte verdensbilde.
Cannabis er en plante og kommer fra cannabis-frø, som igjen er skapt av gud. Planten har vært lengre på jordens overflate enn alle lover i verden tilsammen.
Hvis vi hadde spurt gud i dag om han syns det hadde vært forsvarlig å bure mennesker inne som dyr fordi de nyter noen av hans skapelsesverk?
Det at du skriver at du syns det i tillegg er greit at dine barn blir tatt fra deg for samme ugjerning, ville jeg gjerne se du stå for når du prøver å komme inn himmelporten. Ingen har gitt staten rett til å leke gud, og ihverfall ikke mot noe som er skapt av gud selv.
Gud må vel være død...ellers hadde han reagert med avsky for lengst om hvordan ståheia har nede på Tellus ligger ann. Dette er galskap.
Vis hele sitatet...
Hva er det du egentlig mener? Mener du å si at uansett hva foreldrene gjør så er familielivet noe staten skal holde seg utenfor?

Og hold gud utenfor. Blir for søkt å bruke han/henne som et argument.
Sist endret av Sinister; 22. mai 2009 kl. 19:07.
Sitat av seven_up Vis innlegg
Det virker som det er en del missoppfattninger omkring her? det som står i artikkelen er vel virkelig at politiet vil gi barnevernet en bekymringsmelding? dette har da ingenting med å ta noe barn fra noen? sett dere litt inn i hvordan og hvorfor foreldre mister omsorgsretten for sine barn. Det er det absolutt siste som skjer i alle sammenhenger, man prøver med alt før dette. Type hjelpefamilie som virker som en "mentor" for familien, helsetjenester som hjelper til, miljøarbeidere som går inn å avlaster familien ved behov. Støttekontakter for foreldre og barn. Det skal Utrolig mye til for at et barn skal bli tatt fra sine foreldre! Dette skjer ved seksuellt missbruk, fysisk missbruk eller sterk omsorgssvikt, type "store narkotika problemer" [COLOR="Red"]psykiske sykdommmer hos foreldre osv[/COLOR]! En indikator på omsorgssvikt vil være narkotika bruk i hjemmet, da dette ikke er ansett som en tegn på en lykkelig familie. Derfor vil barnevernet avtale et møte å se ann situasjonen, er man en normal familiefar som greier å prate for seg, holder dette, og barnet vil aldri bli tatt fra. Møter man derimot opp med jointen i hånden kan det bli iverksatt tiltak som nevnt ovenfor. (det samme skjer om du møter påvirket av alkohol på et slikt møte) til alle dere som liker å sammenligne de to rus typene. Ellers skjer det ingen ting! Et godt eksempel på hvor drøye norge er med å ta fra foreldre retten til sine barn, er Christoffer?? eller hva den lille gutten på 9 år eller noe som ble utsatt for vold av stefar i kristiansand eller noe for 2-3 uker siden, og døde. Far i den familen har forsatt ikke mistet barn nr 2. men nå ville selvsagt barnevernet gå inn å sjekke om han er skikket til dette...
Vis hele sitatet...
Psykiske sykdommer hos foreldre gir ikke automatisk rett for barnevernet å fjerne barna fra foreldrene. Det utføres i grunn en undersøkelse om foreldrene er, på tross av sin mentale tilstand, skikket til å ha omsorgen for barna eller ikke. Det finnes eksempler der den ene er schizofren eller manisk depressiv og den andre frisk eller normal, hvor disse er skikket med omsorgsrett for barnet. Foreldrene vil ikke skille seg distinktivt ut i fra andre foreldre, som i overført betydning betyr at psykiske sykdommer ikke har så store betydninger i denne sammenheng - [COLOR="Red"]som for eksempel alvorlig narkotika problem[/COLOR] - som ironisk nok i seg selv regnes som en psykisk sykdom.

Av den grunn forstår en at psykisk syke kan på lik linje med normale, friske mennesker, vise seg å være uskikket til omsorgsretten til barn også, selv om det viser seg at de kunne oppdratt ungene på best mulig måte. Vet ikke om dette gjelder spesielt der begge foreldrene viser seg å være psykisk syke, men det vil vel legges til grunn om de har vist tegn til ustabilitet eller ikke. Det er verdt å merke seg at en kan være psykisk syk men stabilt mentalt og psykisk syk men ustabil. Dette gir forståelig nok en betydning som spiller en stor rolle for hvordan barnevernet vurderer de psykisk sykes skikkethet.

Ville bare poengtere at psykiske lidelser i familien er ikke ensbetydende med at omsorgsretten fra barnet ditt blir tatt fra deg - det må betydelig mer enn lidelsene alene...
paranoy: jepp! presis det jeg ville frem til også, mente selvsagt ikke at om man er psykisk syk vil man automatisk bli fratatt noe barn, men om det er til skade for barnet vil det skjer, men selvsagt med en grundig utredning først. Var liksom det jeg ville frem til når jeg startet her, at selv om man sender en bekymringsmelding til barnevernet så betyr det i bunn og grunn ingenting om man greier å skikke seg til barnets beste, samme gjelder å ta seg en joint på kvelden, ingen merker det om man greier å skikke seg å oppfylle sine plikter som foreldre!
Vet ikke om det allerede har blitt tatt opp (har ikke lest alt..)

P4 (Oslo): - Det er en lang vei mellom det å røyke hasj og å miste omsorgen for barna sine.

Kilde: http://www.p4.no/story.aspx?id=310197
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hasj er ulovelig. Det er noe jeg har tatt stilling til, og bruker/kjøper derfor ikke stoffet.

Hadde det vært lovelig, på lik linje med alkohol så hadde nok saken vært en helt annen, men slik er det ikke, og kommer med all sansynlighet heller ikke til å bli de neste 50 årene.

Heller drikke meg dritings engang for mye enn å få drit på mitt (til nå) rene rulleblad.
Et rulleblad med kun cannabisrelatert innhold er fremdeles et rent rulleblad, IMO
Sist endret av dalle; 28. mai 2009 kl. 23:17. Grunn: glemte et ord ^^
Hadde bare hasj blitt lovlig hadde det vert mye enklere.. og bedre... og færre narkomane..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av dalle Vis innlegg
Et rulleblad med kun cannabisrelatert innhold er fremdeles et rent rulleblad, IMO
Vis hele sitatet...
Ja, og hva betyr din mening når jeg skal søke jobb i fremtiden?
Sitat av itZsaiN Vis innlegg
Det som gjør hasj farlig er missbruk over flere år
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en kvinne som har røkt i over 40 år. Helt normalt menneske. Har hus, jobb og en sønn med utdanning. Så lenge man er mentalt stabil, så er ikke hasj farlig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg kjenner en kvinne som har røkt i over 40 år. Helt normalt menneske. Har hus, jobb og en sønn med utdanning. Så lenge man er mentalt stabil, så er ikke hasj farlig.
Vis hele sitatet...
Problemet er at ein måte å finne latente psykiske problemer på er hasj.

Ikkje gjer deg sjølv den bjørnetenesta at du bagatelliserer skadevirkningene. Sett deg inn i skadevirkningene, og ta dei med i legaliseringsdebatten. Slik du oppfører deg får du legaliseringsbevegelsen, og deg sjølv, til å sjå ut som ignorante tullinger som ikkje vil ta innover seg at hasj *HAR* skadevirkninger.
kanskje dette vil være svaret på om man "trygt" kan røyke cannabis?

http://www.dagbladet.no/2009/06/04/m...visen/6463396/