Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3657
Det startet med at spill hakket, så jeg kjørte Malwarebytes. Den fant noen virus, + en ip adresse som prøvde å koble seg på pc'n hvert 5. sekund.

Jeg ble ikke kvitt viruset, så jeg formatterte. Det var da problemene kom. "Hjelp" på Chrome ble spammet, så hjelp på Windows, og i spill. I CS: Source ble "G" spammet, som er knappen for å kaste våpen. Jeg kunne ikke lenger "CTRL + A & D" som er crouch + venstre & høyre.

Jeg har en (bærbar) Lenovo Y50-70 Ci5 2.8 8GB/500 + 8 SSD GTX860m Fhd W8 (Med Windows 8.1).

Jeg har formatert den, med Lenovo one key recovery knapp, og med usb installasjon. På video'n jeg linker til er det Windows hjelp som blir spammet.

Når PC'n begynnte å tulle etter usb installasjon av Windows, la jeg inn et probramm som heter "AquaKeyTest". Det viser hvilke knapper PC'n registrerer når jeg trykker. Det bekreftet opplevelsene mine i spill.

Her er video av at PC'n klikker: https://www.youtube.com/watch?v=fS1F...ature=youtu.be


Er dette hardware eller software? Er det en løsning på dette?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du sølt noe væske på tastaturet ditt? Det kan virke som om en eller flere taster henger.
Hva sier AquaKeyTest?
Trådstarter
24 0
Har ikke sølt noe på pc'n.
Aquakeytest viser blandt annet at pc ikke registrerer A og D når jeg holder ned ctrl. Mange andre kombinasjoner som fusker også. Men alle tastene virker upåklagelig hver for seg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
24 0
Bump. Gir 300,- i pris til den som kommer med forslaget som redder PC'n (førstemann selvsagt).
Recovery partisjonen kan være infisert også. Ville gjort som så:

1.Formatert minnepenn - laste ned ny version av windows(ifra en annen pc).
2.Formater hele HD på laptop inkludert alle partisjoner
3.Installert ifra minnepenn..

Dette burde ordne problemet..
En mulighet er å kjøpe en ny harddisk og Windows-nøkkel
Hei, har du forsøkt å se om problemet vedvarer selv om du kobler ut keyboard? Ville testet det først, om det fortsetter med tastatur utkoblet er det definitivt software relatert. Ville isåfall formatert hele PCen, fjernet alt og lagt inn alt på nytt.
Last ned en Linux distro (Mint f.ex) og boot opp i Live-CD modus. Vedvarer feilen i Linux óg så må det være et hardware-problem (søl, støv, etc...).
Trådstarter
24 0
Takk for svar.

solarfields: Det har jeg prøvd, men det hjelper ikke

Grossie: Alle tastene fungerer hver for seg, det er når jeg taster inn kombinasjoner den gjør seg vanskelig.

Jeg får prøve tipsene til xgeir og påla, i den rekkefølgen.