Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3321
Har i det siste begynt å irritere meg over all dobbelmoralen som tilsynelatende "gode lovlydige borgere" lirer fra seg. Et eksempel er hvis jeg skulle nevne på jobben at å ta seg en joint ikke er så farlig, da hadde jeg blitt lekset opp og ned over hva slags kriminell kjeltring jeg er og hvordan livet mitt kommer til å gå te helvetet bla bla bla. Men når de som er litt mer glad i dråpene kommer med halvt sammenklistrede øyne om mandagen og forteller hvor mange øl og shotter de klarte å kvelve i seg før hukommelsen tok kveld, da smiles det og vitses og ingen skade skjedd liksom. Så oppnår de omtrent heltestatus hvis de har drukket til de stuper. Liksom ingen ord fra allmenheten om at alkohol er et av de stoffene som gjør deg mest voldelig og ruset av alle stoff. Det er jo lovlig!
Skulle jeg sagt som "de lovlydige", hadde jeg sagt at "begynner du å drikke, kommer du til å drikke deg fra hus og hjem og havne på gaten" Eller noe i den stilen.
Det finnes faktisk alternativ til alkohol som kan brukes, så lenge det brukes med måte. Problemet er at de fleste tror at alt anner en "snille alkohol" er like avhengighetsskapende som heroin.For det "sto i avisen".Og da er det sånn.
Akkurat som Ecstasy skremmepropagandaen som florerte på 90 tallet, der man fikk store hull i hjernen etter gjerne bare 1 gangs bruk. I ettertid har det vist seg at E er et av de mindre farlige stoffene der ute, så lenge det brukes med måte. Måtehold er nøkkelen for alt. Anbefaler folk å gå inn på youtube og søke opp "Britains 20 most dangerous drugs", der man har ramset opp hvor "farlig" stoffene er etter rangering. Kanskje en del trangsynte folk kunne få opp øynene sine litt.

Burde vel kanskje stått under "rusdebatt".Sorry
Sist endret av Jonnypuma; 3. mai 2009 kl. 08:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Endel av problemet er at vi har drukket alkohol her i landet pluss 1200 år, det er akseptert hos de fleste som rusmiddel.
Vet ikke hvor lenge hasj har vært tilgjengelig i Norge men kanskje 40 år.
Men du har et godt poeng.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av eL Bohondo Vis innlegg
Vet ikke hvor lenge hasj har vært tilgjengelig i Norge men kanskje 40 år.
Men du har et godt poeng.
Vis hele sitatet...
Det har vært tilgjengelig i flere hundre år i Norge, men kanskje ikke så mye brukt.
Sist endret av Mexxy; 3. mai 2009 kl. 12:26.
Veldig enig med deg her Jonnypuma! Men vil legge til at dette gjelder nesten alt, altfor mange lar seg påvirke av "allmenheten" og medie, istedenfor å faktisk finne ut fakta selv. KP til deg!
Å tenke selvstendig er noe alle tror de gjør, men mange ser ikke hvor de får all innflytelse fra. Å skille seg ut på andre måter enn det som er akseptert er ikke alltid like akseptert. Selv om man blir stadig fortalt at man skal være seg selv, så stresser så mange med å være like andre..

Om dette gjelder rus, så ser man det lignende tedenser i andre totalt urelaterte ting. Nøkkelen er vell at alle vil bli akseptert, derfor er det ett mindretall (?)som faktisk tørr å mene noe annet osv.
Vet ikke hvor mange som passer til det jeg har skrevet ovenfor... hehe.

Ja, jeg er fjern..

Btw.. Enig i mye av det du sier.
Sist endret av sneipen; 3. mai 2009 kl. 23:50.
Slik samfunnet er idag må man vel bare føye seg etter normene. Det er rett og slett tabu og komme på jobb mandags morgen og si hvor stein man var i helga, og fortelle om han ene kompisen som var så fjern osv.

Som det ble sagt "Britains 20 most dangerous drugs" - hadde alkohol vært en oppfinnelse som kom i de senere årene hadde det garantert vært ulovlig.

btw, bra sagt sneipen
Det er virkelig synd på deg, Johnnypuma. Akk, for en skjebne! Å holde stille om sitt rusbruk, men å samtidig ha fordommer mot folk du egentlig ikke kjenner.

Vi har alle en tendens til å undervurdere våre kolleger og medmennesker... tar du deg tid til å finne ut hva deres meninger faktisk er, så er det en viss mulighet for at du blir positivt overrasket, iallfall når det kommer til cannabis.
Alle har en venn som røyker, eller en venn av en venn som røyker - hvis de ikke røyker selv, da.

Det blir sagt gang på gang her, røykere kommer i alle slags varianter. Alt fra oljearbeideren, til Star Wars-geeken eller superstudenten med en sterk femmer i alle fag.

Ikke så far-fetch at du finner én person med iallfall litt sympati til en stakkars stoner.
Sitat av Jonnypuma Vis innlegg
Har i det siste begynt å irritere meg over all dobbelmoralen som tilsynelatende "gode lovlydige borgere" lirer fra seg. Et eksempel er hvis jeg skulle nevne på jobben at å ta seg en joint ikke er så farlig, da hadde jeg blitt lekset opp og ned over hva slags kriminell kjeltring jeg er og hvordan livet mitt kommer til å gå te helvetet bla bla bla. Men når de som er litt mer glad i dråpene kommer med halvt sammenklistrede øyne om mandagen og forteller hvor mange øl og shotter de klarte å kvelve i seg før hukommelsen tok kveld, da smiles det og vitses og ingen skade skjedd liksom. Så oppnår de omtrent heltestatus hvis de har drukket til de stuper. Liksom ingen ord fra allmenheten om at alkohol er et av de stoffene som gjør deg mest voldelig og ruset av alle stoff. Det er jo lovlig!
Skulle jeg sagt som "de lovlydige", hadde jeg sagt at "begynner du å drikke, kommer du til å drikke deg fra hus og hjem og havne på gaten" Eller noe i den stilen.
Det finnes faktisk alternativ til alkohol som kan brukes, så lenge det brukes med måte. Problemet er at de fleste tror at alt anner en "snille alkohol" er like avhengighetsskapende som heroin.For det "sto i avisen".Og da er det sånn.
Akkurat som Ecstasy skremmepropagandaen som florerte på 90 tallet, der man fikk store hull i hjernen etter gjerne bare 1 gangs bruk. I ettertid har det vist seg at E er et av de mindre farlige stoffene der ute, så lenge det brukes med måte. Måtehold er nøkkelen for alt. Anbefaler folk å gå inn på youtube og søke opp "Britains 20 most dangerous drugs", der man har ramset opp hvor "farlig" stoffene er etter rangering. Kanskje en del trangsynte folk kunne få opp øynene sine litt.

Burde vel kanskje stått under "rusdebatt".Sorry
Vis hele sitatet...
Hva er det egentlig du prøver å få frem? Er det at du også skal kunne skryte av eget rusbruk? Har du et problem med alkoholbruk? Eller vil du bare spre kunnskap om diverse farer ved rusbruk?

Jeg personlig foretrekker alkohol over hasj, og verken blir eller har blitt aggressiv under alkoholrus.
Du er jo faktisk kriminell når du har røyka hasj, selv om det på mange måter er bedre enn alkohol.

Det er stort sett menn som skryter av hvor mye de har drukket og hvor fulle de har vært. Går på det som starter i barnehagen "pappan min er sterkere enn pappan din" og som etterhver utvikler seg til "tissen min er større enn tissen din".

Både hasj og alkohol er skadelig, men bare alkoholen er lovlig. Hadde alkohol kommet som noe nytt i dag hadde det aldri i verden blitt lovlig, men det har vært på "markedet" så lenge at det blir håpløst å stoppe det.

De som ser veldig ned på hasj er de som ikke kjenner noen som røyker/røyker selv/vet litt om det. Da ser de for seg hasj-røykere som sløve folk i skitne joggebukser som sitter i et mørkt og rotete rom og hører på reggae.
Sitat av zenzen0 Vis innlegg
Jeg personlig foretrekker alkohol over hasj, og verken blir eller har blitt aggressiv under alkoholrus.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo ikke slik at alkohol og hasj har samme virkning på gud og hvermann (tenker da på hvert nytelsesmiddel induviduelt).
Sinnstemning spiller en stor rolle i begge tilfeller.

Å si at alle blir agressive av alkohol er som å si at alle får psykiske skader av hasj. Eller, at alle som kjører bil alltid kjører forsvarlig... Litt offT, men likevel..
Sitat av Froydis Vis innlegg
Nå er det jo ikke slik at alkohol og hasj har samme virkning på gud og hvermann (tenker da på hvert nytelsesmiddel induviduelt).
Sinnstemning spiller en stor rolle i begge tilfeller.

Å si at alle blir agressive av alkohol er som å si at alle får psykiske skader av hasj. Eller, at alle som kjører bil alltid kjører forsvarlig... Litt offT, men likevel..
Vis hele sitatet...
Føler bare for og tilføye , utrolig stor forskjell på hvilken virkning man får utifra hvilken type alkohol du inntar.
Øl blir nesten som en svak valiums rus.
Mens sprit kan oppleves som en mer gira rus , og endel reagerer på sprit med aggresjon.

Sitat av Froydis Vis innlegg
Nå er det jo ikke slik at alkohol og hasj har samme virkning på gud og hvermann (tenker da på hvert nytelsesmiddel induviduelt).
Sinnstemning spiller en stor rolle i begge tilfeller.

Å si at alle blir agressive av alkohol er som å si at alle får psykiske skader av hasj. Eller, at alle som kjører bil alltid kjører forsvarlig... Litt offT, men likevel..
Vis hele sitatet...
At jeg ikke blir aggressiv av alkohol nevnte jeg fordi trådstarter vinklet innlegget sitt i retningen "alle som drikker er en gjeng aggressive bavianer".
Trådstarter
Jeg røyker ikke selv hasj, drikker i festlig lag, men det er ikke poenget. Poenget er at jeg syntes det blir feil å svartmale måteholdig bruk av andre rusmidler, så lenge en selv rangler på fylla både titt og ofte selv. Og at en del folk burde se etter andre informasjonskilder enn bare skremselspropaganda. Når det sitter selvutnevnte eksperter og forteller med at "hjertet på en kar stoppet pga at han hadde spist syre", skjønner jeg at innsikten er rimelig grunn. Og det er ganske latterlig at folk tror at selv om et stoff er lovlig, så er det fritt for skadevirkninger. Mente ikke at alle som drikker er aggresive bavianer, prøvde heller å få frem at en i alkorus gjerne er mer utsatt for skader og slikt, da en gjerne mister kritikken og balanseevne o.l i høyere rad enn andre rusmidler. Folk som blir overstadig på alko, kan gjerne bli mer klar i toppen etter inntak av diverse stimulanter. Skjelden du ser folk på amf rave rundt med ustø gange. Men klart, amf har sine bivirkninger det og. Det er derfor jeg understreker at ved måtehold og disiplin og respekt for riktig dosering er det få stoffer som egentlig er direkte farlig.(og nå snakker jeg ikke om Heroin,Benzo eller GHB som har liten feilmargin på doseringene før det kan gå gale).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Satt med noen par klassekamerater på skolen her om dagen da en diskusjon om spania kom opp, og han ene begynte å prate om at der røyker dem ikke vanlig sigaretter, men masse hasj. Så sier han " Tro'kke det er så farlig som folk ska ha det tilm for ellers hadde jo hele bunten vært daue for lenge sia" før en annen som sitter der bryter inn og sier "teknisk sett er det ikke farligere en tobakk, men det er hvis du får for mye av det at man kan få hjerneskader osv blabla".

Hadde jo lyst å si noe så klart, men da hadde jeg jo blitt stempla som kriminel narkoman med engang...frustrerende
Altså, jeezes, hva slags venner har man om man ikke får lov til å legge fram vitenskapelige fakta på bordet i diskusjoner uten å bli stemplet som noe negativt? I det hele tatt ytre sine meninger?
Sist endret av Sky; 17. mai 2009 kl. 01:34.
Klassekamerater og venner regner jeg som to forskjellige ting
Hvorfor bry seg om hva klassekamerater stempler deg som? Ihvertfall om de er så langt bak mål at de stempler personer utifra argumentasjon de bruker i diskusjoner. Om du da hadde lyst til å legge objektive fakta på bordet, og ikke: Ey, folkens! Hasj er fett da liksom!. I sistnevnte tilfelle så forstår jeg at du fryktet stempelet.
han ene visste tydelighvis at jeg drev/har drevet med det, så tenkte det ikke ville vært så lurt. Vil liksom holde tallene på folk som vet det nede... bør være fullt forståelig.
Fult forståelig, men hvis du står på dine meninger og faktisk kan bruke andre kilder enn "de store skumle/skremmende" faktaene, så ser jeg ikke hvorfor en skulle la være å delta i en diskusjon som en faktisk har litt erfaring fra?
ble overaska at XTC er mindre farligere en cannibis i den dokumentaren.
jeg hadde da vel aldri kommet med noen skumle fakta om jeg skulle prøvd å forsvare det....og det å vise erfaring kan være å halveis røpe seg.
Sitat av Isbit Vis innlegg
ble overaska at XTC er mindre farligere en cannibis i den dokumentaren.
Vis hele sitatet...
Det må være helt ren xtc(mdma) greia med xtc er at man aldri vet helt sikkert hva som er i den. Er du uheldig kan det være en kynisk og grådig jævel som har putta alt mulig dritt i pillen. Da blir det plutselig ganske mye farligere en cannabis.