Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3111
Hei! Vurderer og prøve meg på litt telefonsalg, hva tenker folket? Jeg trenger ikke og tjene 100k i mnd, men 10-20k, litt ekstra ved siden av studiene. Har NULL forhåpningener, siden alle sier det er grusomt yrke

Er snakk om ett, de operere med fastlønn + 950,- pr salg. Det er vel ikke helt galematias da? 20 i salg i måneden, så er vi der.
Nei, hvis du må spørre er det ikke verdt det. Det er et grusomt yrke.
Trådstarter
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Nei, hvis du må spørre er det ikke verdt det. Det er et grusomt yrke.
Vis hele sitatet...
Men 1000,- pr salg, er det så ille?
Sitat av klattus Vis innlegg
Men 1000,- pr salg, er det så ille?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hva du selger, men ikke så ille, bare ofte man ikke trenger tingene som blir solgt over tlf, er jo bare å prøve, dog finn ett "lettselglig" produkt
Det er kanskje en grunn til at du får såpass for et salg, i mine ører høres det typ ut som sand i Sahara salg. Altså noe folk overhodet ikke trenger men som de ender opp med å kjøpe fordi selgere er desperate etter penger.
Sitat av klattus Vis innlegg
Men 1000,- pr salg, er det så ille?
Vis hele sitatet...
Hva er det bedriften selger? Tv pakker? Internett? Telefonabonnement? Orker du å få hundre nei/avslag før du får et ja?

Mitt forslag er å legge bort tanken ved utgående salg. Grunnlønna er værre enn slavelønn og utgående salg er ikke for hvem som helst. Da ville jeg heller hatt en 50% stilling innen support.
Sist endret av Superspurv; 1. juli 2023 kl. 12:03.
Kommer helt ann på hva du selger,har jobba som det før når jeg var 17,varte vell i 3 mnd.det selskapet føltes ut som rein svindel
Trådstarter
Sitat av JayHova Vis innlegg
Kommer helt ann på hva du selger,har jobba som det før når jeg var 17,varte vell i 3 mnd.det selskapet føltes ut som rein svindel
Vis hele sitatet...
Hvordan var lønnsmodellen? Bare provisjon?
Jobbet med telefonsalg siden jeg var 18, er nå 27.

Er en grunn til at det er mye gjennomfart på kontorene.

Man må tåle mye dritt på telefon, men takler man det og er oppegående sosialt. Så kan det være både enkle penger og en grei side hustle! Jeg er fra innlandet // bondelandet og spiller mye på dialekten!

Jeg har en direkte avtale med et mobilselskap i Norge, og jobber fra utlandet, jeg jobber mellom 3-5 timer om dagen og tjener godt over 60 i gjennomsnitt! Men som sagt noen takler det andre ikke… er bare en måte og finne ut det på
Et lite tips for å maksimere antall salg per samtale:

Du sløser ikke bort tiden din om du ringer noen andre enn meg.
Sist endret av supercali; 1. juli 2023 kl. 19:38.
Trådstarter
Sitat av fredzzzerg Vis innlegg
Jobbet med telefonsalg siden jeg var 18, er nå 27.

Er en grunn til at det er mye gjennomfart på kontorene.

Man må tåle mye dritt på telefon, men takler man det og er oppegående sosialt. Så kan det være både enkle penger og en grei side hustle! Jeg er fra innlandet // bondelandet og spiller mye på dialekten!

Jeg har en direkte avtale med et mobilselskap i Norge, og jobber fra utlandet, jeg jobber mellom 3-5 timer om dagen og tjener godt over 60 i gjennomsnitt! Men som sagt noen takler det andre ikke… er bare en måte og finne ut det på
Vis hele sitatet...
Satan da! Er det ren provisjon? Eller tjener du på fastlønn og?
Telefonsalg kan være chill som f det. Jeg solgte telefon abonnement en gang i tiden, med det abonnementet så kunne polakker ringe gratis til Polen(var i tidlig 2000). Det gikk som hakka møkk så lenge det var polakker jeg prata med, så jeg la bare på når det sto Ola Nordmann på "next call". Tjente rått, provisjon pr. Salg, og en ellers laber lønn i grunn.

Prøvde dog en gang til noen år senere. Og da solgte jeg dasspapir. Var ikke lite fett. Men var spenn å hente der og!

En stor del av å lære seg å jobbe er å stå i litt dritt for ett mål, som i ditt tilfelle er spenn. Så du har ingenting å tape på å prøve.
Sitat av klattus Vis innlegg
Satan da! Er det ren provisjon? Eller tjener du på fastlønn og?
Vis hele sitatet...
Stemmer, jeg jobber på ren provisjon.

Lønn i timen kan jo være en grei sikkerhet i starten, men jeg har ikke det behovet lenger.. i tillegg så jobber jeg ikke veldig mange timer i uka for den lønna..

Men som sagt noen mestrer det andre ikke… og det er kun en måte og finne ut det på fikser du det, kan det absolutt generer kroner!!

Sitat av klattus Vis innlegg
Satan da! Er det ren provisjon? Eller tjener du på fastlønn og?
Vis hele sitatet...
Send meg gjerne en dm, om du skal gå for det! Så kan jeg gi deg noen gode tips på veien. Hva er det de selger?
Sist endret av fredzzzerg; 1. juli 2023 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette luktet kosttilskudd lang vei.

Med mindre du bevisst ønsker å scamme folk, så styrer du unna.
Folk som handler av telefonselgere må da vere en utdøende rase-finnes de fortsatt? 80-90 tallet fantes mange av den rasen men tenker at de nå begynner å bli sjeldne rødlistede arter?
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Folk som handler av telefonselgere må da vere en utdøende rase-finnes de fortsatt? 80-90 tallet fantes mange av den rasen men tenker at de nå begynner å bli sjeldne rødlistede arter?
Vis hele sitatet...
Produktene som selges er ikke det samme lengre. Tipper kosttilskudd er kjempelett å selge, iallefall til damer i overgangsalderen.
Trådstarter
Sitat av fredzzzerg Vis innlegg
Stemmer, jeg jobber på ren provisjon.

Lønn i timen kan jo være en grei sikkerhet i starten, men jeg har ikke det behovet lenger.. i tillegg så jobber jeg ikke veldig mange timer i uka for den lønna..

Men som sagt noen mestrer det andre ikke… og det er kun en måte og finne ut det på fikser du det, kan det absolutt generer kroner!!



Send meg gjerne en dm, om du skal gå for det! Så kan jeg gi deg noen gode tips på veien. Hva er det de selger?
Vis hele sitatet...
Mobil abonnement.
Bra betalt.
Men må du spørre om det, er du ingen selger.

Kan du Selge sand i Sahara, og snø på Svalbard , blir du rik.

Så prøv en uke, de fleste klarer ikke det, om de ikke kan det.
Kan du, tjener du lett 25k i uka etter skatt.
Trådstarter
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Bra betalt.
Men må du spørre om det, er du ingen selger.

Kan du Selge sand i Sahara, og snø på Svalbard , blir du rik.

Så prøv en uke, de fleste klarer ikke det, om de ikke kan det.
Kan du, tjener du lett 25k i uka etter skatt.
Vis hele sitatet...
Hva vil du si kjennetegner en god selger? Utadvendt? Glad i og prate?
Manipulasjon, kjenner folk som tjener fett på salg men tipper en god del av kundene deres sitter med en bismak etter inngått avtale.

Man skal i utgangspunktet prøve å selge et produkt de ikke vil ha og i tillegg har mange et hat mot pågående selgere.

Kan ikke være bra for huet å jobbe i det yrket der.
Så prøv en uke, de fleste klarer ikke det, om de ikke kan det.
Kan du, tjener du lett 25k i uka etter skatt.
Vis hele sitatet...
Om du vil prøve deg som selger så anbefaler jeg at du gir det noe mer tid enn en uke. Selv gode selgere knekker neppe koden i løpet av en uke. Er du seig, sta og hater å ikke vinne er det gode egenskaper for å gjøre det veldig bra som selger. Jeg vil si at dersom du gir det et par eller kanskje 3 måneder så vet du om selger er rett for deg eller ei. De beste selgerne tjener veldig godt. Bra selgere tjener helt greit og budsjett-selgere som strever med å selge til budsjett ville nok hatt det enklere i andre jobber.

Når jeg skrev sta og hater å tape er det likevel greit å tenke på at du ikke må ta avslag og evt. ufine kunder personlig. Ikke fokuser på de du ikke solgte til. Fokuser på at neste samtale blir et salg.
Manipulasjon etter alle kunstens regler.
Alle ja. Var en gang bokselger, interessant med hjemmeværende om du skjønner, og det var leksikon.

Ett jævlig bra triks, lært via lydbøker i hvordan manipulere….

Ett eks; Får du noen til å svare JA, på 6 spørsmål man autamtisk svarer ja på, vil det syvende i 80-90% av tilfellene også være ja. Automatisk.

Skriv ned de seks første, legg til ditt. Å prøv på venner,å bli overrasket.

Men du må samtidig være tillitsskapende og utelukkende der for å hjelpe. Og rolig.

Blir du teamleder vil du å få prosenter 20-25 av det alle under deg tjener, trukket av deres lønninger til deg.

Deiliii

Mange fokuserer på det negative her.

Men kan så kan du. Gi det to md, blir du teamleder, sitter du på kontoret eller kaffeen, å sier hva de andre skal gjøre,
En del av lønna deres. Og nulle pes. Midten på åtti hadde teamleder en kvart mill utbetalt…
Kan du så kan du
Å da kan du leve fett, til du ikke gidder mer.

Positiv manipulasjon, var den største uenigheten jeg noen gang har hatt.

Det er ingenting som heter det blah blah blah….

Vist faen gjør det det. Når ingen taper på det.

Alt er bygd rundt det.
Sist endret av slitenRealist; 6. juli 2023 kl. 11:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Vist faen gjør det det. Når ingen taper på det.
Vis hele sitatet...
ingen taper?
De som satt igjen med 24-bind i hylle som antagelig bare samlet støv frem til
Internett dukket opp og satte siste spikeren i leksikon i bok format for godt da, var de vinnere?
Hm-husker en bekjents far "back in the days" plutselig hade en hyllemeter med hele Alistair Macleans produksjon som bokserie takket være en ivrig telefonselger. Sikker på at den aldri ble lest av den som kjøpte.

Og et skrekkeksempel: Vet om en nå avdød dame som hade et helt romstappa fullt av alle mulige bøker-som et bibliotek-hun hade nok en diagnose som gjorde at hun stort sett altid kjøpte av de som ringte. Skjønner egentlig ikke at hun hade råd.

Bøkene var alle mulige temaer-krim-hobby-vitenskap-romantikk-you name it-sikkert 1000 bøker eller mer i det rommet. Uleste.

Jeg lånte stephen king boken IT som selvsagt også fantes i samlingen.
Sist endret av sinsenkrysset; 6. juli 2023 kl. 16:27.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
ingen taper?
De som satt igjen med 24-bind i hylle som antagelig bare samlet støv frem til
Internett dukket opp og satte siste spikeren i leksikon i bok format for godt da, var de vinnere?
Vis hele sitatet...
Ser ikke bort fra at leksikon i bokform både har skapt leserglede, gitt grunnlag for videre studier, en bra jobb og gode liv. Et 24 binds leksikon som kun samlet støv skapte nok ingen vinnere. Men i hjem der leksikon faktisk var i aktiv bruk ser jeg ikke bort fra at det har bidratt til mange vinnere oppgjennnom.

En må ikke glemme den siste steinalder, altså ca 30 år tilbake i tid og forut for det. Om noen trengte kunnskap om et emne kunne man enten stole på den påståelige naboen som beviselig ofte tok feil, eller ringe en venn. Om vennen også var blank på emnet ble det å spenne på seg gå-bort-skoa og legge turen innom biblioteket. Og kanskje var akkurat den boken du trengte utlånt og du måtte komme tilbake gjentatte ganger for å få ny kunnskap. Om du hadde et leksikon derimot, da var du ofte godt hjulpen. Og utifra det du fant i leksikonet kunne du lage en bokliste til biblioteket.
BRAND ∞ STRONG
Alt kan vel komme til nytt et eller annet sted, men jeg tør påstå at det var flere veldig lite brukte leksika
rundt om i de tusen hjem enn godt brukte. Tipper folk sikkert kranglet og var uenige om div fakta også
uten å tenke over at de hadde leksikon.