Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2779
Jeg søker noen forslag til matvarer og snacks som jeg kan kjøpe i butikken. Er det noen produkter eller retter dere kan anbefale?
Sist endret av MarlboroTN; 24. juni 2023 kl. 21:33.
Snacks : Gulrot kuttet i strimler, lettrømme med iblandet holiday dip blanding.
indrefilet er godt
Stratos salty caramel
Ritz og marie-kjeks

Husk drikke! Kanskje en sitronbrus
Sist endret av Majao Gibensis; 24. juni 2023 kl. 22:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Tusenvis av pensjonister tar ikke feil.
Hent en penn Get some paper, tenk over hva som er nødvendig/hva du vil ha ut uken. Handleliste hjelper veldig
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av MarlboroTN Vis innlegg
Jeg søker noen forslag til matvarer og snacks som jeg kan kjøpe i butikken. Er det noen produkter eller retter dere kan anbefale?
Vis hele sitatet...
Potet slår aldri feil. Du kan tilberede den på uendelig mange måter. Min personlige favoritt er Rösti.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Ritz og marie-kjeks

Husk drikke! Kanskje en sitronbrus
Vis hele sitatet...
Enda morsommere uten drikke: Hvem klarer å plystre med munnen full av Marie-kjeks?
Sist endret av Barte-Sam; 24. juni 2023 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.


Disse, men de er svært avhengighetsskapende så du kommer til å havne rett i ulykken.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg


Disse, men de er svært avhengighetsskapende så du kommer til å havne rett i ulykken.
Vis hele sitatet...
Enig, men ta de med sjokolade og kjenn på de i butikken. De er best litt myke.
Hva er hypen med de kjeksene? Ja de er gode, men man orker jo bare 1-2 stk så blir resten tørt i skuffen. Fryse de evnt.
Sist endret av HallaKompis; 26. juni 2023 kl. 11:51.
Poutine:
Pommes frites
Toro Brunsaus
Bacon

Det er fy fakkende godt og veldig enkelt å lage
BRAND ∞ STRONG
Sitat av nutters Vis innlegg
Poutine:
Pommes frites
Toro Brunsaus
Bacon

Det er fy fakkende godt og veldig enkelt å lage
Vis hele sitatet...
Ikke ost?
Tips til Cheese curd erstatninger?
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Hva er hypen med de kjeksene? Ja de er gode, men man orker jo bare 1-2 stk så blir resten tørt i skuffen. Fryse de evnt.
Vis hele sitatet...
Lettvekter altså..

Og ja, poutine skal ha curds
Sist endret av Expialidocious; 26. juni 2023 kl. 12:58.
Battery sour apple
Kebab pizzaen fra Dr. Oetker



La platene tine litt, så kjærer du de i passe biter og peiser på en klatt med vaniljekrem i midten av hver bit. Stek i kvarter ca varmluft 200 grader. Vips helt ferske weinerbrød
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Potet slår aldri feil. Du kan tilberede den på uendelig mange måter. Min personlige favoritt er Rösti.



Enda morsommere uten drikke: Hvem klarer å plystre med munnen full av Marie-kjeks?
Vis hele sitatet...
Hvem klarer å plystre med munnen full av noe-som-helst?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ikke ost?
Tips til Cheese curd erstatninger?
Vis hele sitatet...
Jeg lagde det denne uken første gang, glemte å kjøpe ost

Tenker du kan bare bytte ut cheese curds med terninger av valgfri gulost. Skal prøve med First Price Ost for den er legit beste gulosten i butikk
BRAND ∞ STRONG
Sitat av nutters Vis innlegg
Jeg lagde det denne uken første gang, glemte å kjøpe ost

Tenker du kan bare bytte ut cheese curds med terninger av valgfri gulost. Skal prøve med First Price Ost for den er legit beste gulosten i butikk
Vis hele sitatet...
cheese curds (ostemasse) har sånn jeg husker det, en mild og nøytral smak så vanlig gulost er sikkert ikke veldig langt unna, men det har en ganske spesiell konsistens (det knirker når man tygger den) og mange vil hevde er sjarmen med retten og det som gjør Poutine til Poutine.
Halloumi har litt lik knirke-egenskap
Sist endret av vindaloo; 26. juni 2023 kl. 22:07.
Er folk virkelig så hekta på billig sukker?

Ingen som reflekterer over hva organismen trenger, kun ute etter godt i munnen?
Synes også det var mye rart her, typ billig student-dritt som kun smaker sukker.

Kjøper kjøtt og bedre ost fra datohylla. Wasa Sport knekkebrød og uvaska gulrøtter, usalta peanøtter. Taga-spekeskinka er den eneste som ikke smaker surt uten å måtte gå til spesialforretning. Litt trist at den "beste" spekeskinkekvaliteten i vanlige butikker her er som den billigste man får i Spania. Frankrike og Tyskland har også ufattelig mye bedre utvalg på supermarkedene, mye mer fersk og sunn mat, Lidl har butikkstekt bakst med ordentlig grovbrød som ikke er 50 % hvetemel. Ett tips er å se og kjenne litt på pakning om man kjøper f.eks bacon. Er ikke tilfeldig at Gilde bare har et lite vindu inn i "stjernebacon"-elendigheten, fordi hver tredje pakke er en tredel bindevev og fett. Nordfjord tørrsaltet er bra, krymper lite.

Anbefaler bondens marked/REKO-ringen der du bor hvis det finnes, kan få ferdigmiddager til 80 kr per 500 g og billig grytekjøtt og grønnsaker. Har du en Havaristen eller Holdbart i nærheten selger de ofte gode øl for rundt 20 kr boksen og mye annet rart på vei ut av markedet, pluss billige datovarer.
Sitat av DigDug Vis innlegg
Er folk virkelig så hekta på billig sukker?

Ingen som reflekterer over hva organismen trenger, kun ute etter godt i munnen?
Vis hele sitatet...
Billig sukker!? Har du sett prisen på den pakken med cookies eller?


Hva mer enn fyrstekake og poutine med cheese curds trenger organismen? Den får jo rusmidler på toppen av godt i munnen.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ikke ost?
Tips til Cheese curd erstatninger?
Vis hele sitatet...
Har pleid å bare rive babybel i mindre biter og strø over. Funker helt greit
Those lil dried mango bits in the bags. Not the ones with added sugar though, they just make my teeth hurt.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Vips helt ferske weinerbrød
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker på hvor lurt det hadde vært for meg å ha tilgang på ferske wienerbrød 24/7.

Hadde fort blitt frokost, desert og "litt fysen på noe" hver dag.
Er jo nesten bare crap her jo. Veldig lite ordentlig mat.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Dekoder Vis innlegg
Er jo nesten bare crap her jo.
Vis hele sitatet...
Er dette forslaget ditt til matvarer og snacks?
Grei kombo i varmen;


Synes denne er veldig god.



En middagsrett jeg kan anbefale er enchiladas:



Ganske enkelt å lage. Finnes masser av oppskrifter om du søker. Om jeg ikke tar helt feil er det et "Enchiladas kit" fra Old El Paso om du vil gjøre det enda enklere
Sist endret av Revklo; 27. juni 2023 kl. 20:52.
Sitat av dashcam Vis innlegg
Those lil dried mango bits in the bags. Not the ones with added sugar though, they just make my teeth hurt.
Vis hele sitatet...
IMO the peach ones are actually better! Used to only get the mangoes until I found that peaches was even a thing.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Billig sukker!? Har du sett prisen på den pakken med cookies eller?


Hva mer enn fyrstekake og poutine med cheese curds trenger organismen? Den får jo rusmidler på toppen av godt i munnen.
Vis hele sitatet...
Tror vi begynner å se skapelsen av et sammenhengende freak-måltid. Serveres med Laphroaig og skakkao.
Ridderost og Ritz
Flykræsj og majones
Gräddost og Grønn Frydenlund
Sist endret av Gloss; 27. juni 2023 kl. 22:54.
morkakespisende
Grovt mel, sammalt, rug og gjær så kan du bake skikkelige brød. Kjøp og noe kjerner eller frø som feks solsikke så øker du næringsverdien og brødet blir ekstra saftig og godt. Ellers er disse 5 kg eskene med frosne reker kjekke å ha i fryseren. Ferske reker er for rikfolk og kjeltringer, vi vanlige folk kan meske oss i frosne reker, de smaker nesten like godt og pengene du sparer kan du heller bruke til god drikke til rekene. Bare husk å la rekene tine langsomt, på en avis eller bare slå de ut i en langpanne og la de stå på benken eller i kjøleskapet.

Nå som det er sommer er jo tynnribbe å anbefale. Kan brukes i alt fra flesk og duppe til asiatiske retter, saltes og røkes for DIY bacon eller bare skjæres i litt robuste skiver og grilles eller stekes i panna. Makrell er jo sommermat som virkelig smaker. Og har du tilgang på båt er det gøy å dra sin egen makrell.

Ellers er jo pasta noe enhver bør ha i huset, samt et par gode harde oster, gjerne italienske som parmasan. Da er du aldri mer enn et kvarter eller en halvtime unna kulinariske retter. Har du svinekjaker på gjømma evt. bacon så kan du spise som en greve.

Poteter er jo vår pasta, og den også kan tilberedes i uendelig mange varianter. Godt er det uansett.
Sist endret av _abc_; 27. juni 2023 kl. 23:18.
Noen bakerier har "steinalderbrød", supergrovt og jævlig tasty toasta. Holder seg ferskt to uker i kjøleskap oppbevart i papirpose. Eller Tuborg og Maarud, virker jævla spennende, vet ikke om jeg tør prøve den sinnsyke miksen der.
BRAND ∞ STRONG
At du var ute for handle Steinalderbrød hadde holdt det,

Sitat av funksjon Vis innlegg
Noen bakerier har "steinalderbrød", supergrovt og jævlig tasty toasta.
Holder seg ferskt to uker i kjøleskap oppbevart i papirpose.
Vis hele sitatet...
Sitat av funksjon Vis innlegg
Eller Tuborg og Maarud, virker jævla spennende,
vet ikke om jeg tør prøve den sinnsyke miksen der.
Vis hele sitatet...
men så måtte du snuble og knekke begge bena på vei hjem.
Sitat av DigDug Vis innlegg
Er folk virkelig så hekta på billig sukker?

Ingen som reflekterer over hva organismen trenger, kun ute etter godt i munnen?
Vis hele sitatet...
Organisme kan du være selv
Sitat av Joniru Vis innlegg
Ridderost og Ritz
Vis hele sitatet...
Ritz med det her er også ganske digg



Og i en slik tube (som er overraskende enkel å trøkke i seg) er det 33g protein også
Sist endret av Revklo; 28. juni 2023 kl. 03:27.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Noen bakerier har "steinalderbrød", supergrovt og jævlig tasty toasta. Holder seg ferskt to uker i kjøleskap oppbevart i papirpose. Eller Tuborg og Maarud, virker jævla spennende, vet ikke om jeg tør prøve den sinnsyke miksen der.
Vis hele sitatet...
Nettopp derfor det er greit å bake sitt eget brød. Det holder seg bare ferskt et par dager, men en kan dele opp og fryse også har en alltid ferskt brød.

Hva er det de har i brød som holder seg i fjorten dager? Ikke sikkert det er noe en bør få i seg daglig over tid?

Vil en eksperimentere kan en feks bake surdeigsbrød, eller ha i en klunk med øl i brøddeigen.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Vis hele sitatet...
These are a better snack than chips imo 10/10
morkakespisende


Hvis du hører til de som har halsbetennelse nå:
Sist endret av supranaut; 30. juni 2023 kl. 12:04.
BRAND ∞ STRONG
Mange gode nyheter i pinne-is disken i år.

jeg liker denne, men den er ikke for alle.