Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 9817
Virker som TS overhodet ikke er interessert i å høre på fornuftige råd her, og er heller ute etter å bekrefte sine teorier om at barnevernet er slu idioter som bare er ute etter å ødelegge for mennesker. Dette er i 99% av alle tilfeller ikke sannheten. Barnevernet er der for å sørge for at barn vokser opp i så stabile hjem som mulig, og du, TS, har alt å vinne på å samarbeide med dem, og i motsetning har du absolutt alt å tape på å kjempe mot.
Skaff advokat med en gang!også forteller dere alt til han, dere kan stole på en advokat,han kommer til og gi dere gode råd
Sitat av drugster92 Vis innlegg
Skaff advokat med en gang!også forteller dere alt til han, dere kan stole på en advokat,han kommer til og gi dere gode råd
Vis hele sitatet...
Han burde ta inn over seg noe av det som har blitt skrevet i denne tråden, så sparer han de pengene.
Du sier barnet har det helt perfekt. Dere har altså ingenting å skjule. Du har alt å vinne på å spille på lag med barnevernet! Inviter dem inn å la dem få se hvor fint barnet har det.
Trådstarter
14 9
No har jeg tatt et grep.

Ringte barneværnet og sa at de ikke var velkommen hit og at oppfølgingen får de ta med mora i hennes eget hjem dit hun har adresse.

De sa det var helt greit og at de ikke ønsket og plage meg hvis jeg oppfattet det slikt.

Hun spurte om hun kunne komme innom en tur i morgen og da sa jeg at hun kunne dra hjem til dit dama mi var addresert.

Det var helt greit.

Så sa hun at hun skulle la oss være i fred og komme innom bare en 5 minutter en gang i måneden bare for og se at alt gikk bra.

Den gikk jeg med på,

så for min del, case won.
Sorry guys.

Og forresten, jeg snakket med topsjefen i går. Han fikk et meget bra inntrykk av meg.
Han ba meg holde barnet, og jeg snakket til det og fikk det til og le.

Det var etter møte med han at hans ansatte ville komme hit så ofte så det passet dem.

Syns det var mange commies her, men jeg er sta! sleiker ikke ræva til maktsystemet.
Du vant både over barnevernet og besteborgelige, vær-servil-og-gjør-hva-enn-de-ber-om, moraliserende freakforum. Jeg tar hatten av og gratulerer.
Sist endret av DumDiDum; 26. august 2013 kl. 23:59.
Sitat av Psysage Vis innlegg
så for min del, case won.
Vis hele sitatet...
Ja, du har jo gjort som du har fått besked om her, tatt kontakt med etaten du har problemer med og oppført deg på en rimelig normal måte. Utrulig hvor korrupt det systemet der ass, organisert statsterrorisme man faktisk må snakke med for å forstå hvorfor de oppfører seg som de gjør. Jævla kaldt byråkratihelvete.
Nei se der!! Oppførte seg voksent og tok stille rolige samtaler med dem hjalp? Skulle tro du hadde vært på freak.no og fått gode råd.

Men du tar jo ikke oss commies seriøst. NEK
Bra at ting ser ut til å løse seg, og kudos for at du nå tar tak i det på en fornuftig måte.

Vær dog forberedt på at hvis dama di og ungen faktisk tilbringer mye av tiden hos deg så er det en viss sjanse for at barnevernet ønsker å besøke deg hyppigere igjen. Dersom de gjentatte ganger opplever at de oppsøker den registrerte adressen hennes og får beskjed om at hun er hos deg så vil det være nødvendig for dem å gjøre oppfølgingen der mor og barn oppholder seg.
Igjen, kommer de på besøk så inviter dem inn og vis dem rundt. Hvis din holdning er at de faktisk tenker på barnets beste så vil ting gi mer mening. Hvis jeg skal være helt ærlig; jeg vil heller at barnevernet kommer på besøk til meg hvis de har fått beskjed om at jeg lar sønnen min være alene hjemme mens jeg er på fest enn at de bare avfeier slike påstander som løse rykter. F.eks. Kristoffer-saken viser tydelig hvor fryktelig galt det kan gå når ingen sier noe og ingen gjør noe.
Ok la oss se på dette fra barnevernets side, men først vil jeg at du skal forstå noe om barnevernet. Barnevernet er ikke en skummel instans som bare kommer for å ta ungen din, de kan bistå med mye bra og det skal faktisk forferdelig mye til før de kan frata noen omsorgsretten til et barn. I tillegg må du huske på at de er ikke en stor skummel enhet, men mange enkeltpersoner som har valgt den jobben, ikke for god lønn, men for å hjelpe barn. Det er det de ønsker hjelpe barn som har det vondt, ikke gjøre barn vondt med å ta de fra foreldrene sine hvis det ikke er nødvendig.

Så må du også huske at hvis barnevernet får flere bekymringsmeldinger om at dere fester veldig mye og bare lar ungen være hjemme betyr ikke det at det er sant, og hvis du har en åpen holdning til barnevernet og faktisk forteller om hva som skjer og slipper de inn kan det være de finner ut at dere er egnede omsorgspersoner. Men det krever 1 ting, at dere ikke låser døra, da får barnevernet bare høre en side, og det er alle bekymringsmeldingene. IKKE deres side, så jeg ville anta at det beste dere kan gjøre er å la de komme inn, forklare deres side av saken og beklage tidligere oppførsel.


Nå har jeg ikke lest mer enn første side, og skal på forelesning nå, så kan være jeg gjentok noe folk har sagt tidligere, men dette er så viktig at det skader ikke å høre det mer enn en gang.
Neste gang barnevernet er på døra, inviter de inn på en kopp kaffe.
For at de skal skjønne at dere er "Normale" og fungerer som foreldre må dere jo bevise dette.
Du føler kanskje ikke at det er noe du skulle ha bevist for noen, men tro meg, det enkleste er å underkaste seg.
Visst ikke lager du utrolig mye styr for deg selv.
Sitat av senmord Vis innlegg
Neste gang barnevernet er på døra, inviter de inn på en kopp kaffe.
For at de skal skjønne at dere er "Normale" og fungerer som foreldre må dere jo bevise dette.
Du føler kanskje ikke at det er noe du skulle ha bevist for noen, men tro meg, det enkleste er å underkaste seg.
Visst ikke lager du utrolig mye styr for deg selv.
Vis hele sitatet...
Har du lest tråden?
Tro det eller ei men det skal litt til før barnevernet blander seg inn, og så unge jenter har godt av oppfølgning. De har ikke den livserfaringen som ofte trengs for å gi ett barn best mulig omsorg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Solaced Vis innlegg
Har du lest tråden?
Vis hele sitatet...
Sikkert, han vil bare uttale seg som mange andre
Sitat av Psysage Vis innlegg
Hei

Jeg er en mann tidlig i 20 årene som har nylig fått innflyttet min kjæreste.
Hun er under 18 år og fødte sitt barn når hun var 16. (jeg er ikke faren)

Jeg ga beskjed til barnevernet at de skal holde seg unna og at de aldrig slipper inn her for at jeg er voksen mann og trenger ingenting fra dem.
Vis hele sitatet...
Jeg rakk å komme så langt før jeg begynte å le. Det er jo nettopp her du skaper problemer for deg selv, samboeren og det lille barnet.

Med barnevernet så må man bare være ydmyk, hyggelig, og snakke for seg som en voksen person. Vi snakker om å oppdra et barn, og uansett hvor flink og voksen du tror at du er, så er det vanvittig mye mer for deg å lære. Ydmykhet til eksempel.

Ta vennlig imot barnevernet neste gang, og oppfør dere. Eller "skrem" dem og skap en krig, for så å miste ungen. De blir tvilsomt særlig skremt av deg uansett, heller veldig oppgitt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Saken er tydligvis løst.
Men må si meg oppfanget i et punkt.

Du sier du har vært avholds i 5 år. Mens dette virker ganske forsvarlig, er du også bare 20år.
Noe som sier meg at du har vært i god kontakt med alkohol rundt 15års alderen eller yngre.

Og dersom det har seg sånn at du er fra ei lita bygd, er det kanskje ikke så rart at rykter går?