Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1752
Better than thou.
Tenkte jeg skulle prøve meg på litt linux, men først trenger jeg en distro. Noen som anbefaller en spesiell? Trenger ikke være noe avansert, bare greit å lære litt med. Også om noen har den de evt. anbefaller på cd, slik at jeg slipper å laste ned en 350 MB fil på single ISDN..

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
Hvis du vil sette opp en server, vil jeg sbsolutt anbefale Trustix. Kjører den her hjemme jeg, så da kan vi jo utveksle erfaringer. http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif Den er jo 100% X-fri, så hvis du ha et GUI, blir det vel RedHat som tar siste stikk?

Har begge ISO'ene jeg

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
Jeg vil absolutt anbefale Slackware. Det er kanskje litt høy lærekurve i forhold til RedHat osv (null grafisk installasjon, men menybasert). Men du lærer hvertfall enormt mye av å bruke det.

Jeg har siste (7.1) på CD... PM meg en postadresse så skal jeg se om jeg ikke kan få sendt en kopi (hvis du har lyst da). Det er egentlig et 4-CDers box-set, men du trenger bare disc 1.
Better than thou.
Trådstarter
Trenger nesten X.. Ja redhat er vel bra det.. bare mail meg..

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
Jeg er også interessert i Slackware!

Men til dere som skal sette opp server: Trustix! Se her også...
http://www.thedukeofurl.org/reviews/misc/trustix12/

Der finner du alt du trenger å vite! Install-tutor osv... (ikke at det er så vanskelig)

Forresten noen som veit åssen de har fått til screenshotsa?

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Phat Linux kan man installere fra windows uten å partisjonere og alt det der...