Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 8020
Theohanter1
13 2
Hei!

Jeg bestilte en liten leveranse Tramadol og Kodein på nett. Totalt 80 tabletter. Hva riskerer jeg for straff hvis dette blir tatt i tollen? Bør jo kunne nekte for å ha bestilt noe som helst? Hvor stor sjanse er det at dette faktisk blir tatt. Bestilt fra Spania om dette betyg noe.
Er nok på tide og rydde huset. Tollen er sykt flinke og ting fra utland blir ofte tatt. Om det blir noe straff kommer an på hvordan du har betalt og hva du sier til politiet når de kommer på døra.
Theohanter1
Trådstarter
13 2
Haha har ikke noe rart i huset unntatt to katter.. Tenker at 80 piller ikke er de største beslag for 2017. Må jo komme tusentals pakker hver dag. Kommer virkelig politiet på døren for 80 piller av den graden? Ikke så at Tramadol er de verste. Har for øvrig resept på motsvarende men alltid samme styr å gå til legen med fornyelse
Følger denne. Skulle gjerne hatt tak i litt div. jeg og. Har vurdert å prøve bestille mens jeg bruker offentlig trådløst nett og evnt betale med e-wallet i annet navn elns. Håper noen kan dele erfaringer.
Theohanter1
Trådstarter
13 2
Jeg har Bestilt fra en privat person med tilgang i Spania. Så ev betalninger kunne vært til hvem som helst. Så er de jo ikke 3 kg heroin jeg skal få smugglet over.. Føles spontant at de ikke legger noen større etterforsking i dette. Betalingen går til en privatperson.
Kan de spore betalingen til pillene kan de ta deg for det. Så spørs det om de gidder. Det avhenger av mange faktorer, kanskje vil de få deg straffet bare for å skremme deg fra å gjøre noe tilsvarende igjen?

Oddsen er jo på din side, men de tar svært mye i tollen.

Når det gjelder straffspørsmålet er det selvfølgelig umulig å svare på, men jeg putter en hatt på bot. 5-15k.

Bare nekt for bestillingen, det verste som skjer er ransakelse. Kommer det ikke gjennom er jo huset rent og saken blir henlagt.
Theohanter1
Trådstarter
13 2
Huset er så rent de bare kan bli. Gidder de så har de vel nok resurser og det er vel en bra ting. Holder dere oppdatert

P.S er d ikke greit å formidle kontakter for silke ting?
Sist endret av Phantomen; 21. mars 2017 kl. 23:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjønner ikke hvorfor folk bestiller fra utlandet
Theohanter1
Trådstarter
13 2
Hvor ellers? I Norge må du jo ha resept på vitaminer
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Blir det stoppet, så nekt for det. Og jeg vil fraråde deg på det sterkeste fra å bestille fra utlandet. Det gikk bra før i tiden, men nå, så klarer tollen å fiske ut noen skarve LSD-lapper, selv hvor godt det skulle ha vært gjemt. Tror sjansen for at ting blir stoppet (iallefall piller eller ting som tar litt plass) er 9 av 10. Det er ihvertfall slik jeg opplevde det til jeg oppdaget darknet og tok ibruk norske kilder istedet, som har vært helt problemfritt.
Theohanter1
Trådstarter
13 2
Jo men det spørs jo hva man vil ha. Er ikke kjent med darknet men tvivler vel på at de finnes stor tilgang på tramadol som jeg trenger for kronisk prolaps? Sist jeg var hos legen sa de at jeg måtte bevege meg å ta en paracet om de ble ille... Vi får se om denne kommer frem. Vet faen ikke så vidt hva darknet er. Enda mindre hvordan jeg løser dette der
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du har rent rulleblad så er det svært usannsynlig at det blir noe mer enn et avhør dersom det blir stoppet. Jeg har tidligere fått igjennom tramadol og imovane fra utlandet, forrige gang så ble det imidlertid stoppet. Jeg hadde da både bestilt cannabis og tramadol, begge pakkene ble stanset. Jeg ble innkalt til avhør ca. et halvt år etter bestilling, under avhøret så stilte jeg meg totalt uviten ift. pakken som ble stanset.

Det er mange som sier at man skal nekte å forklare seg, men personlig så føler jeg at det var smartere å "spille med åpne kort". Det er tross alt meget enkelt å unngå å drite seg ut, så lenge du innstiller deg selv at du ikke kjenner til dette så er det nesten ingen feller de kan legge for deg. De aller fleste spørsmålene forutsetter at du faktisk har kjennskap til pakken, og siden du ikke kjenner til det så er det bare å si at du ikke vet hva du skal si siden du ikke kjenner til det. I tillegg så virker det sannsynlig at du faktisk har kjennskap til pakken dersom du nekter å forklare deg, og dermed større sannsynlighet for at politiet gjennomfører en razzia etter avhør.

Under mitt avhør så la jeg imidlertid merke til at politiet var mest opptatt av cannabisen, tramadolen ble såvidt nevnt. Siden det var små mengder cannabis, så tolker jeg dette som at de ikke tok tramadolen så alvorlig.
Theohanter1
Trådstarter
13 2
Takk for mange mange bra svar! Jeg skal holde dere oppdatert. Personen i Spania har nå sendt pakken.

:-)
Sitat av Phantomen Vis innlegg
Hvor ellers? I Norge må du jo ha resept på vitaminer
Vis hele sitatet...
Selges jo opiater på norsk deepweb
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TS, du vet selvfølgelig det at Politiet/Tollvesenet vet godt om freak.no?
Og at du har gitt de en del opplysninger som evt kan knytte deg til at du har bestilt og betalt medikamentene?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du tenkt på at tabletter lyser opp veldig godt på tollvesenets røntgenapparat?
▼ ... over et år senere ... ▼
Åssen gikk Det?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
TS, du vet selvfølgelig det at Politiet/Tollvesenet vet godt om freak.no?
Og at du har gitt de en del opplysninger som evt kan knytte deg til at du har bestilt og betalt medikamentene?
Vis hele sitatet...
Off topic:
Jeg ser at endel har anonym profil her.
Hva er grunnen til dette?
Er det for ikke å bli gjenkjent av andre brukere, eller eventuelt politi?
Jeg har null peiling på slikt.
Sitat av Weiland Vis innlegg
Off topic:
Jeg ser at endel har anonym profil her.
Hva er grunnen til dette?
Er det for ikke å bli gjenkjent av andre brukere, eller eventuelt politi?
Jeg har null peiling på slikt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke egne, anonyme profiler, men innlegg som blir postet av helt vanlige brukere som deg og meg. I Rusmiddel-seksjonen og Skråplanet-kategorien, så er det en liten boks som går an å huke av når du poster innlegget ditt, slik at det innlegget vises som anonymt. Man trenger ingen grunn for å benytte det, så det er nok individuelt hvorfor folk bruker det. Mitt inntrykk er at det stort sett er for å være anonym ovenfor andre på forumet, hvis de for eksempel skal skrive noe de ikke vil skal kunne knyttes til sin vanlige bruker på forumet.